Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF-L 4,5-5,6/100-400 IS USM
Fra : Bent Fer

Dato : 28-03-05 14:09

Jeg prøver igen, er der nogen der har erfaringer med Canon EF-L
4,5-5,6/100-400 IS USM ? , jeg overvejer at købe dette objektiv.

mvh

Bent Fer

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-03-05 16:08

Bent Fer wrote:
> Jeg prøver igen, er der nogen der har erfaringer med Canon EF-L
> 4,5-5,6/100-400 IS USM ? , jeg overvejer at købe dette objektiv.

Sådan et har jeg da. Det er rimeligt. Ikke verdensklasse. Kombinationen af
pris, alsidighed, IS er dog udmærket. Du burde måske overveje 400 mm f/5.6,
men så mister du alsidigheden og IS, til gengæld er det noget skarpere.
Undersøg prisen på 400 f/5.6 nøje - sidst jeg undersøgte var det klart
billigst at købe i USA, selv når told+MOMS+gebyr blev lagt på. Jeg mindes at
have læst, at der ikke er stativfod med til 400 f/5.6, du skal nok lige
undersøge om det er tilfældet, og hvad sådan en sag i givet fald koster.

Hér er nogle billeder jeg har taget med 100-400'eren:
http://inet.uni2.dk/~unimwl/Fugle/ - de to sidste er dog med 17-40L. De
fleste er der lagt noget USM og lidt andet på, og de er alle skaleret ned.
Desuden er de fleste beskåret. Hvis du ønsker et "originalt" billede, kan vi
godt finde ud af det.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...et objektivs største blændeåbning er et teknisk kompromi, der aldrig
giver bedste fotografiske ydelse" ... "...ekstra lysstærke objektiver, deres