Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 700, hvor??
Fra : kim

Dato : 18-03-05 10:39

Hejsa,

Er der nogen her som kender til en butik, som rent faktisk har fået Ixus 700
hjem? De fleste tager jo bare i mof forhåndsbestillinged

Har bestemt mig for at det skal være det, og så skulle det jo gerne gå lidt
stærkt *gg*

På forhånd tak for hjælpen,

Kim

Fra : Niels

Dato : 18-03-05 11:04

"kim" <kim@something.something> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogen her som kender til en butik, som rent faktisk har fået Ixus
> 700 hjem? De fleste tager jo bare i mof forhåndsbestillinged

Hej

Jeg har ikke hørt at det skulle være kommet til DK, men det skulle være på
lager i begrænset antal hos:

www.TECHNIKdirekt.de og hos

www.pixmania.com

Go' jagt

Mvh Niels

Fra : pwee

Dato : 18-03-05 12:09

> [...]
> 700 hjem? De fleste tager jo bare i mof forhåndsbestillinged
>
> Har bestemt mig for at det skal være det, og så skulle det jo gerne gå

inside information..available dk end of marts.
//pwa

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-03-05 13:19

> Er der nogen her som kender til en butik, som rent faktisk har fået Ixus
700
> hjem? De fleste tager jo bare i mof forhåndsbestillinged

Efter hvad jeg har hørt kommer de på lager d. 21/3 hos Canon i Danmark, og
bliver derefter sendt ud til forhandlerne.

Jeg har snakket med www.danskdatasalg.dk at de har den på lager tirsdag
eller onsdag næste uge :)

Jeg bestilte et IXUS 700 i går fra www.technikdirekt.de, og de skrev at jeg
ville få det om ca. 2 uger. Men jeg kan godt vente og spare de penge :)

/Morten Nielsen

Fra : kim

Dato : 18-03-05 19:41

> [...]
> 700 hjem? De fleste tager jo bare i mof forhåndsbestillinged
>
> Har bestemt mig for at det skal være det, og så skulle det jo gerne gå

Tak for alle svarene. Vi ser hvad der sker hos de danske forhandlere
mand/tirsdag, og håber så at være ejere af kameraet inden måneden er omme.

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-03-05 08:33

--
Erik
erecthion@mail.tele.dk

Fra : kim

Dato : 20-03-05 16:52

> [...]
> få nogen gevinst ud af det.
> Du kan sagtens finde en butik der har Ixus 700 - prøv at søge på

Hej Erik,

Det er det første Ixus kamera jeg påregener at blive ejer af.
Jeg har kun læst denne anmeldelse af kameraet:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_sd500-review/index.shtml
Og har ikke fundet nogle steder hvor der står det er for langsomt, men jeg
vil gerne læse det andet du har fundet omkring det.

Til gengæld fandt jeg et par indlæg i andre fora, om at man skal sørge for
at få sig noget hurtig ram, så man kan få det fulde udbytte af kameraet.

Jeg har kigget på EDB-priser, samtlige butikker har endnu ikke fået kameraet
hjem. Jeg ringede enda til de 3 butikker som ifølge canons hjemmeside skulle
ha det hjemme, men også uden held.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Jakob

Dato : 20-03-05 18:40

In article <423d9c33$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> [...]
> at få sig noget hurtig ram, så man kan få det fulde udbytte af kameraet.

Jeg har ikke prøvet 500 modellen, men jeg synes ikke mit nye ixus 700 er
langsomt. Når fokus er fundet tager den billedet med det samme.

Når man bladrer mellem billeder på kameraet går det også pænt stærkt,
der er ikke megen ventetid. Heller ikke når man zoomer på billederne
etc.

Det er rigtigt at det ser ud til at det kræver et hurtigt kort for at
kunne tage billeder hurtigt efter hindanden. Jeg har et almindeligt kort
og det ser ikke ud til at jeg kan komme op på de 2 billeder/sek som det
skulle kunne yde.

Jeg regner med at købe et hurtigt kingston kort 512 til 300 kr så det er
jo ikke en katastrofe.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-03-05 19:53

On 20 Mar 2005 07:33:05 GMT, Erik Larsen <erecthion@AQ1A9mail.tele.dk>
(slet AQ1A9) wrote:

> [...]
>langsommere og laver dårligere billeder end Ixus 500. På den måde
>kan man jo sige, at det er tosset at give 1000 kr. ekstra, uden at

Hvor har du læst det henne?

Billedprocessoren er den hidtil hurtigste fra Canon og sidder bl.a.
også i det nye Canon EOS 350 D og proff-modellerne EOS-1Ds Mark II og
EOS-1D Mark II - og det skulle undre mig (og sikkert også Canon) om
den er langsommere end den første DIGIC-processor, der sidder i bl.a.
Ixus 500.

Lars

Fra : kim

Dato : 21-03-05 11:38

> [...]
> 700 hjem? De fleste tager jo bare i mof forhåndsbestillinged
>
> Har bestemt mig for at det skal være det, og så skulle det jo gerne gå

Til andre som har interesse i at købe dette kamera, kan jeg oplyse at jeg
lige har snakket med den lokale fotohandler.

Han ringede til Canon, som desværre ikke kunne sige hvornår de ville få
kameraet hjem.
Desværre kunne han også oplyse at de allerede havde MANGE forudbestillinger
i photocare-kæden.

Nu har jeg lige bestilt på Pixmania istedet, så må vi se om de kan levere.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-03-05 14:40

> [...]
> kameraet hjem.
> Desværre kunne han også oplyse at de allerede havde MANGE

Jeg kan lige fortælle at jeg fra www.technikDirekt.de, lige har fået en
bekræftigelse på at de har afsendt mit bestilte IXUS 700.

/Morten N

Fra : Jakob

Dato : 21-03-05 18:54

In article <423ecec0$0$22989$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Gzus||removethis||@worldonline.dk says...

> Jeg kan lige fortælle at jeg fra www.technikDirekt.de, lige har fået en
> bekræftigelse på at de har afsendt mit bestilte IXUS 700.

Jeg synes vi skal lave en tråd om erfaringer med kameraet når nogle
flere får det. Jeg har det og der er nogle ting jeg ikke er helt
tilfreds med men jeg er måske for kritisk :0)

Men det kunne være meget sjov at drøfte det her.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Nielsen

Dato : 22-03-05 10:20

>Jeg synes vi skal lave en tråd om erfaringer med kameraet når nogle
>flere får det. Jeg har det og der er nogle ting jeg ikke er helt
>tilfreds med men jeg er måske for kritisk :0)

Jeg glæder mig også til at modtage det, og teste det lidt igennem. Jeg har
samtidigt med bestilt en Canon HF-DC 1 ekstra blitz, som jeg også glæder mig
til at lege lidt med. Jeg overvejer også inden sommerenferie at købe et
undervandshus til det, men jeg må lige se om jeg får råd :)

/Morten N

Fra : kim

Dato : 22-03-05 08:23

> Jeg kan lige fortælle at jeg fra www.technikDirekt.de, lige har fået en
> bekræftigelse på at de har afsendt mit bestilte IXUS 700.
>
> /Morten N

Nu har Pixmania haft min bestilling i snart 21 timer (bestilte klokken
11.30) i går, men mit længe ventede kamera er ikke blevet afsendt endnu.
De har dog bekræftet at har det det på lager, så der skulle i gå så lang
tid. Jeg havde bare håbet at ha det i påsken, da jeg tvivler på at DHL
bringer ud på helligdage.

Jeg har fra et dansk firma bestilt 1 gb sandisk Extrem III, som jeg glæder
mig til at prøve i forhold til det der følger med.

Kim

Fra : Jakob

Dato : 22-03-05 09:18

In article <423fc7d7$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> Jeg har fra et dansk firma bestilt 1 gb sandisk Extrem III, som jeg glæder
> mig til at prøve i forhold til det der følger med.

Hvad skulle du give for det, overvejer selv at købe et 512 mb kingston
highspeed.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kim

Dato : 22-03-05 16:58

Hvad skulle du give for det, overvejer selv at købe et 512 mb kingston
highspeed.

----------------

Jeg er jo ikke så tålmodig, så jeg valgte et firma som havde det på lager.
Jeg tror det blev cirka 100 kr, mere end hvis jeg kunne vente lidt.

Det er netop kommet ind af døren, og i det hele har det kostet 1057,-

Nu er sanDisk jo nok ikke helt objektive, men de siger at kortet skulle
kunne overføre 20 MB/sek hvilket svarer til 133*. Det er trods alt en del
mere, end hvad jeg har fundet hos andre.

Held og lykke med jagten, 32 MB er jo i hvert fald ikek nok til 7 Mpixel.

Hilsen, Kim

Fra : Jakob

Dato : 22-03-05 17:57

In article <42404096$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> Held og lykke med jagten, 32 MB er jo i hvert fald ikek nok til 7 Mpixel.

Nej det er helt til grin, jeg fik dog et 256 kort med kameraet også men
det er ikke highspeed så jeg kan ikke tage billeder i hurtig rækkefølge.
Jeg har bestilt et kingston highspeed kort idag, men jeg vil da lige
checke hastigheden på det, håber det kan sammenlignes med dit ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 22-03-05 18:02

In article <42404096$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> Nu er sanDisk jo nok ikke helt objektive, men de siger at kortet skulle
> kunne overføre 20 MB/sek

Damn jeg kan se at det kingston kort jeg har købt kun er på 8.2MB/sec
var sgu ikke klar over at der er så stor forskel på "highspeed" kort.
Har du nogen ide om kameraet kan udnytte den store hastighed ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kim

Dato : 22-03-05 18:33

Damn jeg kan se at det kingston kort jeg har købt kun er på 8.2MB/sec
var sgu ikke klar over at der er så stor forskel på "highspeed" kort.
Har du nogen ide om kameraet kan udnytte den store hastighed ??

Nej, jeg ved det ikke. Jeg synes dog at ha læst om én som kunne tage de to
billeder i sekundet (cirka) med noget andet highspeed ram (kan ikke huske
hvor). De fleste hurtige ram ligger vist mellem 8 og 10 MB/sek, så mon ikke
det passe godt med kameraets ydelse. Jeg syntes dog ikke at der var så stor
prisforskel, så jeg røg på Sandisk.

Desuden synes jeg også det var svært at finde frem til hastigheder på de
forskellige kort. man skulle næsten tro det var en hemmelighed.

Held og lykke med det

Kim

Fra : MAT

Dato : 23-03-05 08:39

> Desuden synes jeg også det var svært at finde frem til hastigheder på de
> forskellige kort. man skulle næsten tro det var en hemmelighed.

For de mere almindelige lidt ældre kort er der en uvildig test her:
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2-2.html
eller her:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/page2.asp
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/page3.asp
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/page4.asp
og her er yderligere 31 sider med tests:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
de mest aktuelle er bl.a. på
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816
hvorfra kan nævnes:
Write-speed for RAW-filer:
Sandisk Extreme 512MB 4.561MB/sec
Sandisk Ultra II 512MB 4.552MB/sec
Kingston Elite Pro 512MB 4.122MB/sec
og på
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6133
Hvorfra kan nævnes:
Card-to-computer transfer-speed:
SanDisk "new" Ultra 512MB 8.389MB/sec
SanDisk Ultra II 512MB 10.746MB/s
SanDisk Extreme 512MB 10.853MB/sec
SanDisk Extreme III 2GB 12.933MB/sec

- for at tage et par eksempler...

Venligst

Fra : kim

Dato : 23-03-05 09:42

Takker for linksene.

Jeg kiggede lidt på dem, og der var også en test af mit kort:
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-6459-7253

SanDisk har vist overdrevet lidt rigeligt, men skulle samtidig være det
hurtigste på markedet. (medmindre der er kommet andet nyt)

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Jakob

Dato : 23-03-05 11:50

In article <42412be1$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> SanDisk har vist overdrevet lidt rigeligt, men skulle samtidig være det
> hurtigste på markedet. (medmindre der er kommet andet nyt)

Ja man må sige at det er pænt hurtigt, kunne være interessant at se om
der giver nogen forskel i kameraydelse med et ixus 700, i forhold til
det kingston elite pro jeg har bestilt, men jeg ved sgu ikke hvordan man
tester det. Dem der tester normalt må jo have en metode, kunne være
interessant om der findes en "kamera" benchmark.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kim

Dato : 23-03-05 12:11

[...]

--------------

Ja, det kune være sjovt. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke
det gør noget forskel.
I testen har de jo selv gang i nogle kortlæsere, som de mener er ret
hurtige.

Fra : Jakob

Dato : 23-03-05 09:45

In article <42411cfb$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, non-exit@non-
exit.com says...

> - for at tage et par eksempler...

Helt perfekt, jeg vil gå ind og se om jeg har købt katten i sækken med
mit kingston elite :0)

Tak fordi du gad skrive den lange besked.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kim

Dato : 23-03-05 19:21

> [...]
> De har dog bekræftet at har det det på lager, så der skulle i gå så lang
> tid. Jeg havde bare håbet at ha det i påsken, da jeg tvivler på at DHL

Så fik jeg endelig mit kamera *ss*
Så det skal nok testes færdigt her i weekenden. Men jeg er sgu ret
begejstret for design og finish. Resten har jeg ikke helt styr på endnu.