Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Taske til D70?
Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 12-03-05 18:59

Hej Gruppe.

Jeg har efter hånden næsten beslutteet mig for at købe et d70. Men det gør
det jo ikke alene. Taske og ekstra batteri skal jo også med, så jeg ville
gerne høre om nogen af jer har gode forslag til hvad der er et must for at
komme godt igang. Jeg har hukommelseskort (på 256 MB, menjeg skal jo nok
også have et større) og ikke noget andet til det kamera. Jeg er mest
interesseret i at få forslag/Erfaring til tasker, og forslag til gode CF
kort. Men selvfølgelig også andre godt råd.

På forhånd tak.
Thorbjørn

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-03-05 19:08

"Thorbjørn Spurre Jensen
> [...]
> interesseret i at få forslag/Erfaring til tasker, og forslag til gode CF
> kort. Men selvfølgelig også andre godt råd.

Objektiver skal du også ha' ellers er der ikke meget ved det
En flash måske på et senere tidspunkt, kingston 2gb kort er
gode og billige, måske skal du også have en lille harddisk til
at tømme kortene over på, på et eller andet tidspunkt. Stativ?
Såe køb ikke din taske for lille, indtil du får købt alt det ekstra,
kan du bruge den ekstra plads til en termokande eller noget. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 19:23

Jeg bruger denne taske til mit D70

http://www.digital4u.dk/templates/product_big.asp?ProductGuid=20133&GroupGuid=56

Meeeen set i bakspejlet skulle jeg nok have købt noget større. Mit nye
teleobjektiv kan ikke være der. Ellers er det en fin taske til en meget fair
pris.

Fra : Ole

Dato : 12-03-05 21:59

Jakob G wrote:
> [...]
> teleobjektiv kan ikke være der. Ellers er det en fin taske til en meget fair

Den rummer fint D 70 med kit 18-70 mm. m. påsat modlysbl. samt et par
filtre og ekstra kort. Kan bæres som bæltetaske. Og jeg gav vist mindre
hos min fotohandler.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 12-03-05 19:52

> En flash måske på et senere tidspunkt, kingston 2gb kort er
> gode og billige, måske skal du også have en lille harddisk til
> at tømme kortene over på, på et eller andet tidspunkt.

Jeg har ellers hørt et eller andet stæd at kingston ikka skulle være så godt
til d70 men det er moske bare en skrøne?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-03-05 19:59

In article <wSGYd.758$mV2.311@news.get2net.dk>, Thorbjørn Spurre Jensen wrote:

> Jeg har ellers hørt et eller andet stæd at kingston ikka skulle være så godt
> til d70 men det er moske bare en skrøne?

Har også hørt en fotohandler sige at Kingston var skrammel, og jeg skulle
købe hans røv-langsomme Sandisk til dobbelt pris.

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 12-03-05 22:20

> Har også hørt en fotohandler sige at Kingston var skrammel, og jeg
skulle
> købe hans røv-langsomme Sandisk til dobbelt pris.

Så Kingston er altså ok. til D70? eller hvad.

Fra : Knud I

Dato : 12-03-05 23:55

"Thorbjørn Spurre Jensen" <spurre@image.dk> skrev i en meddelelse

> skulle
>>
> Så Kingston er altså ok. til D70? eller hvad.

Jeg har 1gb kingston kort som har kørt fint på D70 i 8 måneder
mit nye 2gb kingston elitepro gav heller ikke problemer.
men hvis du ser her mener Intercondata noget andet
http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=85813
Heldigvis har mit kamera ikke set det

Mvh Knud

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 11:55

"Knud I" <Knud_i@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> mit nye 2gb kingston elitepro gav heller ikke problemer.
> men hvis du ser her mener Intercondata noget andet
> [...]
+++++++++++++++++++++++

Hej Knud.

Det er godt nok billigt for det kort. Tror også jeg skal have fat i sådan
et.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Knud I

Dato : 13-03-05 13:27

"Jørgen Nielsen" skrev
> Det er godt nok billigt for det kort. Tror også jeg skal have fat i
> sådan et.
Ja jeg gav ca 1000,- for mit i august
jeg ville give 25 kr mere og få et Kingston elite pro
Mvh Knud

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 13-03-05 10:39

rt en fotohandler sige at Kingston var skrammel, og jeg skulle
> købe hans røv-langsomme Sandisk til dobbelt pris.

Er Sandisk Da så meget langsommere end Kingstone?
Sandisk mener ellers at deres Extreme er en af de hurtigste kort på denne
jord..
er der en der kender en side med tæst af de nyeste CF kort?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-05 12:06

In article <YSTYd.779$Sg1.462@news.get2net.dk>, Thorbjørn Spurre Jensen wrote:
> rt en fotohandler sige at Kingston var skrammel, og jeg skulle
>
> Er Sandisk Da så meget langsommere end Kingstone?

Gamle standard Sandisk kort gjorde en ære i at være de langsomste på
markedet. Rygtet siger de ikke helt kan overholde dette i dag.

> Sandisk mener ellers at deres Extreme er en af de hurtigste kort på denne
> jord..
> er der en der kender en side med tæst af de nyeste CF kort?

Deres hurtige kort er OK, og også lidt hurtigere end Kingston Elite Pro.

Der er tests hos robgalbrait.com

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-03-05 20:18

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Såe køb ikke din taske for lille, indtil du får købt alt det ekstra,
> kan du bruge den ekstra plads til en termokande eller noget. -max-

Hehe, du har helt ret, Max, selv en PhotoTrekker AW er for lille nu, ikke
engang termokanden er der plads til mere, hvad skal man gøre Man skal jo
være dækket ind til det hele når man begiver sig på tur, så hele svineriet
er med, lidt tungt, men hvad, der skal jo tages billeder

MVH
Thomas

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-03-05 20:20

> [...]
> interesseret i at få forslag/Erfaring til tasker, og forslag til gode CF
> kort. Men selvfølgelig også andre godt råd.

En taske jeg syntes er fed, er Domke J3. Den er til at bære rundt på
selv når den er fyldt, den er let at arbejde ud af, og ligner ikke en
typisk fototaske, altså ganske diskret. Og så er der plads til at vokse
lidt udstyrsmæssigt ift. hvad du har nu.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-03-05 20:24

"Michael Bothager"

> [...]
> typisk fototaske, altså ganske diskret. Og så er der plads til at vokse
> lidt udstyrsmæssigt ift. hvad du har nu.

Syns jeg hørte nogen lede efter domke, men ikke kunne finde en forhandler,
men det sku ikke undre mig om jeg husker galt, sker tit.. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-03-05 20:41

-max- wrote:
> "Michael Bothager"

> Syns jeg hørte nogen lede efter domke, men ikke kunne finde en forhandler,
> men det sku ikke undre mig om jeg husker galt, sker tit.. -max-

Photografica er nu officiel forhandler i DK for A&T PHOTOTECH i Sverige,
som importerer fra US.

Priserne på www.domke.se matcher ikke hvad Photografica tager for dem,
hvorfor ved jeg ikke.

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-03-05 20:44

Michael Bothager wrote:

> [...]
> typisk fototaske, altså ganske diskret. Og så er der plads til at vokse
> lidt udstyrsmæssigt ift. hvad du har nu.

Nogle andre tasker er Crumpler, de har i alle mulige farver og former,
og ligner heller ikke kameratasker. Goecker (http://www.goecker.dk/) har
dem.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-03-05 20:26

Thorbjørn Spurre Jensen wrote:

> ekstra batteri skal jo også med,

....får du ikke brug for.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-03-05 22:01

> ...får du ikke brug for.

Ahhh, pas nu på, jeg har da ind i mellem brug for mit ekstra batteri. Det
afhænger vel lidt af, hvor mange skud man får fyret af i løbet af en dag

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-05 02:04

"Thomas Pedersen"

> [...]
> afhænger vel lidt af, hvor mange skud man får fyret af i løbet af en dag

Jeg er enig med Thomas, bortset fra man kan få brug for
det en sjælden gang i marken, så er det jo surt at ligge
underdrejet mens det ene batteri lader op - pirat batterier
er vidst fine nok, så det behøver ikke koste kassen..-max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-03-05 11:54

-max- wrote:

> [...]
> underdrejet mens det ene batteri lader op - pirat batterier
> er vidst fine nok, så det behøver ikke koste kassen..-max-

De originale koster nu heller ikke nogen herregård, men de har alle den
ulempe, at de aflades stille og roligt mens de ligger reserve i tasken. Så
hvis man ikke har sit reservebatteri fremme til opladning temmeligt
jævnligt, er der ingen reserver alligevel. Og nok tager folk mange billeder,
men med en opladning når du med et D70 let 1000 skud - og så ville jeg tro,
at der burde være mulighed for et par timers opladning.
Og en af mine kloge venner hævder at de to batterier i så tilfælde oven i
købet ville blive 'slidt op' på nogenlunde samme tidspunkt hvis man
alligevel lader nogenlunde lige tit på dem. Så man risikerer meget let at
have et reservebatteri, der er kaput sammen med det, det skal være reserve
for. Uden nogen sinde at have fået fornøjelse af det.
Alternativet kunne være at købe de 3 engangsbatterier, der kan være i den
medfølgende batteriramme til reserve. De skulle kunne holde til at ligge i
fototasken, så man har reservestrømmen, hvis man får brug for den.
Batterierne er godt nok hundedyre, men skulle (iflg. samme kilde) kunne
holder mere end et år i tasken.

vh
Jan

Fra : HKJ

Dato : 13-03-05 11:59

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> hvis man ikke har sit reservebatteri fremme til opladning temmeligt
> jævnligt, er der ingen reserver alligevel.

Temmeligt jævneligt? Selvom et reserve batteri har ligget en måned uden
opladning, virker det stadig.

> Og nok tager folk mange billeder,
> men med en opladning når du med et D70 let 1000 skud - og så ville jeg tro,
> at der burde være mulighed for et par timers opladning.

Husk at det ikke kun er at tage billeder, der koster strøm, hvis der
bliver kigget meget på LCD'en, så kan det også dræne i batteri.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 12:27

> [...]
> fototasken, så man har reservestrømmen, hvis man får brug for den.
> Batterierne er godt nok hundedyre, men skulle (iflg. samme kilde) kunne

Det kan jeg kun fraråde at satse på, de holder til ca. 10 billeder eller
noget i den stil. Jeg kom til Rømø engang, hvor jeg ikke havde fået opladet
mine batterier fra dagen før, og der brugte jeg dem, uha, ingen succes der
da (og gæt hvem der var lidt muggen).

MVH
Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-03-05 12:39

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> fået opladet mine batterier fra dagen før, og der brugte jeg dem,
> uha, ingen succes der da (og gæt hvem der var lidt muggen).

Tak for advarslen - jeg var faktisk lige ved at købe et sæt. Det er nu
droppet.

vh
Jan

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 12:55

> Tak for advarslen - jeg var faktisk lige ved at købe et sæt. Det er nu
> droppet.

Det kan selvfølgelig være, at mine batterier var dårlige, men de var nu i
original indpakning og købt et kort stykke tid før, netop af den grund. Jeg
vil så sige, at hvis man absolut skal have et billede og alt andet ikke
funger, så kan du bruge dem, men slå skærm fra, brug ikke blitz og vær
sparsommelig, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 16:26

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opladet
> mine batterier fra dagen før, og der brugte jeg dem, uha, ingen succes der

+++++++++++++++++++++

Damn, tænkte ellers også at det kunne være en god idé. Godt du lige advarede
om det

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 12:01

> [...]
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på
++++++++++++++++++

Hej Jan.

Jeg var ude at tage nogle billeder, jeg havde kun et batteri med. På
kameraet så det ud til at være fyldt op, men der gik ikke så lang tid så
forsvandt den første streg på batteriindikatoren, og ikke ret lang tid efter
gik det dødt. Hvor ville jeg godt have haft et ekstra batteri.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-05 12:25

"Jørgen Nielsen"

> [...]
> forsvandt den første streg på batteriindikatoren, og ikke ret lang tid efter
> gik det dødt. Hvor ville jeg godt have haft et ekstra batteri.

Det er helt Hitchcock, kan se de for mig en streg og et klip til
panikken i dine øjne, musikken fra psyco, et skrig og klip
til batteri indikatoren der blinker "empty", uuh fanme uhyggeligt..
Men så klippes der til bage til Jørgen og et smil breder sig i ansigtet
i det han hiver et ekstra batteri op a lommen. Ja man må sku ha' en
happy ending her en søndag middag.. -max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 16:30

> [...]
> i det han hiver et ekstra batteri op a lommen. Ja man må sku ha' en
> happy ending her en søndag middag.. -max-
++++++++++++++++

Hehe. Bortset fra at jeg ikke havde et ekstra batteri

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-03-05 12:44

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> så forsvandt den første streg på batteriindikatoren, og ikke ret lang
> tid efter gik det dødt. Hvor ville jeg godt have haft et ekstra

En klar ulempe ved NiMH og LI-ionbatterier er, at det ikke er til at bruge
batteriindikatoren til ret meget. Så selv om batteriet er 80-90% afladet
viser den fuldt knald. Jeg oplader (aheemm!) som regel ved at jeg smider
batteriet i opladeren natten over, så jeg ved, at det er fyldt inden jeg
skal bruge kameraet til noget vigtigt. Det betyder at jeg får en masse
sjatladninger, men det har jeg ladet mig fortælle ikke betyder så meget her.
Men det betyder så også, at jeg som regel har et fuldt opladet batteri, når
jeg tager hjemmefra. Og det er endnu ikke lykkedes mig at tømme det på en
dag.

vh
Jan

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-05 12:57

> [...]
når
> jeg tager hjemmefra. Og det er endnu ikke lykkedes mig at tømme det på en

Jeg gør det samme, det stod faktisk i pakken med mit uoriginale
ekstrabatteri, at det var at foretrække. Jeg gør så også det, at jeg skifter
hele tiden mellem batterierne, så snart det ene ryger i opladeren, ryger det
andet i kameraet. Så kan det godt være, at de går nogenlunde samtidigt, men
det er jeg nu ligeglad med.

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 17:56

Er enig. Synes også batteriindikatoren mere eller mindre er ubrugelig på
D70. Det går sindsygt stærkt når den første streg er væk. Derimod er den
meget bedre på f.eks D2H.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-05 18:48

"Jakob G"
> Er enig. Synes også batteriindikatoren mere eller mindre er ubrugelig på
> D70. Det går sindsygt stærkt når den første streg er væk. Derimod er den
> meget bedre på f.eks D2H.

Ja det skal nok passe -en har man ikke en rimelig god
fornemmelse for hvor meget batteri der er tilbage..
D2X har en % tilbage indikator, sikkert smart, men
ikke noget jeg ville highlighte, en gimmic jeg kunne leve
uden.. -max-

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-03-05 20:34

In article <b5GYd.746$oJ1.705@news.get2net.dk>,
"Thorbjørn Spurre Jensen" <spurre@image.dk> wrote:

> [...]
> interesseret i at få forslag/Erfaring til tasker, og forslag til gode CF
> kort. Men selvfølgelig også andre godt råd.

Jeg har en Lowepro Photo Runner som kan holde et D70, 18-70 kit lens
monteret, SB600 og stadig har plads til et mindre objektiv eller hvad
man nu lige har behov for at stoppe i. Der er også en ubeskyttet flad
forlomme på den.

Ellers er dette nok det oplagte sted at starte:
http://www.asvd07.dsl.pipex.com/d70bags.htm

Der går rigtig mange skud på en ladning af batteriet så det er ikke det
første jeg ville købe.

Fra : Peter Hansen

Dato : 12-03-05 22:54

Hej Thorbjørn
Er selv ejer af at D 70 med 18-70. Kan fortælle dig, at jeg har 2 kingston
kort, på hver 1 gb, og de kører bare. Angående ekstra batteri, kan jeg
fortælle dig, at når jeg bruger kameraet uden den interne flash, ja så kan
jeg tage ca. 400 billeder, inden batteriet er fladt. Jeg har selv en Nikon
Sb 600 flash, og det er et godt redskab at have. Derudover har jeg købt en
Sigma 70-200 2,8, og det er en dyr sag til 10,000 kr. men mindre kan gøre
det. Taske køb nu endelig ikke en, der er for lille.

Hilsen
Peter