Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikkor AF 80-400 VR eller Bigma på D70?
Fra : Henning Jensen

Dato : 17-03-05 06:48

Jeg overvejer en længere zoom til min nikon D70. Og jeg er nået mest
frem til AF 80-400 mm 4,5-5,6 D VR ED. Jeg har læst den er langsom i
autofokus, men de fleste af mine motiver er rolige (ikke sport mv.).

Jeg vil gerne hører evt. bruger af 80-400 VR om hvordan de oplever
objektivet - også brugen af VR funktionen - er den god for 2-3
lukkerhastigheder og hvordan er billedekvaliteten?

Men hvordan er Sigma Bigma'en EX 50-500mm APO sammmenlignet hermed?

Er der nogen som har nogen link til test af Bigma MED skarphed ved
forskellige blænder og 50 /500 mm (MTF) ? Jeg har ikke kunnet finde en
sådan endnu?

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-03-05 16:29

"Henning Jensen" <hen-jens@mail.REMOVE_THIStele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har nogen link til test af Bigma MED skarphed ved
> forskellige blænder og 50 /500 mm (MTF) ? Jeg har ikke kunnet finde en

Hejsa Henning.

Jeg kan ikke fortælle dig noget om, hvilken er bedst, jeg har ikke prøvet
nogle af objektiverne, men jeg har set imponerende billeder fra begge
objektiver på PhotoSig, men der er de selvfølgelig også bearbejdet.

MTF-chart for Sigma EX 50-500mm f/4~6.3 EX RF HSM kan findes på deres
hjemmeside:

http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3237&navigator=3

MVH
Thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-03-05 20:47

On Thu, 17 Mar 2005 16:28:51 +0100, "Thomas Pedersen"
<sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>objektiver på PhotoSig, men der er de selvfølgelig også bearbejdet.
>
>MTF-chart for Sigma EX 50-500mm f/4~6.3 EX RF HSM kan findes på deres

Jeg takker - jeg kigger lidt nærmere herpå - mere vant til
www.photodo.com opgørelserne - men jeg finde nok ud heraf.

Fra : TomR

Dato : 17-03-05 17:36

Henning Jensen wrote:
> Er der nogen som har nogen link til test af Bigma MED skarphed ved
> forskellige blænder og 50 /500 mm (MTF) ? Jeg har ikke kunnet finde en
> [...]

Sjekk disse lenkene, kanskje du finner noe her:
http://www.outdoorphotographer.com/content/pastissues/2001/feb/superzoom.html
http://www.lonestardigital.com/Sigma_50-500.htm

Mvh
Tom R.H.