Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S10
Fra : Henrik

Dato : 22-03-05 11:04

Jeg er den lykkelige ejer af ovenstående ældre model - oldie but goodie :)

Men jeg har et problem med den, og det er den der anti red eye funktion hvor
blitzen blinker 2 gange. Nogen der ved hvordan man fjerner den ? nej jeg har
ikke manualen... :(

Mvh

Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-03-05 11:31

> Jeg er den lykkelige ejer af ovenstående ældre model - oldie but goodie :)
Har selv en og husker den stadig med fornøjelse.

> [...]
hvor
> blitzen blinker 2 gange. Nogen der ved hvordan man fjerner den ? nej jeg

Prøv at trykke på blitzkanppen nogle gange, så kører den igennem de
forskellige muligheder (så vidt jeg husker, har ikke kameraet med mig).

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Henrik

Dato : 22-03-05 12:07

> [...]
>
> Prøv at trykke på blitzkanppen nogle gange, så kører den igennem de
> forskellige muligheder (så vidt jeg husker, har ikke kameraet med mig).

Det synes jeg at jeg har prøvet og det eneste man kan vælge er blitz fra
eller til - men jeg prøver da lige igen :)

Og der er vel ikke noget der hedder firmwareopgradering til sådan en fætter
?

Henrik

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-03-05 14:23

> Og der er vel ikke noget der hedder firmwareopgradering til sådan en
fætter
> ?
>
> Henrik

Her er et link til en S10 firmware download:
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSS10/PSS10_Firm-e.html

/Flemming

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 22-03-05 16:22

Henrik wrote:
> [...]
> blitzen blinker 2 gange. Nogen der ved hvordan man fjerner den ? nej jeg har

Der er følgende muligheder for blitz:
Ingen blitz (ikon med streg over lyn)
Automatik (intet ikon)
Rødøjefunktion (ikon med øje) - den blinker et par gange
Altid blitz (ikon med lyn)

Dog er det kun muligt at skifte mellem ingen blitz og automatik i auto
mode (kamerasymbol), de øvrige muligheder kommer når du skifter til
manual mode (kamerasymbolet med M ved siden af).

Manualen (engelsk) kan hentes på www.powershot.com vælg support og vælg
Digital Cameras / PowerShot S Series / PowerShot S10 og vælg Product /
Software Manuals.

/Mogens

Fra : Henrik

Dato : 24-03-05 14:59