Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bedste zoom-linse til max 3000 kr.
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 20:46

Jeg er den lykkelige ejer af et canon 300D - og knap 3000 kr. som jeg har
fået tilbage i skat

Jeg er interesseret i at købe et godt zoom (200-300 mm) som supplement til
det medfølgende standart objektiv.

Hvad skal jeg købe for at lave den bedste handel ?

Fra : fam. Ager

Dato : 16-03-05 20:56

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> medfølgende standart objektiv.
>
> Hvad skal jeg købe for at lave den bedste handel ?

hmmm, 75-300 usm is vil jeg tro, kender ikke prisen på stående fod...Men i
tyskland feks. ac-foto vil jeg tro prisen er der omkring, måske lidt
over.....Men et fint standard objektiv....

Jeg har en 90-300 mm f4,5-5,6 som bare ligger i sin æske...Grundet køb af
l-objektiver....

Intresseret kom med et bud, fejler intet.Købt i dk i 04...

mvh torben

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 16-03-05 21:19

> "Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har en 90-300 mm f4,5-5,6 som bare ligger i sin æske...Grundet køb af
> l-objektiver....
>
> Intresseret kom med et bud, fejler intet.Købt i dk i 04...

Hej
Den kunne jeg godt være intresseret i , hvilken model er det, er det med
USM?

mvh
Gerner

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 21:35

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Nej - det gjorde altså ikke...... Der er vist tale om et fejlcitat !

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-03-05 21:22

> Jeg er interesseret i at købe et godt zoom (200-300 mm) som supplement til
> det medfølgende standart objektiv.

En Canon 75-300mm f/4-5.6 USM IS koster 479 euro hos www.technikdirekt.de ,
hvilket vil sige at kan få den sendt til din dør for 500 euro eller ca.
3500kr. Det er ikke jordens skarpeste eller hurtigste optik, men den har
image stabilization, som er meget nyttigt i mange situationer.
Nogle brugeres erfaringer er her
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=16&sort=7&cat=27&page=2
Så vidt jeg kan er det nok det bedste køb den prisklasse fra Canon. Hvis du
er villig til at gå lidt længere op i pris, ca. 170euro, så kan du få Canons
fremragende 70-200mm f/4 USM L, som er absolut topklasse hvad angår optisk
kvalitet. Den rækker dog ikke helt så langt og har heller ikke IS. Men du
får ikke bedste optik og specielt ikke til den pris. Så jeg vil anbefale at
kaste de ca. 1500 oven i "skatten" og den virkelige klasse. Den kan også
kombineres med en 1.4x extender og du får så en ekstra ca. 98-280mm zoom,
stadig i høj klasse. 1.4x TC koster dog en del penge (363euro), men det kan
komme senere.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-03-05 00:09

Jeg må jo lige korrige med den seneste info om cash back at 70-200mm f/4 er
der 100 euro cash back!
http://www.canonextrapromotion.com/, men 75-300mm er ikke nævnt.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Alexandar [4200]

Dato : 16-03-05 21:36

Hej.

> Jeg er interesseret i at købe et godt zoom (200-300 mm) som supplement til
> det medfølgende standart objektiv.
> Hvad skal jeg købe for at lave den bedste handel ?
Jeg købte et Tamron AF28-300MM F/3.5-6.3 XR Di for ganske kort tid siden
til kr. 2699,00 hos Bingo Foto. De har det vist stadig til samme pris. Det
tager i mine øjne nogle ganske gode fotos. Det skal siges, at jeg selv
benytter dette sammen med mit Canon 300D kamera.

Mvh
Alexandar

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-04-05 12:15

In article <42389009$0$30550$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Alexandar [4200] wrote:
> [...]
> tager i mine øjne nogle ganske gode fotos. Det skal siges, at jeg selv
> benytter dette sammen med mit Canon 300D kamera.

Må vi se nogle billeder, største blændeåbning, kontrastområder i solskin.
Min 28-200mm var næsten ubrugelig.