Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon off shoe cord
Fra : Alexandar [4200]

Dato : 12-03-05 15:52

Hej.

Jeg har et Canon 300D kamera og en EX 550 flash, som sammen virker ganske
fortrinligt. Nu har jeg så fået ovenstående kabel, så jeg ikke nødvendigvis
skal have flashen på selve kameraet.

Problemet er nu, at flashen meget sjældent bliver affyret, når kablet
benyttes. Kablet er uden problemet afprøvet på en 10D og samme flash.

Nu har jeg forskellige steder hørt at ovenstående kabel ofte giver
problemer, når det benyttes med en 300D. Er det korrekt? Eller kan det
tænkes at jeg gør et eller andet forkert, når jeg påmonterer kablet? Skal
tingene tændes i en bestemt rækkefølge, eller der der andre indstillinger,
som jeg skal tage højde for?

Jeg er åben overfor gode råd og tips.

På forhånd tak.

Mvh