Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket program til batcændring af billeds~
Fra : Jakob

Dato : 03-04-05 22:33

Jeg vil lige høre om i kender et program til batckonvertering af
billedstørrelse. Jeg skal bruge det til at lave kopier af en masse
billeder der skal på web, så ideelt skal det være et program hvorpå man
kan "drag and drop" en stak billeder, hvorefter der laves reducerede
kopier.

Det skal helst være så lidt ressourcekrævende som muligt og helst
shareware.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-04-05 00:18

In article <MPG.1cba7f6b937ebad989979@sunsite.auc.dk>, Jakob wrote:
> [...]
> kopier.
>
> Det skal helst være så lidt ressourcekrævende som muligt og helst

ppm pakken er nok snart 20 år gammel, og har gjort det udemærket.

Ellers er jalbum en mulighed. Kan også lave dine websider.

Fra : Jakob

Dato : 04-04-05 07:41

In article <slrnd50ud3.jd.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...
shareware.

> ppm pakken er nok snart 20 år gammel, og har gjort det udemærket.

PPM ? kan du give lidt mere detaljer, kan ikke finde noget på google.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-04-05 16:02

In article <MPG.1cbaffe179a7005a98997d@sunsite.auc.dk>, Jakob wrote:
> In article <slrnd50ud3.jd.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
> povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...
> shareware.

> PPM ? kan du give lidt mere detaljer, kan ikke finde noget på google.

Det er den klassiske pbmplus pakke. Brugte den tilbage i sidste
halvdel af firserne. ImageMagic kan også bruges. Eller Photoshop,
eller mange andre.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-04-05 00:33

Jakob wrote:
> [...]
> reducerede kopier.
>
> Det skal helst være så lidt ressourcekrævende som muligt og helst

http://www.irfanview.com/
/ Thomas

Fra : Jakob

Dato : 04-04-05 07:42

In article <42507f70$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, tj@FJERN-
DETTEperson.dk says...

> http://www.irfanview.com/

Tak for tippet, den havde jeg glemt :0). Prøver det lige af.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-04-05 01:07

Jakob wrote:
> In article <42507f70$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, tj@FJERN-
> DETTEperson.dk says...

> Tak for tippet, den havde jeg glemt :0). Prøver det lige af.

Fino!!
/ Thomas