Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
UnDutchables 0.2.3
Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-03-05 09:25

Det nye firmware hack til conon 300d er lige blevet offentliggjort. Jeg
her ikke prøvet det endnu og vil vente et par dage så der kommer nogle
erfaringer med det men UnDutchables 0.1.0 kører fint på mit.

Det indeholder flg.

UnDutchables V0.2.3.

The Wasia firmware already contained:
- ISO 3200
- Mirror Lock up for Timer and Single shot
- Selectable pause for mirror lock up see C.Fn. 17
- FEC on JUMP button
- 'Left' button selects the autofocus mode:
AF OS - ONEShot
AF SE - AI-Servo
AF AI - AI-Focus
- the default button in delete prompt was changed from 'Cancel' to 'OK'.
So, be aware.
Now if you want to delete an image, press DEL button and then SET once. To
Cancel press any other key.

Added functionality by the UnDutchables
Continues Drive in Basic Mode
Jump = FEC only selectable in Creative modes
Right key = AF-Mode only selectable in Creative modes
Left key toggles AF (off-on), can be used to shoot in AI Servo mode
WB selection in Basic modes
Custom Function 1 available in basic modes enabling:
- Quality Select via SET button, this means that RAW can be set in basic
modes.
- Parameter select via SET buttons
- Menu via SET button
- Image Replay via SET button
Full menu's in Basic modes, including WB bracketing and RAW quality.
Full info screen in Basic mode

Notes:
) If the AF drive is set to AI-Servo the AF confirmation Ligh and Beep are
turned off (as done in the 10D) but now it is turned off for all ALL
modes. Please change to AI-Focus or One-Shot if AF confirmation Light and
Beep is desired.
2) You can upgrade this firmware from either the Canon 1.1.1, the Wasia
B7.1 or UnDutchables 0.1.0 version without need to reset the firmware or
the custom function values.

Jeg her lagt hele firmwaren op på min side så den kan downloades der.
http://www.stadsgaard.com/undutchables/

Jeg håber i kan bruge det.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-03-05 12:04

On Sat, 26 Mar 2005 09:24:40 +0100, Jens Stadsgaard wrote:

> Det nye firmware hack til conon 300d er lige blevet offentliggjort. Jeg
> her ikke prøvet det endnu og vil vente et par dage så der kommer nogle
> erfaringer med det men UnDutchables 0.1.0 kører fint på mit.

Jeg fik taget mod til og har installeret det for få minutter siden.
Kameraet ser ud til at køre fint, og nu vil jeg ud og prøve det af i
naturen.

Fra : Rene Krogh

Dato : 26-03-05 12:43

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote in message

> Jeg fik taget mod til og har installeret det for få minutter siden.
> Kameraet ser ud til at køre fint, og nu vil jeg ud og prøve det af i
> naturen.

Jeg installerede den i aftes. Kameraet kører stadig fint. Den hack som de
har lavet med servo virker også som beskrevet. Men den er meget akavet at
bruge, så jeg håber det har fundet en bedre løsning inden jeg tager til
le-mans om et par måneder.

Der har været lidt skriverier om problemer med batteri indikatoren, at den
pludselig ikke længere kan dedektere strøm på batteriet, men ikke mere
graverende end at man kan tage batteriet ud og ind igen.

Jeg vil også ud i det gode vejr nu, og få skudt lidt.

/René

It has removed 3018 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 13:21

> Jeg installerede den i aftes. Kameraet kører stadig fint. Den hack som de
> har lavet med servo virker også som beskrevet. Men den er meget akavet at

Jeg har også dl den nye firmware, venter dog lige et par uger med at
installere. Jeg har aldrig helt forstået det med servo, hvem kan lige skære
det ud i pap?

Mvh. Bo

Fotogalleri.
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/photos/index.htm

Fra : Rene Krogh

Dato : 26-03-05 14:54

"Sherman" <boANDpc.dk> wrote in message

> Jeg har også dl den nye firmware, venter dog lige et par uger med at
> installere. Jeg har aldrig helt forstået det med servo, hvem kan lige
> skære
> det ud i pap?

Med AF one shot, focuserer kameraet når du trykker halvt ned. Denne focus
bibeholdes så indtil du tager billedet. Problemet er så at hvis motivet
bevæger sig i mellemtiden, vil det komme ud af focus.

Med AF servo, bliver kameraet ved med at focusere. Hvis det f. eks er
motersport der fotograferes og bilen kommer mod dig, trykker du udløseren
halvt ned, så vil kameraet ændre focus mens bilen kommer mod dig. Når du

trykker udløseren helt ned er bilen allerede i focus, og kameraet skal
ikke
bruge tid på først at fokusere.

Jeg kiggede lige på dit galleri. Gode billeder. Jeg er især vild med dine
makro fotos, hvilket udstyr bruger du til det.

mvh
René

It has removed 3021 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 11:05

> Jeg kiggede lige på dit galleri. Gode billeder. Jeg er især vild med dine
> makro fotos, hvilket udstyr bruger du til det.

Tak René
Fin forklaring.
Mine makrobilleder er taget med 300D og Canon 100mm makro, enkelte med tube.

Mvh. Bo