Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 m. Sigma 18-125mm
Fra : Riverwind

Dato : 22-03-05 23:26

Hejsa

Jeg overvejer at købe et Nikon D70 kamera og har tænkt mig at investere i
Sigmas 18-125 F3.5-5.6 objektiv, som et allround-objektiv til at begynde
med.
I den forbindelse vil jeg godt lige høre jer kloge hoveder om I har andre
anbefalinger til objektiver, der dækker det samme område, og hvor jeg
eventuelt kan købe objektivet herhjemme.
Jeg havde også kig på noget Sigma 18-200 eller Tamron med samme mål, men de
er tilsyndeladende ikke på markedet endnu.

På forhånd tak
/Riverwind

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 10:36

Jeg ved ikke meget om Sigmas 18-125 F3.5-5.6. Anvender selv nikon 18-70
F3.5-4.5 og sigma 75-300. Disse linser supplere hinanden godt, men jeg
mangler ofte noget mere lysstærkt. Netop her tror jeg at F5.6 er i den ende
hvor du vil ønske noget mere.

Mvh. Henrik

Fra : Max[DK]

Dato : 23-03-05 12:49

> Jeg overvejer at købe et Nikon D70 kamera og har tænkt mig at investere i
> Sigmas 18-125 F3.5-5.6 objektiv, som et allround-objektiv til at begynde
> med.

Jeg har hørt at den skulle tegne ligeså godt som 18-70'eren, så jeg
overvejer den også, selvom jeg har 18-70'erne mangler jeg lidt til den lange
ende til all-around(ferie ect.)

Tjek evt. http://www.pbase.com/cameras/sigma/18-125_35-56_dc_if_asp for at
se lidt billeder...

/Max