Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotografnavn
Fra : Sjønne

Dato : 07-04-05 20:18

Jeg leder efter navnet på en gammel kendt fotograf, som havde et
studio/atelier på Manhattan. Opstillingen var speciel. Han havde sat to
kæmpe træplader sammen så de former en trekant, og i mellemrummet står de
fotograferede så inde imellem pladerne i stedet for mod et lærred. Kender
nogen ham? Jeg troede det var Stieglitz, men har ingen billeder kunnet
finde. Hjælp!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-04-05 21:29

Sjønne wrote:

> Jeg leder efter navnet på en gammel kendt fotograf, ...cut...

Prøv at se om du kan finde han her:
http://www.masters-of-photography.com/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Sjønne

Dato : 07-04-05 23:26

> Prøv at se om du kan finde han her:
> http://www.masters-of-photography.com/

Ja, den side prøvede jeg og derfor blev stieglitz udelukket, selvom jeg
mener han er amerikaner og boede på Manhattan. Det er dog nogle portrætfotos
jeg tænker på, og det er ikke sikkert de er repræsenteret på internettet.
Men det var altså bare den her opstillede 'trekant', som de portrætterede
stod indeni der facinerede mig og nu piner mig.

Fra : Sjønne

Dato : 07-04-05 23:35

> Men det var altså bare den her opstillede 'trekant', som de portrætterede
> stod indeni der facinerede mig og nu piner mig.

Yeeehaa - nu fandt jeg djævelen: Irving Penn den skiderik. Nå, men jeg synes
bare det er genialt tænkt at tage portrætfotografi på.

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-04-05 00:16

Sjønne wrote:

> Yeeehaa - nu fandt jeg djævelen: Irving Penn den skiderik. Nå, men jeg synes
> bare det er genialt tænkt at tage portrætfotografi på.

Har du et link til et billede af ovenstående?

/David

Fra : Børge Larsen

Dato : 08-04-05 07:18

> Har du et link til et billede af ovenstående?
>
> /David

Kig her:
http://images.google.dk/images?q=Irving+Penn&hl=da&lr=&rls=RNWE,RNWE:2004-18,RNWE:en&sa=N&tab=ii&oi=imagest