Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kortadapter?
Fra : Michael Jensen

Dato : 28-03-05 18:34

Hejsa!

Jeg ville lige høre om der er nogen der kender en adapter der kan konvertere
fra de memory kort mit Canon kamera bruger (Compact Flash), og til SD kort?

Jeg har nemlig en bærbar med sd kort indgang, og et plasma tv med
tilsvarende indgang. Begge har også en PC card indgang, men jeg er lidt i
tvivl om man kan vise billeder fra dette "slot" på tv'et??

Løsningen skal gerne være totalt kabelfri......

På forhånd tak for hjælpen...........

\Michael

Fra : Bo Andersen

Dato : 28-03-05 20:13

---zap---
> tilsvarende indgang. Begge har også en PC card indgang, men jeg er lidt i
> tvivl om man kan vise billeder fra dette "slot" på tv'et??
>
> Løsningen skal gerne være totalt kabelfri......

Jeg har en "dimmer" hvor man sætter CF kortet i og så derefter i
PCMCIA (PC-card ?) porten, så kommer CF kortet frem som et ekstra drev (win
XP)
Måske den kan bruges ?
Total kabelfri, og fylder som et standard PCMCIA-kort.

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-03-05 21:36

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> (win XP)
> Måske den kan bruges ?
> Total kabelfri, og fylder som et standard PCMCIA-kort.

Det lyder som noget af det helt rigtige! Har du et navn og eller link til
hvor sådan en fætter kan købes??

Venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Thor

Dato : 28-03-05 21:19

Hej Michael
Produktet findes åbenbart, se f.eks her:

http://zxpro.com/catalog/product_16586_XD_Card_to_CompactFlash_Type_II_Adapter_cat_273.html

mvh Thor

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-03-05 21:35

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message
> Hej Michael
> Produktet findes åbenbart, se f.eks her:
>
> http://zxpro.com/catalog/product_16586_XD_Card_to_CompactFlash_Type_II_Adapter_cat_273.html

Hmm, dette link er bare en omformer den "forkerte" vej! Den laver FRA sd TIL
Compact flash. Jeg skal bruge noget der kan gøre det den anden vej........

Men ellers tak........

\Michael

Fra : Thor

Dato : 29-03-05 21:09

> Hmm, dette link er bare en omformer den "forkerte" vej! Den laver FRA sd
> TIL Compact flash. Jeg skal bruge noget der kan gøre det den anden
> vej........
>
> Men ellers tak........

Det er jo fysisk umuligt, XD kortet er meget mindre end CF kortet.
Men du kunne bruge adapteren med XD kort i dit kamera, og herefter bruge XD
kortet uden
adapter i dit TV. - det kræver selvfølgelig, at du udskifter dine CF kort
til XD.

mvh Thor

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-03-05 21:50

"Michael Jensen" <ikke_gyldig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville lige høre om der er nogen der kender en adapter der kan
> konvertere fra de memory kort mit Canon kamera bruger (Compact
> Flash), og til SD kort?

Det kan stort set alle multi-kortlæsere til 100 kr, hvor du blot kopierer
fra det ene kort til det andet.

> Løsningen skal gerne være totalt kabelfri......

Så er vi ude i noget Star Trek-teknologi, du nok skal vente nogle år på.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/27/05)

Fra : Esben

Dato : 29-03-05 00:30

> [...]
> tvivl om man kan vise billeder fra dette "slot" på tv'et??
>
> Løsningen skal gerne være totalt kabelfri......

Her er en fra CF til PC-card:
http://www.danbit.dk/produkter/0903.phtml
Jeg tror ikke det findes fra CF til SD.

--