Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så er der nye fuglebilleder
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-03-05 22:31

Hejsa
Ja, hvad kan jeg sige. Selv på en kedelig Lørdag med skod vejr, kom jeg ud
for at lege lidt. Det blev til et par enkelte fugle. De kan ses her:

http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/sj.htm

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-05 02:37

"Thomas Pedersen"
> [...]
> Ja, hvad kan jeg sige. Selv på en kedelig Lørdag med skod vejr, kom jeg ud
> for at lege lidt. Det blev til et par enkelte fugle. De kan ses her:

Man får lyst til at tude - Talentet har du hele tiden haft
og nu har du også værktøjet.. En fornøjelse at kigge på.
Billederne ser skarpe og detaljerede ud, ret imponerende,
kan se på psig du ikke selv mener de er skarpe..?? -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 03:08

> [...]
> Billederne ser skarpe og detaljerede ud, ret imponerende,
> kan se på psig du ikke selv mener de er skarpe..?? -max-

Takker for ordene, Max. Ja, den af gæssene er lidt præget af rystelser pga.
det kolde vejr og den relative langsomme lukker. Det ser OK ud i 800×500 men
i full-size er det noget man ser. Sådan er det jo, men jeg er da villig til
at forsøge igen. Lang tid siden jeg har været på den lokation, hehe. Der var
forresten også gravænder, men det var for koldt at vente på dem Måske i
morgen, eller også skulle jeg køre til Romø for at se, om der er dukket
noget spændende op der

MVH
Thomas

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-03-05 09:55

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Ja, hvad kan jeg sige. Selv på en kedelig Lørdag med skod vejr, kom jeg ud
> for at lege lidt. Det blev til et par enkelte fugle. De kan ses her:

For mine øjne og følelser, en søndag morgen, er det helt sikkert, at det er
gæssene, der er bedst. Bløde farver og uskarp baggrund. Unaset om du selv er
tilfreds, så får de godkendelse herfra.

-jeg skal lige tilføje, at jeg i aftes grillede en del af en gås (i min
kuglegrill i garagen), og den smagte voldsomt godt.

Dine billeder viser "god smag"

Bo //

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 19:11

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> -jeg skal lige tilføje, at jeg i aftes grillede en del af en gås (i min
> kuglegrill i garagen), og den smagte voldsomt godt.

Hej Bo.

Takker for ordene, jeg vil gerne tro, at grillet gås smager godt, har aldrig
selv prøvet det, kan ske man skal have en haglspreder med på en af turene i
stedet, hehe. Nej, må nok hellere lade være, jeg har vist ikke jagttegn, så
vidt jeg husker.

MVH
Thomas

Fra : Alex W

Dato : 13-03-05 13:25

for at lege lidt. Det blev til et par enkelte fugle. De kan ses her:

> http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/sj.htm
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas Pedersen

Hej Thomas
Fine billeder du har taget .. Især af gæssene.
Svanen er liige lidt for mørk .. en anelse mere lys og kontrast, så er de
perfekte. Det er måske fordi de er i kontrast til gåsebillederne som bare er
så flotte.. Der har du lidt mere kontrast i billederne.

/Alex W

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 19:13

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> så flotte.. Der har du lidt mere kontrast i billederne.

Hej Alex.

Jeg har faktisk givet svanen rigtig meget kontrast, lyset var simpelthen
ekstremt kedeligt, og jeg vil heller ikke gøre det for unaturligt. Måske er
det kun mig selv der kan se det, som det ofte er med småfejl, men alligevel
ved jeg, at det vil irritere mig, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-03-05 19:15

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> Ja, hvad kan jeg sige. Selv på en kedelig Lørdag med skod vejr, kom
> jeg ud for at lege lidt. Det blev til et par enkelte fugle. De kan

De er sgu' ikke så tossede. Husk - gæs skal nydes visuelt - ikke spises! :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-03-05 19:19

Morten Wartou wrote:

> De er sgu' ikke så tossede. Husk - gæs skal nydes visuelt - ikke
> spises! :)

Ja, ja - du kunne måske godt få lov at se på, mens jeg spiser!

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-03-05 20:09

Jan Bøgh wrote:

> Ja, ja - du kunne måske godt få lov at se på, mens jeg spiser!

Hehe, det ville du ikke ønske. Jeg skulle gøre alt hvad jeg kunne for at
give dig skyldfølelse over at spise disse umådeligt smukke dyr.

At jeg glædeligt spiser en tyndstegsfilet, selvom jeg synes køer er
pragtfulde, er blot et udslag af dobbeltmoral. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Photo Gallery DK - har stor fordel af dot.com krisen. Hvis ideen var
lanceret før krisen, så ville der straks ha' været nogle meget store

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-03-05 20:53

> Ja, hvad kan jeg sige. Selv på en kedelig Lørdag med skod vejr, kom jeg ud
> for at lege lidt. Det blev til et par enkelte fugle. De kan ses her:
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/sj.htm

Svanen og de flyvende gæs er gode, selvom jeg også godt kan lide den med
fodbadet

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 22:36

> Svanen og de flyvende gæs er gode, selvom jeg også godt kan lide den med
> fodbadet

Hejsa Hans.

Takker for ordene. Jeg er selv mest glad for de to gæs i luften, selvom det
her ikke er den skarpeste udgave jeg fik

MVH
Thomas

Fra : Jakob

Dato : 13-03-05 22:10

In article <42335f8c$0$203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
sass@'sletdette'mail.tele.dk says...

> http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/sj.htm

De er godt nok lækre, og er enig med de andre i at det er gæs billederne
der er suverænt bedst. De flyvene gæs er gode, men jo ikke helt så
skarpe som de andre. Kan virkelig godt lide det her naturlige "motion
blur" i regndråberne.

Af de andre kan jeg marginalt bedst lide de af den enlige gås, synes det
er mest harmonisk, men det andet er sgu også rigtig flot.

Svanerne er godt "ramt" kan forestille mig at det må være noget svært at
få dem skudt på den måde, men lyset er som du selv siger noget kedeligt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 22:40

> [...]
> der er suverænt bedst. De flyvene gæs er gode, men jo ikke helt så
> skarpe som de andre. Kan virkelig godt lide det her naturlige "motion

Det er faktisk sne der kommer, men hvad, det er jo også bare vand i sidste
ende, hehe. Fokus låste sig dog ind i mellem på snefnugene, hvilket var RET
irriterende, hehe.

> [...]
>
> Svanerne er godt "ramt" kan forestille mig at det må være noget svært at
> få dem skudt på den måde, men lyset er som du selv siger noget kedeligt.

Svanerne kom blot med, fordi det er første gang jeg har fået billeder af dem
i flugten, hvor det var full-frame, så er man jo lidt begejstret. De er ikke
glade for at flyve, hvor jeg holder til, hehe.

MVH
Thomas