Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 12, resultater, "offentlig ~
Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-03-05 16:56

Beklager at den er lidt forsinket pga. forglemmelse fra
min side :o/

Det var heller ikke lige planen at jeg ville vinde sidst

Kom straks med resultater.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Henrik Bjerregaard

Dato : 26-03-05 18:40

Her er (Med risiko for at blive beskyldt for være plat og at sende reklame i
gruppen) så mit bidrag

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=21&pos=0

Linket skal kopires over i browserens adressefelt for at virke

//Henrik der snart skifter news reader

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-03-05 19:27

On Sat, 26 Mar 2005 18:40:11 +0100, Henrik Bjerregaard wrote:

> [...]
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=21&pos=0
>
> Linket skal kopires over i browserens adressefelt for at virke

Helt sikkert en ide, men jeg synes nu mest det bare ligner et tøjdyr der
er fotograferet. Billedet mangler det der siger bang så det bliver
spændende. Beskæringen synes jeg heller ikke er så god. Harry burde være
centreret.

Det rigtige link er http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-40
for så passer det også hvis der kommer flere billeder i albumet. Du får
linket når du uploader det eller det er i fil informationen. Så brug dette
istedet.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 26-03-05 23:55

Sat, 26 Mar 2005 18:40:11 +0100, Henrik Bjerregaard <h@rdcore.dk> skrev:

> [...]
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=21&pos=0
>
> Linket skal kopires over i browserens adressefelt for at virke

Sjov nok idé, men jeg synes bare, Harry virker lidt for slatten i det,
desværre.

Mvh. Thomas Arildsen

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-05 10:04

Henrik Bjerregaard wrote:
> [...]
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=21&pos=0
> Linket skal kopires over i browserens adressefelt for at virke

Vinklen og kompositionen kunne være bedre og mere spændende.. og det
samme kunne skarphed og kontrast.

Jeg kan dog godt lide idén med at bruge Harry, men det kan altså
gøres bedre :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Food_life

Dato : 26-03-05 19:04

Hermed mit forslag:

http://home3.inet.tele.dk/go-on.mp/foto.htm

MVH

Mogens

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-03-05 19:29

On Sat, 26 Mar 2005 19:03:39 +0100, Food_life wrote:

> Hermed mit forslag:
>
> http://home3.inet.tele.dk/go-on.mp/foto.htm
>
> MVH
>
> Mogens

Mangler den person der bliver vinket til. Det ville give noget mere til
dette billede.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 26-03-05 23:57

Sat, 26 Mar 2005 19:03:39 +0100, Food_life <noname@tdc.dk> skrev:

> Hermed mit forslag:
>
> http://home3.inet.tele.dk/go-on.mp/foto.htm
>
> MVH
>
> Mogens

OK billede. Skyggen er lidt interessant. Uheldigt, at drengen er så meget
i skygge, synes jeg.
Desuden giver jeg Jens Stadsgaard ret i, at der ligesom mangler en, han
vinker til.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 00:04

On 26 Mar 2005 15:56:26 GMT, Hans Joergensen wrote:

> [...]
> min side :o/
>
> Det var heller ikke lige planen at jeg ville vinde sidst

Mit foreslag taget hurtigt idag uden den store omtanke. Havde et bedre
igår men tænkte ikke over konkurrencen.

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-55

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 27-03-05 00:10

26 Mar 2005 15:56:26 GMT, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev:

> [...]
> min side :o/
>
> Det var heller ikke lige planen at jeg ville vinde sidst

Jamen her er så mit bud:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-41

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 00:25

On Sun, 27 Mar 2005 00:09:37 +0100, Thomas Arildsen wrote:

> Jamen her er så mit bud:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-41
>
> Mvh. Thomas Arildsen

Godt foreslag Thomas. Der kunne med fordel beskæres en del af toppen.
Desuden noget kontrast og farvemætning ville ikke skade.

Se mit foreslag til dit billede:
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-56

Fra : Henrik Bjerregaard

Dato : 28-03-05 15:46

Jeg synes at billedet med den ældre mand og det unge par fanger stemningen
på en banegård ret godt.
Jeg vil give Jens Stadsgaard ret med hensyn til beskæring og kontrast,
folkene virker lidt mørke.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 29-03-05 17:50

Sun, 27 Mar 2005 00:24:45 +0100, Jens Stadsgaard
<jensstadsgaaard@post.invalid> skrev:

> Godt foreslag Thomas. Der kunne med fordel beskæres en del af toppen.
> Desuden noget kontrast og farvemætning ville ikke skade.
>
> Se mit foreslag til dit billede:
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-56

Det har du ret i, det blev det betydeligt bedre af.
Jeg ville gerne have toppen af toget med, men jeg kan godt se, at det ikke
giver noget. Billedet var i øvrigt problematisk mod den lyse himmel.
Desværre (kunne jeg se på en bedre monitor ovre på arbejdet idag) er min
TFT-skærm åbenbart ikke for god til at redigere billederne på, så farverne
blev ikke for gode.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-03-05 20:49

On Tue, 29 Mar 2005 18:50:10 +0200, Thomas Arildsen wrote:

> [...]
> TFT-skærm åbenbart ikke for god til at redigere billederne på, så farverne

Det er vel lidt det er problemmet med tft skærme endnu. Min egen gamle CRT
skærm står for udskiftning nu og ryger temmelig sikkert ud i løbet af
ugen, hvis jeg kan finde en anden der er til at købe for penge. Har kig på
en Samsung SyncMaster 997DF der står til ca. 1500. Men aner ikke om det er
et godt valg. Har hørt at Samsungs skærme skulle rimelig gode.

Grunden til at jeg beskar i toppen var at jeg syntes at der simpelthen var
for meget luft.

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-03-05 21:56

Jens Stadsgaard - jensstadsgaaard@post.invalid
hhaum1m9bcza$.py7p6xnjbn3h$.dlg@40tude.net
skrev følgende:

> [...]
> penge. Har kig på en Samsung SyncMaster 997DF der står til ca. 1500.
> Men aner ikke om det er et godt valg. Har hørt at Samsungs skærme

Hvis man må have lov.... :)

Jeg har kun rosende ord til overs for Samsung 959NF. Den har Diamondtron
billedrør. Samme teknologi som Sony's Trinitron = samme billedkvalitet
(stort set). Og så koster den ikke en sk.... :

Jeg sidder selv med sådan en fætter. Har haft den i 4 år, og har i
mellemtiden haft 2 TFT skærme på prøve (Samsung 172T og Acer AL732). Ingen
af dem fik lov at blive. :)

--
Martin Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-03-05 22:18

On Tue, 29 Mar 2005 22:55:55 +0200, Martin Petersen wrote:

> Hvis man må have lov.... :)

Selvfølgelig.

> [...]
>
> Jeg sidder selv med sådan en fætter. Har haft den i 4 år, og har i
> mellemtiden haft 2 TFT skærme på prøve (Samsung 172T og Acer AL732). Ingen

Det var faktisk 959 der bragte mig ind på den anden. Det var den jeg
kiggede efter, men fandt den anden istedet og tænkte at den var nærheden
af den kvallitet og af nyere dato. Og så er den ca. 500 kr. billigere. Og
jeg kan få den i Hobro. Jeg vil gerne handle lokalt hvis muligt og vil
også betale lidt ekstra for det, men jeg har grænser.

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-03-05 15:11

Jens Stadsgaard - jensstadsgaaard@post.invalid
phx67uzxd5y1$.125w6hcx434hc.dlg@40tude.net
skrev følgende:

> [...]
> billigere. Og jeg kan få den i Hobro. Jeg vil gerne handle lokalt
> hvis muligt og vil også betale lidt ekstra for det, men jeg har

DF skærmene er bare ikke helt flade... Billedet får et lidt spøjst udseende,
da skærmen er flad udvendigt, men buer indvendigt.

Se dem begge før du bestemmer dig. :)

Desuden har jeg tit set 959 til salg i news:dk.marked.edb.ekstern . Det var
jo også en mulighed.

--
Martin Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-03-05 17:13

On Wed, 30 Mar 2005 16:10:48 +0200, Martin Petersen wrote:

> Desuden har jeg tit set 959 til salg i news:dk.marked.edb.ekstern . Det var
> jo også en mulighed.

Jeg gik hen og var blevet rigtig sur på den gamle i løbet af natten og
dagen så jeg købte en ny Samsung SyncMaster 997df. Den er lysår foran min
gamle både med hensyn til skarhed, farver og kontrast.

Jeg bød på en 959 engang og sælger var nærmest sur, da jeg gav mit bud og
det var det eneste han fik, og jeg kun vil give 500 og selv afhente.

Fra : Jakob

Dato : 30-03-05 23:10

In article <5c719$424ab364$5293e405$18819@nf4.news-service.com>,
knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk says...

Jeg har kun rosende ord til overs for Samsung 959NF. Den har

Jeg vil lige smide lidt malurt i bægeret. Min 959NF er bestemt ikke på
højde med de trinitron skærme jeg har set. I 1280 gange 1024 er den
uskarp i hjørnerne og jeg synes der er for lidt lys i den. Har overvejet
om jeg skal kontakte samsung men har ikke lige taget mig sammen.

> DF skærmene er bare ikke helt flade... Billedet får et lidt spøjst udseende,
> da skærmen er flad udvendigt, men buer indvendigt.

Lige præcis det er på grænsen til bondefangeri at kalde det en flad
skærm. Det er en almindelig skærm hvor der så blot er monteret et stykke
forsatsrude. Meget besynderligt. Phillips har også gjort sig i det
stykke fusknummer :0)

Prøv at kigge på Iiyma skærme de har også en med diamondtron røret, den
så jeg for længe siden og den var supernice, det er hvertfald en
mulighed.

Venlig hilsen

Jakob