Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjemmesider om fototeknik
Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 20-03-05 23:24

Godaften

Jeg har forgæves prøvet og søge på nettet efter hjemmesider, hvor man kan
læse lidt om hvordan man tager gode portrætbilleder.

Er der nogle der kender en god hjemmeside hvor man kan læse om det eller om
fototeknik generelt ?

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Henrik Bjerregaard

Dato : 20-03-05 23:38

> Jeg har forgæves prøvet og søge på nettet efter hjemmesider, hvor man kan
> læse lidt om hvordan man tager gode portrætbilleder.
http://www.kentbovin.dk/ er der et 2 gode artikler om portrat
fotografering
Vælg fotografi -> artikler
Direkte link er

http://www.kentbovin.dk/artikel%20portr%E6tfotografering%20teori%20og%20teknik.htm

http://www.kentbovin.dk/artikel%20portr%E6tfotografering%20i%20praksis.htm

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-03-05 10:23
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 21-03-05 10:31

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen af de to links giver noget fornuftigt. De er DIREKTE til "Not Found"

Hej

Prøv denne: http://www.kentbovin.dk/Artikler%20menu%2001.htm

mvh Gerner

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-03-05 15:18

Bo Bjerre wrote:

> Ingen af de to links giver noget fornuftigt. De er DIREKTE til "Not
> Found"

Måske en opsætningsfejl i din browser ?

De virker begge fint her i MS Internet Explorer.

Prøv i stedet at gå ind på hovedsiden og søg videre derfra:

http://www.kentbovin.dk

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-03-05 18:57

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Måske en opsætningsfejl i din browser ?

Ikke alle er underlagt micro$osft's luner. Det er ikke en fejl. Men hvis jeg
går ind fra forsiden virker det, og ser fint ud.

Bo //

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 22-03-05 01:24

Bo Bjerre wrote:

> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Ikke alle er underlagt micro$osft's luner. Det er ikke en fejl. Men hvis jeg
> går ind fra forsiden virker det, og ser fint ud.

Blot til almindelig oplysning: Problemet er at Microsoft Outlook Express
ikke kan finde ud af at sende linket videre i kaldet til browseren.
Linket er fuldt lovligt og kan fint åbnes i både IE og Mozilla. Linket
kan bare kopieres manuelt over til browseren med copy/paste ved denne
type problemer...

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-05 23:38

Thomas Hupfeldt wrote:
> Jeg har forgæves prøvet og søge på nettet efter hjemmesider, hvor man
> kan læse lidt om hvordan man tager gode portrætbilleder.

Hvorfor ikke købe en god fotobog i stedet ?

Den er nemmere, at sidde og læse i end skærmen - og boghandleren har et
stort udvalg.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-03-05 21:15

"Thomas Hupfeldt" <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> læse lidt om hvordan man tager gode portrætbilleder.
>
> Er der nogle der kender en god hjemmeside hvor man kan læse om det eller

Hej Thomas.

Denne her syntes jeg var meget god dengang jeg startede med at skulle
fotografere. Den er godt nok på engelsk, men synes den indeholder en del om,
hvordan man eksponerer og sådan.

http://www.setzler.net/documents/exposure111.pdf

MVH
Thomas