Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
spm. ang. Ixus 430/500
Fra : Per

Dato : 06-04-05 12:34

Hej NG!

PÅ Mit Ixus kamera 500 sidder der en lille lysdiode eller lign. umiddelbart
til venstre for drejehjulet - er der nogen der ved hvad den/det det er
beregnet til.

Jeg synes ikke jeg har kunnet findet noget om den i manualen.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 06-04-05 12:52

> Hej NG!
>
> PÅ Mit Ixus kamera 500 sidder der en lille lysdiode eller lign.
> umiddelbart til venstre for drejehjulet - er der nogen der ved hvad
> den/det det er beregnet til.

Manualen side 16: Strømindikator - lyser, når der er tændt for strømmen,
eller når overførelsesforberedelser er afsluttet, hvis kameraet er
tilsluttet en PC

VH
/Carsten.
----
www.fysikogkemi.dk
/for folkeskolen

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 06-04-05 13:15

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4253cd61$0$13752$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Har vist misforstået det oprindelige indlæg, jeg tænkte først på det store
hjul, men det er jo ikke et drejehjul, kan ganske rigtigt heller ikke finde
den du nævner i manualen, og jeg kan heller ikke fremprovokere lys i den.

VH
/Carsten

Fra : Claria

Dato : 06-04-05 13:34

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> den/det det er beregnet til.
>
> Jeg synes ikke jeg har kunnet findet noget om den i manualen.

Øhhhhh Per står det ikke i din manual som du fik med dit kamera......?

Mvh
Claudia

Fra : Morten Hessellund

Dato : 06-04-05 13:50

On Wed, 6 Apr 2005 13:33:57 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til venstre for drejehjulet - er der nogen der ved hvad den/det det er

Mit bud er, at det ikke er en diode, men derimod blot en markør, der
viser, hvilket shooting mode du har valgt på drejehjulet.

/Morten

__________________________________
Morten Hessellund
http://foto.hesses.dk

Fra : Per

Dato : 06-04-05 15:54

"Morten Hessellund" <[remove.this]hessellund@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:6fm751l2oc833a97p67iqu474k5tumu0dn@4ax.com...
> On Wed, 6 Apr 2005 13:33:57 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
>

> Mit bud er, at det ikke er en diode, men derimod blot en markør, der
> viser, hvilket shooting mode du har valgt på drejehjulet.

Hej Morten!

Ja jeg tror du har ret - og der står ikke noget om den nogen steder i
manualen.

Tak til jer alle.

Mvh. Per!

Fra : Claria

Dato : 06-04-05 13:53

> [...]
> den/det det er beregnet til.
>
> Jeg synes ikke jeg har kunnet findet noget om den i manualen.

Hej Per nu har jeg kikket lidt i manualen for dit kamera som du kan fine
her; http://alpha03.c-wss.com/inc/ApplServlet?SV=WWUCA900

Jeg går ud fra at du mener den indikatorer som du har til venstre for hjulet
oppe på toppen af dit kamera.

Der står på side 17 i manualen at det er en powerknap.
Power Lamp:
Lights when the power is on og transmission preparations are complete when
connected to a computer.

Hvis det ikke er den, er det så Printshare knappen.....?

Mvh
Claudia

Fra : Per

Dato : 06-04-05 15:57

"Claria" <paradis.dk@claria> skrev i en meddelelse
> [...]
> her; http://alpha03.c-wss.com/inc/ApplServlet?SV=WWUCA900
>
> Jeg går ud fra at du mener den indikatorer som du har til venstre for

Hej Claira!

Nej det er ikke den diode du henviser til.

Den jeg mener, er den, der er lige til venstre for drejehjulet der bestemmer
shooting mode - altså om det skal være video, manual eller automatiske
optagelser. Der er sådan en lille diode/prik eller hvad det nu er.

Men den er formentlig blot indikator for den valgte shootingmode og ikke en
lysdiode.

Mvh. Per!

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 07-04-05 14:26

> Hej NG!
>
> PÅ Mit Ixus kamera 500 sidder der en lille lysdiode eller lign.
> umiddelbart til venstre for drejehjulet - er der nogen der ved hvad
> den/det det er beregnet til.

Jeg blev selv irriteret over ikke at kunne finde ud af det , så jeg skrev
til Canon:

Til venstre for drejehjulet, i manualen kaldet tilstandsvælger for
optagelse, sidder der noget der ligner en lysdiode. Det er aldrig lykkes mig
at få den aktiveret, ligeledes er den ej heller omtalt i manualen på nogen
side.
Kan I oplyse om dens funktion ?

Svaret er kommet:

Den du henviser til må være en blå diode der lyser, når kameraet tilsluttes
en original Canon printer, med direkte printtilslutning

M.v.h./Best regards
Canon Danmark A/S
Martin Elnebo
Product Intelligence Professional
Foto, Video & Projektor
e-mail: mal@canon.dk

VH
/Carsten

Fra : Per

Dato : 07-04-05 15:09

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:425534dd$0$13734$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Den du henviser til må være en blå diode der lyser, når kameraet
> tilsluttes en original Canon printer, med direkte printtilslutning

Hej Carsten!

Takker for svaret.

Mvh. Per!