Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort kontra Imagebank
Fra : Morten Strange

Dato : 29-03-05 23:00

Har lige anskaffet mig et EOS 20D med 1GB Sandisk Extreme III. Har også
et 256Mb Ultra II som hidtil er brugt til et Olympus C-5050 (sikke en
forskel i billedkvalitet - det ender med mit EOS 50e nu mest samler støv).

Jeg kan se jeg løber ind i pladsproblemer hvis jeg tager billeder i RAW
(evt. plus JPEG), men er i tvivl om løsningen er flere CF-kort eller en
imagebank.

Nogle comments/erfaringer/præferencer?

Evt. også anbefalinger af imagebanks (ex. har photoshop.dk et billigt
Noon med 60GB - er det skod eller...?)

Morten

Fra : Tommy Jensen

Dato : 30-03-05 06:32

On Tue, 29 Mar 2005 23:59:59 +0200, Morten Strange
<mail@mortenstrange.dk> wrote:

> [...]
>imagebank.
>
>Nogle comments/erfaringer/præferencer?
>
>Evt. også anbefalinger af imagebanks (ex. har photoshop.dk et billigt

Der er mange forskellige muligheder.

Der er FlashTrax som findes i versioner med 20, 40 og 80 GB. Koster
fra ca. 2700.

Der er Epson P-2000 som findes i en 40 GB med pt det bedste display på
nogen imagebank. Koster fra ca. 3600.

Der er X-Drives.

Der er PD7X som siges at være den hurtigste af dem alle samt har den
længste batteritid. http://www.compactdrive.com/ men jeg ville være
ekstremt forsigtig inden jeg bestiller den da der går rygter om at den
er udgået.

Jeg selv har købt en Epson P-2000. Den er dyrere end f.eks. X-drive
men jeg kan godt lide at man kan kontrollere at alle billeder er
overført idet den kan vise 20D's raw filer (faktisk viser den det
imbeddede jpg). Og selve displayet er efter min mening meget bedre end
displayet på 20D.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Morten Strange

Dato : 30-03-05 22:12

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> displayet på 20D.
>

> MVH Tommy Jensen
> Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Tak for tipsene - hvor har du købt din P-2000?
Jeg går ud fra at du er kommet til den konklusion, at det i længden er
billigere at tømme kortet frem for at købe kort på kort !?
Morten

Fra : Tommy Jensen

Dato : 31-03-05 06:03

On Wed, 30 Mar 2005 23:12:09 +0200, Morten Strange
<mail@mortenstrange.dk> wrote:

>Tak for tipsene - hvor har du købt din P-2000?

Jeg købte den hos Proshop direkte.

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=114063

>Jeg går ud fra at du er kommet til den konklusion, at det i længden er
>billigere at tømme kortet frem for at købe kort på kort !?
>Morten

Ja. Jeg har i forevejen 9 GB CF kort så til daglig brug anvender jeg
kun kort. Jeg købte P 2000 primært fordi jeg snart skal på 3 ugers
ferie og ikke vil risikere at løbe tør for hukommelse.