Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotos fra lørdag
Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-03-05 23:48

Jeg har taget lidt fotos i dag. Jeg var egentlig ude for at se om
UnDutchables 0.2.3 virkede men det blev til nogle af disse billder. Hvad
mener I om dem.
Gammel båd ved Als Odde.
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-54

Gammelt skibsvrag ved Hobro Havn.
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-53

Takeoff ved Havnø (Hadsund)
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-52

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-03-05 00:00

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har taget lidt fotos i dag. Jeg var egentlig ude for at se om
> UnDutchables 0.2.3 virkede men det blev til nogle af disse billder. Hvad
> [...]

Det her siger mig knap så meget, jeg ville måske nok gøre det lidt mørkere,
men det er jo en smagssag.

> Gammelt skibsvrag ved Hobro Havn.
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-53

Helt sikkert et spændende motiv, kunne være fedt at komme ud til det via båd
og få nogle billeder med en helt anden baggrund. Men et OK billede, det er
helt sikkert, dejligt lys du har på "skivet"

> Takeoff ved Havnø (Hadsund)
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-52

Fedt billede af sangsvanerne. Hernede er de ikke helt så normale, og lyset
på dem er fedt synes jeg. Godt fanget.

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 00:15

On Sun, 27 Mar 2005 00:00:21 +0100, Thomas Pedersen wrote:

Hej Thomas

> Det her siger mig knap så meget, jeg ville måske nok gøre det lidt mørkere,
> men det er jo en smagssag.

Ja selvfølgelig. Kunne godt have tænkt mig en lidt anden vinkel. Men det
var min første test af firmwaren. Og måske lidt mørke. Men det er bedre i
PS end i browseren. Men der er snydt noget med farverne. Har brugt en
velvia effekt på alle billederne. Velvia er bare fedt lige pt.

> Helt sikkert et spændende motiv, kunne være fedt at komme ud til det via båd
> og få nogle billeder med en helt anden baggrund. Men et OK billede, det er
> helt sikkert, dejligt lys du har på "skivet"

Det faktisk ikke ret langt fra land. Det er næsten fullframe og på 50mm
Jeg så det for en 1½ måned siden men mit foto var elendigt så jeg greb
chancen i dag.

> Fedt billede af sangsvanerne. Hernede er de ikke helt så normale, og lyset
> på dem er fedt synes jeg. Godt fanget.

Tak Thomas. Dette er jeg også glad for.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-03-05 00:44

> [...]
> PS end i browseren. Men der er snydt noget med farverne. Har brugt en
> velvia effekt på alle billederne. Velvia er bare fedt lige pt.

Hehe, er det Fred Mirandas Velvia Vision du bruger, den er også blevet et
hit ved mig, sammen med den Velvia 50 der sidder i F2'eren

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 00:58

On Sun, 27 Mar 2005 00:44:11 +0100, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
>
> Hehe, er det Fred Mirandas Velvia Vision du bruger, den er også blevet et
> hit ved mig, sammen med den Velvia 50 der sidder i F2'eren

Hvordan kunne du gætte det?

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-03-05 06:01

Thomas Pedersen wrote:

> Hehe, er det Fred Mirandas Velvia Vision du bruger, den er også blevet et
> hit ved mig, sammen med den Velvia 50 der sidder i F2'eren

Og det bliver ofte meget "gult"
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-03-05 11:11

Ole Larsen wrote:

> Og det bliver ofte meget "gult"

....men holdt på en 15-30 % og uden tilsætning af ekstra varme virker den
meget godt. Ellers bliver den sgu godt nok noget postkortfarveladeagtig.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 15:37

On Sun, 27 Mar 2005 12:11:07 +0200, Jan Bøgh wrote:

> ...men holdt på en 15-30 % og uden tilsætning af ekstra varme virker den
> meget godt. Ellers bliver den sgu godt nok noget postkortfarveladeagtig.
>
> vh
> Jan

Jeg har nok også givet lige rigeligt. Men man skal jo starte et sted.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-03-05 17:48

Jens Stadsgaard wrote:

> Jeg har nok også givet lige rigeligt. Men man skal jo starte et sted.

Det her handler et eller andet sted også om smag og behag. Jeg har det
problem, at de fleste synes at minde billeder er bedre, når jeg giver mere
knald til farverne end jeg egentligt selv synes.
Og det har for medført, at jeg først skruede op for farverne og nu er på vej
tilbage til min gamle mere dæmpede brug.
Men Mirandas Velviaplugin er stadigvæk ganske fornuftigt. Jeg synes at det
giver mig et glimrende resultat, når jeg bunkebehandler billeder med den.
I øvrigt går det stille og roligt op for mig at diverse programmer behandler
tingene meget forskelligt.
Når jeg har noget nær perfekt belyste eller let underbelyste billeder synes
jeg at Nikon Capture4 giver de bedste resultater. Er de let overbelyste er
Photoshop med ARC bedst.
Capture 4's farver ser ud til at være mere nøgterne end det, der kommer ud
af det, når /jeg/ bruger Photoshop.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 00:40

> Det faktisk ikke ret langt fra land. Det er næsten fullframe og på 50mm
> Jeg så det for en 1½ måned siden men mit foto var elendigt så jeg greb
> chancen i dag.

Undskyld 84mm. Jeg huskede forkert. Burde have været på 50mm der var plads
til det.

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-03-05 05:56

Jens Stadsgaard wrote:
> Jeg har taget lidt fotos i dag. Jeg var egentlig ude for at se om
> UnDutchables 0.2.3 virkede men det blev til nogle af disse billder. Hvad
> [...]

Det ser mærkeligt ud - som om det er udbrændt, hvad det nok ikke er.
Ikke særligt spændende.

> Gammelt skibsvrag ved Hobro Havn.
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-53

Lidt det samme og masten vælter billedet - du skulle måske være gået
længere til højre

> Takeoff ved Havnø (Hadsund)
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-52

Langt det bedste og godt selv om det er fugle. Jeg vil snuppe lidt af
bunden