Foto
IBM760 5420
Teil 3020
En måge.
Fra : Mikkel U.

Dato : 22-03-05 21:13

Hej,
Kan se her ofte bliver postet flotte billeder af fugle, så i lørdags
prøvede jeg selv.
Resultatet er her : http://www.x11.dk/IMG_9443-2.JPG
Jeg har aldrig taget den slags billeder før, men synes det var ret fedt.
Har brugt en Canon 300 mm f4 (ældre model, uden IS)
Billedet er ikke redigeret, blot skåret ned en tand.
Kommentarer til billedet ?

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-03-05 21:31

Mikkel U. wrote:
> Resultatet er her : http://www.x11.dk/IMG_9443-2.JPG
> Billedet er ikke redigeret, blot skåret ned en tand.
> Kommentarer til billedet ?

Jeg synes det er et rigtigt godt skud - og da især når det er dit første
fuglebillede, som du skriver.

Det eneste jeg savner er en lille smule mere skarphed, men det burde du
nemt kunne justere dig til med fx en gang USM i Photoshop.

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-03-05 22:58

Mikkel U. wrote:
> [...]
> fedt. Har brugt en Canon 300 mm f4 (ældre model, uden IS)
> Billedet er ikke redigeret, blot skåret ned en tand.

Det er sgu' lækkert. Måske en lille bitte smule USM kunne pynte, men det
skal absolut ikke være meget.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Casper

Dato : 23-03-05 15:08

On Tue, 22 Mar 2005 21:13:02 +0100, "Mikkel U." <mikkelu@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Har brugt en Canon 300 mm f4 (ældre model, uden IS)
>Billedet er ikke redigeret, blot skåret ned en tand.

Hej Michael

Flot måge... savner (som de andre) også lidt mere skarphed - men jeg
har en 300mm ligesom din (også den "gamle" model) og jeg ved hvor
svært det er at få skarpe skud ud af den.

Kan du fortælle lidt om din ramme? Er det en færdig action i PS
eller...??

Casper

Fra : Mikkel U.

Dato : 23-03-05 19:56

Casper wrote:

> Hej Michael
>
> Flot måge... savner (som de andre) også lidt mere skarphed - men jeg
> har en 300mm ligesom din (også den "gamle" model) og jeg ved hvor
> svært det er at få skarpe skud ud af den.

Jeg overvejer ret seriøst at købe den "nye" udgave, med IS. :)

http://www.fredmiranda.com/frames/

> Casper

/mikkel

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-03-05 10:38

> Jeg overvejer ret seriøst at købe den "nye" udgave, med IS. :)

Hvorfor tror du at en måge bliver skarpere med den?
300 f/4 uden IS er faktisk skarpere end IS modellen! IS hjælper ikke med
hastighed måger anvender, kun hurtige lukkertider.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Mikkel U.

Dato : 24-03-05 21:22

Hans Kruse wrote:

> Hvorfor tror du at en måge bliver skarpere med den?
> 300 f/4 uden IS er faktisk skarpere end IS modellen! IS hjælper ikke med
> hastighed måger anvender, kun hurtige lukkertider.

Det tror jeg heller ikke.
Jeg vil gerne have en 300 f4 med IS, da denne jeg har er ret gammel,
og modlysblænden ikke har det særlig godt. Den har det meget nemt at

"glide ned". Jeg har købt objektivet brugt, og kan bytte det
indenfor 2 måneder, og stadig få mine penge tilbage.
Jeg er blevet ret bidt af, at skyde på 300 mm.
Derfor vil jeg gerne have noget udstyr jeg ved er iorden,
og kan holde mange år frem. Og som ganske sikkert
nemt kan sælges, hvis dette skulle blive nødvendigt.

/mikkel

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-03-05 20:40

Mikkel U. wrote:

> Kommentarer til billedet ?

For mig at se, så er det uendligt uinteressant hvilket kamera og
objektiv du har fotograferet med, for mig handler det om billedet,
og det falder i mine øjne, at der under mågen er en lys klat, som
forstyrer, prøv at klone den væk...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-03-05 22:55

Mikkel U. <mikkelu@gmail.com> wrote:

> http://www.x11.dk/IMG_9443-2.JPG

Jeg synes også det er en flot fugl, men SKAL der kritiseres, så kunne
jeg godt bruge lidt mere tegning i kroppen - på min puter står den bare
som en hvid klat uden struktur.

Mvh
Erlling