Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lille sort plet?
Fra : Food_life

Dato : 20-03-05 07:10

http://www.sendpix.com/albums/05031922/js9bk23d85/

På foto taget mit nye canon 70-300 mm er der i venstre øverste hjørne
en oval sort plet - intet snavs på linsen - er det en medfødt fejl i
linsen?

Hvis, er det så en ombytning eller en reperation man kan forlange?

MVH

Mogens

Fra : emj

Dato : 20-03-05 07:58

Food_life <noname@tdc.dk> skrev::

>På foto taget mit nye canon 70-300 mm er der i venstre øverste hjørne
>en oval sort plet - intet snavs på linsen - er det en medfødt fejl i
>linsen?

Det ligner nu meget en plet på linsen, så mon ikke det kan gnides af.
Hilsen emj

Fra : HKJ

Dato : 20-03-05 08:14

Food_life wrote:
> [...]
> linsen?
>
> Hvis, er det så en ombytning eller en reperation man kan forlange?

Jeg vil foreslå en rengøring af sensoren.

Fra : Food_life

Dato : 20-03-05 10:52

On Sun, 20 Mar 2005 08:13:59 +0100, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>Jeg vil foreslå en rengøring af sensoren.

Tak for det - det var sensoren !!!!

MVH

Mogens

Fra : Food_life

Dato : 20-03-05 08:43

Hvis det ikke er linsen, ville pletten vel også være der ved optagelse
med anden optik?

MVH

Mogens

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 20-03-05 08:52

Food_life wrote:

> Hvis det ikke er linsen, ville pletten vel også være der ved optagelse
> med anden optik?
>
> MVH
>
> Mogens

Prøv at tage et billed af himlen med f.eks f/22 og kør en autolevels i
ps, du vil blive overrasket over hvor meget skidt der kan være på sådan
en sensor.

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 12:08

Wow. Har lige gjort det samme. Sikke et resultat, mit kun 3måneder gamle D70
er fyldt med sorte pletter.
Og jeg skifter ellers ikke så ofte objektiv..
Her er et lige et billede: http://www.fjol.dk/images/DSC_4603.JPG

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 13:09

"Jakob G" <ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> D70 er fyldt med sorte pletter.
> Og jeg skifter ellers ikke så ofte objektiv..

Støv er jo ikke til at undgå, så et rensekit er en nødvendighed. Har selv
lige været på shopping efter et kit og en CO2 blæser. Her:
http://www.micro-tools.com/Merchant2/e_psi.htm

Men læg mærke til at ved 5,6 bliver de sorte pletter meget udvisket og ofte
helt usynlige i billedet, så man behøver ikke blive grebet af panik. Mit D70
er nærsten et år gammelt, og det er først nu, jeg ser det som et problem.

Hvor ofte renser I andre kameraet?

Gert

Fra : Pierre & Karina

Dato : 20-03-05 08:55

Det er en UFO du kan se på billede, så skynd dig at sende det ind til NASA

Pierre