Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken telekonverter (Nikon)
Fra : Claus Smith

Dato : 14-03-05 07:57

Hejsa.

Hvilken en Telekonverter ville i anbefale i forbindelse med en Tamrom AF
200-400 og en Nikon D 70?

Gerne en som også kan bruges hvis jeg senere skifter til Nikon eller Sigma.

Claus Smith

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-05 08:57

Claus Smith wrote:

> Hvilken en Telekonverter ville i anbefale i forbindelse med en Tamrom
> AF 200-400 og en Nikon D 70?

Hvis din Tamron benytter alm. gammeldags AF med brug af husets AF-motor, er
der så vidt, jeg har kunne finde ud af, kun Kenko Teleplus 300. Andre bud?
Og skulle der være en blandt læserne i gruppen, der har en sådan (1,4* eller
2*) og gider smide en RAWfil med/uden brug af teleconverteren, ville jeg
være vedkommende meget taknemmelig. Allerhelst i forbindelse med et
kvali-objektiv (aller-allerhelst med en 300 mm prime).

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : KRV

Dato : 14-03-05 19:53

Hej Claus jeg Bruger et KENKO N-AF 1.5x TELEPLUS SHQ og det virkede fint med
tamron 200-400 Og det virker også på mit nikon 70-300 og et sigma 70-300 mm
men ikke på mit sigma 50-500
eller på Nikon 18-70
Er du ellers tilfreds med min gamle tamron 200-400 jeg hade mange gode
stunder med den og har taget mange gode billeder med den med mit D70 Jeg
købte kenko telekonverteren hos http://www.scandinavianphoto.se/

Vegeberg

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-03-05 22:11

"KRV" <kim.vegeberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

tamron
> 200-400 Og det virker også på mit nikon 70-300 og et sigma 70-300 mm

Jeg har lige købt en Kenko 300 2x - den virker også med Sigma 50-500 og
alt
andet jeg lige har haft at prøve med

mvh Michael

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-03-05 10:06

Michael Schrøder wrote:
> "KRV" <kim.vegeberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige købt en Kenko 300 2x - den virker også med Sigma 50-500
> og alt
> andet jeg lige har haft at prøve med

Kunne du ikke lokkes til at tage et par prøveskud med/uden den?

vh
Jan

Fra : Michael Schrøder

Dato : 15-03-05 20:28

> Kunne du ikke lokkes til at tage et par prøveskud med/uden den?

Jo - når det lige bliver vejr til at tage billeder igen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-03-05 09:41

Michael Schrøder wrote:

> Jo - når det lige bliver vejr til at tage billeder igen

Det vil jeg så glæde mig til.

vh
Jna

Fra : Claus Smith

Dato : 15-03-05 06:25

Hej Kim.

Har ikke brugt den så meget endnu, men det jeg har skudt har været helt
fint.

Så har du måske din Kenko til overs, nu hvor du ikke kan bruge den til din
Bigma?

Claus - 4690 Haslev