Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mystiske 'bobler' i digi-billeder
Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 19-03-05 13:12

Hej

Mit Olympus C-220 Zoom digitalkamera er begyndt at lave nogle mærkelige
hvide 'bobler' på _nogle_ billeder.
Det er ikke støv på linsen, da det kun er på nogle få billeder disse
'bobler' er, og jeg tror heller ikke det er reflektioner, da jeg har taget 2
billeder taget lige efter hinanden, og de kun var på det ene. Min bror har
et kamera magen til og det laver ikke disse 'bobler'.

Se et eksempel med 'bobler' i dk.binaer med samme emne som her. De ses især
på den grønne væg og de sorte områder på bagvæggen.

Har nogen en idé om hvad det kan være? Eller skal jeg ud og købet et nyt
(jeg er ellers glad for Olympus'et)

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Jan

Dato : 19-03-05 13:41

Hi

> [...]
> især på den grønne væg og de sorte områder på bagvæggen.
>
> Har nogen en idé om hvad det kan være? Eller skal jeg ud og købet et nyt

Måske er det reflektioner fra støvpartikler i luften som bliver ramt af
blitzlyset.

--
/ Jan

Fjern "removeme" i email

Fra : Brian Lund

Dato : 19-03-05 13:53

> [...]
> på den grønne væg og de sorte områder på bagvæggen.
>
> Har nogen en idé om hvad det kan være? Eller skal jeg ud og købet et nyt

Jeg tror (også) at det er støv i luften som du kan se fordi du bruger blitz!

Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-03-05 18:16

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en
meddelelse news:423c16f8$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Har nogen en idé om hvad det kan være? Eller skal jeg ud og købet et
> nyt (jeg er ellers glad for Olympus'et)

Ingen tvivl her: Støvpartikler, der oplyses af blitzen. Du kan se samme
fænomen - bare endnu værre - hvis du tager et billede udendørs i snevej med
blitz.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Per O.

Dato : 19-03-05 18:37

> [...]
> især på den grønne væg og de sorte områder på bagvæggen.
>
> Har nogen en idé om hvad det kan være? Eller skal jeg ud og købet et nyt

Har du ikke et link til at billede, så vi kan se problemet? Det ville
sikkert hjælpe på diagnosen.
Smid eventuelt et op i dk.binaer

Per O.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-03-05 18:41

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke et link til at billede, så vi kan se problemet? Det ville
> sikkert hjælpe på diagnosen.
> Smid eventuelt et op i dk.binaer

Læs evt. det oprindelige indlæg én gang til... langsomt

Fra : Per O.

Dato : 20-03-05 01:22

> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Læs evt. det oprindelige indlæg én gang til... langsomt

Det har jeg gjort nu. Jeg skal nok slå mig selv oven i hovedet med en
passende genstand

Per O.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-03-05 09:26

Peter Brandt Jørgensen wrote:

> Har nogen en idé om hvad det kan være? Eller skal jeg ud og købet et nyt
> (jeg er ellers glad for Olympus'et)

Prøv at læse dette FAQ:
http://www.photo-gallery.dk/pletter/plet.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-03-05 15:38

> Prøv at læse dette FAQ:
> http://www.photo-gallery.dk/pletter/plet.html

+++++++++++++++++++

Hej.

Måske en lille advarsel, du skriver i den FAQ, hvordan man kan rense CDD'en
"med ren luft på dåse" det skal man passe på, der kan komme drivemidler med
ud, hvis man bruger det forkerte. (har jeg læst fra andre her gruppen)

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-03-05 11:46

Hej alle

Takker for alle svarene. Niels' link satte prikken over i'et.

Jeg må fremover bevæbne mig med en støvsuger inden jeg fotograferer!

"