Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
28-200mm vs 28-300mm
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 17-03-05 08:48

Hej

Er kvaliteten af billedet taget ved 200mm den samme taget på et 28-200mm og
et 28-300mm?

mvh
Gerner

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-03-05 10:33

> Er kvaliteten af billedet taget ved 200mm den samme taget på et 28-200mm
og
> et 28-300mm?

Det spørgsmål giver ikke rigtigt mening med mindre du specificere, hvilke
objektiver og hvilke aspekter af kvalitet du taler om (skarphed, farver,
kontrast, bokeh, ...).

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 17-03-05 11:15

> [...]
> objektiver og hvilke aspekter af kvalitet du taler om (skarphed, farver,

Hej Hans

det var måske ikke godt nok formuleret, men det jeg søgte var f.eks. om det
Sigma 28-200 f3.5-5.6 er bl.a tegner skarpere ved 200mm end på et sigma
28-300 3.5-6.3 ved 200mm?

Det er for om jeg skal vælge et 200mm eller et 300mm, hvis der ikke er noget
forskel så kan man jo ligeså godt vælge et 300mm

mvh
Gerner

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 17-03-05 11:26

Gerner Majlandt <majlandt@mail.dk> wrote:
> det var m?ske ikke godt nok formuleret, men det jeg s?gte var f.eks. om det
> Sigma 28-200 f3.5-5.6 er bl.a tegner skarpere ved 200mm end p? et sigma
> 28-300 3.5-6.3 ved 200mm?

Jeg tror begge tegner lige elendigt. Man kan ikke forvente specielt
meget af en 7-10x consumer-zoom.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 17-03-05 18:24

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror begge tegner lige elendigt. Man kan ikke forvente specielt
> meget af en 7-10x consumer-zoom.

Det har du sikkert ret i, men vil kvaliteten ikke være lige så godt som mit
18-55 mm som var med som standard ?

mvh Gerner

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-03-05 13:37

Gerner Majlandt wrote:
> Det har du sikkert ret i, men vil kvaliteten ikke være lige så godt som mit
> 18-55 mm som var med som standard ?

Det tror jeg ikke du skal regne med, et godt eksemplar af 18-55 har
en udemærket optisk kvalitet.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-05 11:44

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> wrote in message

> [...]
noget
> forskel så kan man jo ligeså godt vælge et 300mm

Jeg har ikke selv afprøvet disse men, de billeder jeg har set viser mig at
28-200'eren er et bedre objektiv med bedre glas og 28-300 er et større
objektiv med billigere glas. Så jeg vil vove at påstå at det bedste billede
ved 200 får du med et 28-200.

Mvh
Simon