Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Butik-evaluering: fotoversand24.de
Fra : Preben Holm

Dato : 01-04-05 23:03

Hej

Er der nogen som har erfaringer med fotoversand24.de

Desværre er der i tidligere (gamle) posts på nyhedsgruppen ikke nogen
der har kunnet fortælle noget om butikken, men dog en del der har spurgt!
Har nogen efterhånden erfaringer med butikken?

Med venlig hilsen

Preben Holm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-04-05 23:13

Preben Holm wrote:

> Er der nogen som har erfaringer med fotoversand24.de

Hmm... generelle evalueringer af div. on-line fotobutikker er ikke
on-topic i denne gruppe, prøv at poste dit spørgsmål i news:dk.forbruger

Læs evt. denne gruppes fundats på flg. site:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 02-04-05 08:24

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... generelle evalueringer af div. on-line fotobutikker er ikke
> on-topic i denne gruppe, prøv at poste dit spørgsmål i news:dk.forbruger

Nu svinger du tit og ofte staven over folk, men hvor finder du egentlig
belæg for ovenstående i fundatsen?

For selvom det passer ganske fint i dk.forbruger, så synes jeg faktisk
også, at det passe ganske fint i denne gruppe.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-05 08:53

Holst wrote:

> For selvom det passer ganske fint i dk.forbruger, så synes jeg faktisk
> også, at det passe ganske fint i denne gruppe.

Så kan du jo passende gøre os den tjeneste, at du følger mit FUT, og
i news:dk.admin.netikette kan du så forklare os, hvor i gruppens
fundats der står noget om, at gruppen kan anvendes til evalueringer
af div. fotobutikker og indkøbssteder på Internettet.

Jeg synes faktisk, at Preben Holm's indlæg til forveksling ligner en
reklame for en tysk on-line fotobutik, det blot er pakket ind som en
evaluering...

FUT news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-04-05 09:49

On Sat, 02 Apr 2005 09:53:26 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes faktisk, at Preben Holm's indlæg til forveksling ligner en
>reklame for en tysk on-line fotobutik, det blot er pakket ind som en

Nå men så synes jeg da at samtlige indlæg med gode billeder der nævner
hvilket udstyr der er brugt er reklame for pågældende udstyr / mærke
og derfor er det altså off topic her.

Og i øvrigt synes jeg at dine indlæg om nye billeder på dit
forretnings site er reklame for selvsamme derfor er de off topic. Men
det er du jo ligeglad med.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-05 22:44

Tommy Jensen wrote:

> [...]
>
> Og i øvrigt synes jeg at dine indlæg om nye billeder på dit
> forretnings site er reklame for selvsamme derfor er de off topic. Men

Det er egenlig temmelig ligegyldigt hvad du synes, læs gruppens
fundats på flg. URL: www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto -
der kan du ved selvsyn konstatere, at det er on-topic, at poste
henvisninger til fotos, og at proff. fotografer også må bruge
gruppen, men der står intet om, at denne gruppe kan bruges til
evaluering af div. fotobutikker og indkøbssteder på Internettet.

Og da der findes news.dk.forbruger - som er dedikeret til den slags
emner, så er det helt relevant at henvise til den gruppe.

Så pak dine personlige meninger sammen, de kan nemlig ikke bruges
til ret meget...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-04-05 22:49

On Sat, 02 Apr 2005 23:44:28 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Så pak dine personlige meninger sammen, de kan nemlig ikke bruges
>til ret meget...

I lige måde.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-04-05 08:52

On Sat, 02 Apr 2005 09:24:07 +0200, Holst <newsapr05@shelter.dk>
wrote:

>Nu svinger du tit og ofte staven over folk, men hvor finder du egentlig
>belæg for ovenstående i fundatsen?

Det nytter ikke noget at diskutere det med NRE for uanset om det står
i fundatsen eller ej så kan han altid på en eller anden måde dreje
tingene således at de indlæg han ikke kan lide er off topic mens
indlæg af samme type fra ham selvfølgelig er on topic. Seneste
eksempel var hans spørgsmål om hvad en tur med hurtigruten koster.
Hvis andre havde spurgt ville det have været off topic men da det nu
var ham er det selvfølgelig on topic.

Fra : Holst

Dato : 02-04-05 09:17

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> eksempel var hans spørgsmål om hvad en tur med hurtigruten koster.
> Hvis andre havde spurgt ville det have været off topic men da det nu

Ja, jeg har bemærket, at han ikke er et hak bedre.

Han har jo heller ikke noget at have det i. Når man beder om
henvisninger til stedet i fundatsen, så fremkommer han ikke med beviset,
men vender derimod bevisbyrden til modparten. Det er helt tydeligt tegn
på en fyr, som har for store tanker om sig selv: jeg har ret, du har
ikke ret.

Men han skal vel også have lov til at være her.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-05 22:58

Holst wrote:

> [...]
> ikke ret.
>
> Men han skal vel også have lov til at være her.

Hmm... hvis du ikke selv kan finde ud af læse fundatsen, så har du
naturligvis et problem, men jeg skal da gerne poste den her i
gruppen, måske du kan få din mor eller far til at læse højt for dig...

1. Gruppenavn:
dk.fritid.foto

2. Beskrivelse:
Emner omkring fotografering.

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn,
samt tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.

Spørgsmål kan stilles - viden, erfaringer og meninger kan udveksles.
Der fordres høj netikette og derfor bør der undgås ensidige
bemærkninger uden argumentation som: "Jeg bruger Nikon fordi det er
det bedste - Canon er noget hø !". Det er naturligvis i orden at
have en holdning, men grundlaget for en god diskussion er
argumenter.

Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der
ønskes heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i
gruppen.

Der må ikke distribueres billeder (binære bilag) gennem gruppen.

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på
ens egen hjemmeside.

4. Begrundelse:
Der kan i dag findes indlæg om fotografering i gruppen 'dk.fritid',
men som så meget andet drukner de i den store mængde af indlæg. Der
er efterhånden mange danske fotografer (professionelle som amatører)
på nettet og jeg forventer en stor stigning i antallet af indlæg om
fotografering ved oprettelse af en separat fotogruppe.

De internationale 'rec.photo' grupper er meget store og præget en
del af de førnævnte 'ensidige bemærkninger uden argumentation'.

Grupperne er desuden præget af amerikanere og, på grund af "krigen"
mellem Kodak og Fuji, af mange indlæg om amerikansk-japansk
samhandel. Begrebet netikette er desuden ikke så brugt i de
internationale grupper, hvilket nok til dels skyldes den store
fysiske afstand mellem brugerne.

5. Moderering:
Nej

6. Forslagsstiller:
Finn Krogh Jørgensen (fkj@post4.tele.dk)
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-05 22:50

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> eksempel var hans spørgsmål om hvad en tur med hurtigruten koster.
> Hvis andre havde spurgt ville det have været off topic men da det nu

Læs venligst mit svar i den pågældne tråd, og fat så lige, at der er
kæmpe stor forskel på, at starte en tråd som er off-topic, og så
komme med et sideordnet eller afledt spørgsmål i en tråd/indlæg, der
iøvrigt er on-topic...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Holm

Dato : 02-04-05 12:36

> Er der nogen som har erfaringer med fotoversand24.de

Eftersom ingen endnu har givet mig information om butikken og Hr. Niels
Riis Ebbesen mener at jeg reklamerer for butikken, så er det absolut
ikke en reklame, men jeg vil ikke købe varer hos en fupmager, når der
skal forudbetales!
Jeg er på jagt efter:
- Sigma Flash Super 500, iTTL (Nikon)
- Tamron XR Di SP 90 mm

så hvis nogen kender en pålidelig butik der forhandler begge til ca.
samme pris som fotoversand24 (gerne billigere), vil jeg utrolig gerne
høre om den .... og hvis I mener at Hr. Niels Riis Ebbesen kan antage
det som reklame må I jo hellere bare sende en mail til mig (fjern
NOnospamNO fra mailadressen) - sæt nu nogen andre kunne få glæde af
informationen!

Fra : michael bs

Dato : 02-04-05 13:21

"Preben Holm" <64bitNOnospamNO@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Riis Ebbesen mener at jeg reklamerer for butikken, så er det absolut ikke
> en reklame, men jeg vil ikke købe varer hos en fupmager, når der skal

Jeg tror bare ikke der er noen her i gruppen, der har erfaringer med dem,
ellers havde de skrevet.
Men du kan læse hvad brugere mener her:
http://www.ciao.de/product.php?ProduktId=56027
Om det så er fake-anmeldelser, de selv har siddet og tastet ind, kan jeg
ikke vide.

mvh Michael

Fra : Preben Holm

Dato : 02-04-05 16:58

> [...]
> http://www.ciao.de/product.php?ProduktId=56027
> Om det så er fake-anmeldelser, de selv har siddet og tastet ind, kan jeg

Det er jo lige det som jeg overvejer!!!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-05 23:01

Preben Holm wrote:

> [...]
> Riis Ebbesen mener at jeg reklamerer for butikken, så er det absolut
> ikke en reklame, men jeg vil ikke købe varer hos en fupmager, når der

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er du stadig off-topic i
denne gruppe, som handler om fotografering, dit spørgsmål er
on-topic i news:dk.forbruger

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thor

Dato : 02-04-05 23:28

> Uanset hvordan du vender og drejer det, så er du stadig off-topic i denne
> gruppe, som handler om fotografering, dit spørgsmål er on-topic i

Niels, tag nu og slap lidt af.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-04-05 08:54

Thor wrote:

> Niels, tag nu og slap lidt af.

Der er noget du har misforstået, det er dig der skal slappe af og
stoppe med at argumentere for, at jeg skal acceptere off-topic
postninger her i gruppen..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 03-04-05 18:45

> Der er noget du har misforstået, det er dig der skal slappe af og stoppe
> med at argumentere for, at jeg skal acceptere off-topic postninger her i
> gruppen..

Nils, bland dig dog uden om, gruppen fungerer fint uden din indblanding, den
fungerer faktisk bedst hvis vi alle bøjer reglerne så de passer til gruppens
brugeres spørgsmål, og ikke til regler der ikke fungerer.
Dette er ikke en direkte opfordring dit netikettebrud, nok mere en
opfordring til at netop du vil vise lidt medmenneskelighed og forståelse for
disse "lovovertrædelser".
Og det er åbenbart kun din hjerne det forstyrre, da det kun er dig der
brokker dig (har du tænkt over det).
Kør du bare kanonerne i stilling og få klaget, så sover du nok bedre i nat,
og udbyderen får et godt grin, så er alle jo glade.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-04-05 22:51

Langhåret Blærbar wrote:

> Nils, bland dig dog uden om, gruppen fungerer fint uden din indblanding, den
> fungerer faktisk bedst hvis vi alle bøjer reglerne så de passer til gruppens
> brugeres spørgsmål, og ikke til regler der ikke fungerer.

For mig at se, så passer det helt fint, at denne gruppe er beregnet
til snak om fotografering og dertilhørende tekniske emner, og at
forbrugerorienterede emner foregår i news:dk.forbruger, og jeg kan
faktisk ikke se, hvorfor du og andre har grund til at ha' noget imod
den opdeling...

> Dette er ikke en direkte opfordring dit netikettebrud, nok mere en
> opfordring til at netop du vil vise lidt medmenneskelighed og forståelse for
> disse "lovovertrædelser".

Hvis det ikke er en direkte opfordring dit netikettebrud, hvad er
det så...?

Og der er jo ikke nogen der forbyder dig og andre, at være
interesseret i forbrugersnak, I kan jo bare abonnere på
news:dk.forbruger, der er den slags emner nemlig on-topic.

XFUT: news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 04-04-05 09:34

> [...]
faktisk
> ikke se, hvorfor du og andre har grund til at ha' noget imod den

Hvor mange i dk.forbruger tror du der ved noget om en lille tysk
net-fotobiks, nej nok slet ingen, så spørgsmålet vil have større mulighed
for at blive besvaret her i denne gruppe (dk.fritid. foto).

> Hvis det ikke er en direkte opfordring dit netikettebrud, hvad er det
> så...?

Jeg prøver igen, her er hvad jeg skrev:
Dette er ikke en direkte opfordring til netikettebrud, nok mere en
> [...]

> Og der er jo ikke nogen der forbyder dig og andre, at være interesseret
> forbrugersnak, I kan jo bare abonnere på news:dk.forbruger, der er den

Hvorfor skulle jeg dog det, alle fotorelaterede spørgsmål kommer jo i
dk.fritid.foto.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : OdEtee

Dato : 03-04-05 21:28

> Der er noget du har misforstået, det er dig der skal slappe af og stoppe
> med at argumentere for, at jeg skal acceptere off-topic postninger her i
> gruppen..

Og pga. regl-ryttere som dig. Må vi andre give fortabt, droppe alt det
man
søger af logik. Hvor man af nærmest infantil logik, går til det mest
LOGISKE
STED !.
Ak ak ak, pga af folk som dig, kan vi proppe vores news bin op med
4000-5000
grupper !. Derudover spilde vores tid på at _prøve_ at følge med.

"FUT" lige i en PLOINK !

Med Venlig Hilsen

Hp

Som ønsker at DK-priser på foto-grej ikke var totalt udenfor normal logik.
Og er tilhænger af -" overdrivelse, fremmer forståelsen ! "-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-04-05 10:10

"Preben Holm"
> [...]
> der har kunnet fortælle noget om butikken, men dog en del der har spurgt!
> Har nogen efterhånden erfaringer med butikken?

Jeg er totalt enig med Niels, der er kommet flere og flere af den
slags spørgsmål og de ligger i på grænsen af hva der er fedt..

Du har sikkert fundet butikken i en eller anden prissøgemaskine,
jeg har handlet hos mange af de tyske butikker, med obskure navne
eller lallende elendige hjemmesider og har ALDRIG 7-9-13 haft
problemer.. Leverings tiden har kunne trække ude på nye produkter,
men det oplever du hos de "kendte" butikker også.

Jeg tror man kan gå ud fra at en butik der ikke leverer varen er leveret
parteret og kasseret på nettet i løbet af meget få øjeblikke,så mon ikke
du trygt kan handle der -en fornuftig ting er altid at ringe og konfirmere
at de kan levere varen.. Betalingskort giver dig mere tryghed, men forud-
og cod betaling har fungeret for mig.

HUSK - du får ikke en dansk brugsanvisning med, så lad være med at
pive hvis du ikke kan finde ud af det - Hvis du ikke fulgte med i skolen
må du betale lidt mere og købe i danmark Eller også er der et flinkt
menneske der gerne vil låne dig en manual, men "don't bet on it" hjælpsom-
hed er ved at være en sjældenhed.. -max-