Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Varmere farver ??
Fra : Yildizhan

Dato : 25-03-05 13:49

Jeg har taget nogle billeder med mit Nikon D70. Jeg kunne godt tænke mig at
have nogen varmere farver.

Hvordan laver jeg det nemmest i CS ??

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-03-05 13:55

"Yildizhan"
> Jeg har taget nogle billeder med mit Nikon D70. Jeg kunne godt tænke mig at
> have nogen varmere farver.
>
> Hvordan laver jeg det nemmest i CS ??

Der er rigtige metoder, men jeg bruger denne her giver lidt
speciel look. Nyt lag fuld med den mellembrune i standart
paletten, sæt laget til blending mode overlay eller color
og transperens hvad du syns ser godt ud -
En mere korrekt metode er at bruge variations, der kan du
se hvad der sker når du klikker på de forskellige filtre,
der findes også et warming filter ala det man sætter på
objektivet, det er nok det letteste.. -max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-03-05 14:17

Yildizhan wrote:
> Jeg har taget nogle billeder med mit Nikon D70. Jeg kunne godt tænke mig at
> have nogen varmere farver.
>
> Hvordan laver jeg det nemmest i CS ??

Måske er det blot et spgml. om at sætte den rette hvidbalance? Se s.
52-55 i manual. Så slipper du for at korrigere.
Eller: sætte gråpunktet rigtigt i ps.
det meste i http://home.tiscali.dk/muggler/19032005roemoe30a.jpg
kom på den måde (gråpunkt)
Begge måder er imho nemmeste (og "rigtigste" om man kan tale om det)
Ellers er der et utal:
Mener at Kn?Dtp har nogle actions
Og Maxs måde er også ok
Er det kun nogle af farverne, er selection/saturate fin

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : KNL DtP

Dato : 25-03-05 20:25

> Mener at Kn?Dtp har nogle actions

Ja, men det er nu mere til at hæve farveniveauet generelt på grå
dSLR-billeder. Jeg kunne dog fint lave en udgave, som også tilføjede farve i
billedet. Se her for ver. 1.0:
http://www.foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=26

Download af action-pakken her: www.knl-dtp.dk/download

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kenneth K.

Dato : 25-03-05 14:47

On Fri, 25 Mar 2005 13:48:37 +0100, Yildizhan <yildizhanxx@ishoejby.dk>
wrote:

> Jeg har taget nogle billeder med mit Nikon D70. Jeg kunne godt tænke mig
> at
> have nogen varmere farver.
>
> Hvordan laver jeg det nemmest i CS ??

_Vil_ du lave det i PS kan du prøve et adjustment layer med 'Color
Balnce'. Prøv med -10 i blå og +5 i rød, eller bare skru på det som du
synes. Highlights giver mere spræl, men midtones kan også bruges.

Det nemmeste ville være som nævnt at sætte din hvidbalance rigtig/varmere.
D70 har en meget kold hvidbalance som standard, så jeg vil tro at det kan
gøre tricket for dig.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : [HCS] 4000

Dato : 25-03-05 14:58

Tast Ctrl+U (farvemætning)
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
------------------------------

Fra : michael bs

Dato : 25-03-05 19:08

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Tast Ctrl+U (farvemætning)
> --
> hilsen Hans

Endelig er der også FredMirandas velvia vision action/plugin. Meget
effektivt!

mvh Michael

Fra : JH

Dato : 25-03-05 22:34

Jeg har sat Saturation på Enhanced (under Optimize image) på mit D70, det er
rigtig flot og 1000 gange nemmere end photoshop.