Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G400 itu
Fra : Steen

Dato : 25-03-05 16:14

Mit Minolta/Konica DiMAGE G400 vil ikke lukke mere. Det har en skydeklap
foran optikken. Når man skyder klappen den første millimeter hen foran
optikken, skal den automatisk trække sig ind i kameraet, så skydeklappen kan
gå helt hen over.

Det vil den pludselig ikke mere. Optikken trækker sig ikke ind i kameraet
(først efter 3 min. auto-off). Jeg har taget ca. 7.000 billeder og haft
kameraet i ca. 15 måneder. Det er altså indenfor de 2 års reklamationsret.

Hvad mener I? Skal kameraet ikke kunne holde til mere? Må det ikke siges at
være en fabrikationsfejl?

/Steen

Fra : Villy

Dato : 25-03-05 16:43

Hej Steen
Jeg har læst dit indlæg tidligere, men når du nu spørger ville jeg sige,
jeg havde et HP som præcis havde lavet det samme, jeg tror det var
slået skævt ved at det havde åbnet sig i min taske, jeg fik et nyt
apparat uden de spurgte om noget som helst. altså send det ind til rep.
og de vil garanteret bytte el. rep. det, held og lykke
Villy

Fra : Steen

Dato : 25-03-05 16:48

"Villy " <vk@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> apparat uden de spurgte om noget som helst. altså send det ind til rep.
> og de vil garanteret bytte el. rep. det, held og lykke

Jamen, jeg tøffer hen til forrretningen på tirsdag.

Hvor gammelt var dit apparat, da det gik itu?

/Steen

Fra : Villy

Dato : 25-03-05 16:51

Steen <steen@XXXcutie.dk> wrote:

> "Villy " <vk@besked.com> skrev i en meddelelse
>
> Jamen, jeg tøffer hen til forrretningen på tirsdag.
>
> Hvor gammelt var dit apparat, da det gik itu?
>
> /Steen

Ja det var godt nok kun et halvt år, men det skulle ikke betyde noget
Villy

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-03-05 19:39

> Ja det var godt nok kun et halvt år, men det skulle ikke betyde noget
> Villy
++++++++++++++++++++

Hej.

Jo, lidt har det at sige, for efter et halvt år er det op til dig som køber
at bevise at det er en fabrikationsfejl. Det var hvad jeg har fået at vide i
en butik, men de kan jo være fyldt med løgn

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-03-05 20:04

Jørgen Nielsen wrote:

> Jo, lidt har det at sige, for efter et halvt år er det op til dig som køber
> at bevise at det er en fabrikationsfejl. Det var hvad jeg har fået at vide i
> en butik, men de kan jo være fyldt med løgn

Det er da meget nemt, for hvis varen ikke kan holde til alm. brug i
mere end et halv år, så må den være fabrikeret dårligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Steen

Dato : 25-03-05 23:25

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42445a00$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> køber at bevise at det er en fabrikationsfejl. Det var hvad jeg har fået
> at vide i en butik, men de kan jo være fyldt med løgn

Det er rigtigt, at de første 6 mdr. er noget for sig, men der var jo netop
tale om *godt* et halvt år, altså mere end 6 mdr. Fra 6-24 mdr. gælder samme
regler.

/Steen