Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Focus på D70
Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-05 07:05

Jeg har lidt problemer med at tage skarpe billeder med min D70. Det ser fint
skarpt ud i søgeren men billedet bliver uskrapt. Det gælder især for
telefotos men er ikke pga. af de bliver rystet.

Jeg har på et tidspunkt læst noget om der var problemer med nogle D70ere som
skulle ind og justeres.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-03-05 08:41

"Henrik Manley"
> [...]
> telefotos men er ikke pga. af de bliver rystet.
>
> Jeg har på et tidspunkt læst noget om der var problemer med nogle D70ere som

Post et par billeder med exif info, så kan vi sikkert med det
samme se hvad der er galt (måske)..-max-

Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-05 09:39

> Post et par billeder med exif info, så kan vi sikkert med det
> samme se hvad der er galt (måske)..-max-

http://bends.dk/temp/fokus.htm

Lige taget ud af vinduet (åbent)

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-03-05 09:48

Henrik Manley wrote:
> http://bends.dk/temp/fokus.htm
> Lige taget ud af vinduet (åbent)

Luk vinduet. Der opstår uheldige effekter (turbulens) når man åbner vinduet
og det er koldt udenfor, hvilket gør billeder meget uskarpe. Prøv at skyde
igen med lukket vindue, eller gå udenfor.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Michael L

Dato : 31-03-05 09:51

Henrik Manley wrote:

> http://bends.dk/temp/fokus.htm
>
> Lige taget ud af vinduet (åbent)

Er det taget håndholdt? Fordi med en 600mm linse så tror jeg nu
alligevel at rystelser er en mulig årsag hvis det er håndholdt.

Mvh
Michael

Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-05 10:04

> Er det taget håndholdt? Fordi med en 600mm linse så tror jeg nu alligevel
> at rystelser er en mulig årsag hvis det er håndholdt.

På stativ og vinduet er en skydedør og det giver samme resultat og det er
lukket eller åbent.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-03-05 09:10

Henrik Manley wrote:

> Jeg har på et tidspunkt læst noget om der var problemer med nogle
> D70ere som skulle ind og justeres.

Se http://md.co.za/d70/focus21.pdf
hvor der er en artikel med tilhørende testark om fokusproblemer.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-05 09:39

> Se http://md.co.za/d70/focus21.pdf
> hvor der er en artikel med tilhørende testark om fokusproblemer.

Det vil jeg lige prøve.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-05 10:09

> Det vil jeg lige prøve.

Jeg har vist et problem!

http://bends.dk/temp/fokus.htm jeg har lagt et fokus test billede ind.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 10:35

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har vist et problem!
>
> http://bends.dk/temp/fokus.htm jeg har lagt et fokus test billede ind.

Ja, du har back focus. Tag samme billede på 2,8! Så bliver det rigtig
tydeligt.
3 dage hos DFA .o( og mit var helt perfekt
Du må vist til den samme tur.
Gert

Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-05 12:44

> Ja, du har back focus. Tag samme billede på 2,8! Så bliver det rigtig
> tydeligt.
> 3 dage hos DFA .o( og mit var helt perfekt

Det er afleveret nu og jeg kan hente det imorgen. De er nu flinke derinde.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 15:56

Jeg tror mit har samme problem, men tager de det også ind hvis det er købt i
Tyskland?

Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-05 16:18

> Jeg tror mit har samme problem, men tager de det også ind hvis det er købt
> i Tyskland?

Det ved jeg ikke du må ringe ind og spørger. Det lød ikke som om det var den
store operation så hvis ikke kan det måske betale sig at betale sig fra det
hos dem.

DFA: 39 16 20 20

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 16:27

"Jakob G" <ok> skrev i en meddelelse
> Jeg tror mit har samme problem, men tager de det også ind hvis det er købt
> i Tyskland?

Ja, hvis det er med Nikon Europa garanti. Er det parallelimport må du betale
for hjælpen.
Gert

Fra : AS

Dato : 01-04-05 12:41

Min var købt i Italien. De har begyndt at tale om "ingen support", men jeg
har overtalt, at der ikke support, der er bare service og EU garanti. Det
hjalp. Har afleveret i hænder og fik det hele tilbage det samme eftermidag.