Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic DMC-FZ20 for eller imod
Fra : Palle S.

Dato : 23-03-05 16:53

Jeg har fået tilbudt dette kamera til en fornuftig pris

Er der nogen der har førstehåndserfaringer med det

mod eller for

alle inputs modtages med glæde

venligst Palle

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-03-05 17:10

"Palle S." <jesus.elsker.dig@gmail.com> skrev:

> Jeg har fået tilbudt dette kamera til en fornuftig pris
>
> Er der nogen der har førstehåndserfaringer med det
>
> mod eller for
>
> alle inputs modtages med glæde

Jeg har kameraet og har været meget glad for det dog er det et
forholdsvis svært kamera at starte med som nybegynder og kvaliteten af
de billeder jeg tager er stadig ikke helt i nærheden af hvad andre har
opnået med kameraet. Både gode og mindre gode eksempler på hvad jeg har
fotograferet kan ses i mit galleri.

Hvis der er noget mere specifikt du vil høre om så spørg.

Anmeldelserne af FZ-20 er generelt meget positive:
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz20/

Du kan også læse lidt i Panasonic-forumet på dpreview.com

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henning

Dato : 23-03-05 21:15

> Jeg har kameraet og har været meget glad for det dog er det et
> forholdsvis svært kamera at starte med som nybegynder ...

Kan du uddybe hvad det er, der er svært ved dette kamera?

Går selv og overvejer kameraet fordi det er så lysstærk. Mine alternativer
er Nikon 8800 og Canon 350, men det frister lidt at spare de par tusidne.

mvh Henning

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-03-05 16:11

"Henning" <Anders@nd.dk> skrev:

> Kan du uddybe hvad det er, der er svært ved dette kamera?

Der er ikke en næsten 100% idiotsikker mode som der er på de fleste
kompaktkameraer. Det giver kameraet en forholdsvis stejl
indlæringskurve, specielt hvis man ikke rigtigt har fotograferet før.
Dvs. man skal arbejde lidt med kameraet for at få rimeligt konsekvent
gode resultater, hvad angår skarphed, farver, eksponering mv. og når
man først har lært det så kan man opnå meget gode billeder som det også
kan ses på dpreview.com men det kræver en del arbejde med kameraet og
føler selv, at jeg er meget langt fra at have lært kameraet at kende
til fulde.

Jeg kender desværre ikke de andre kameraer du tænker på så kan ikke
rigtigt argumentere for og imod.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jakob

Dato : 23-03-05 18:58

In article <jhg0e.559$RR6.137@news.get2net.dk>,
jesus.elsker.dig@gmail.com says...
> Jeg har fået tilbudt dette kamera til en fornuftig pris
>
> Er der nogen der har førstehåndserfaringer med det

Jeg har lige givet et par links for et par dage siden til en god bruger
anmeldelse. Kig tilbage.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : J.Lippert

Dato : 23-03-05 21:46

Hej

Jeg har nu haft FZ20 siden november og bl.a. brugt zoomfuntionen meget i
forb. med en safari-tur.
Her er en serie med en gepard-familie: http://home20.inet.tele.dk/j-lippert/
JL

Fra : Jan Holm

Dato : 23-03-05 23:53

Palle S. wrote:
> Jeg har fået tilbudt dette kamera til en fornuftig pris
> Er der nogen der har førstehåndserfaringer med det

Jeg har haft et FZ10 (som minder meget om 20eren) i ca
3 uger. Jeg er den glade amatør der er igang med
"learn by doing" og jeg elsker det her kamera. Virkelig
lækker zoom, og når først betjeningen sidder på rygraden
så fungere den også rigtig godt.

Manualen er faktisk også ret god.

Som skrevet glad amatør - men er da rimelig tilfreds.
Tjeck dk.binaer - "FZ10 Demo" for eksempler.

Mvh
Jan Holm

Fra : Jens

Dato : 27-03-05 18:32

> [...]
> "learn by doing" og jeg elsker det her kamera. Virkelig
> lækker zoom, og når først betjeningen sidder på rygraden

Hej Jan

Når du nu lige nævner manualen, er den på dansk? Og hvis ja, ville det så
være muligt at købe en kopi af den?

--
M.V.H.

Jens