Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
I tvivl skærm
Fra : Peter Hansen

Dato : 12-03-05 13:38

Hej til gruppen

Har set på denne skærm

mit spørgsmål er...jeg er i besiddelse af en gammel 17 tommer skærm, en
Compaq mv720, og på denne redigerer jeg billeder.( Jeg bruger ikke skærmen
til spil)

Ved køb af denne fladskærm, vil jeg så være ligeså godt rustet, til at
redigere fotos ??....har hørt, at mellempris fladskærme, har det med ikke at
vise de rigtige farver.

På forhånd tak
Peter

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-03-05 14:04

Peter Hansen skrev:

>Hej til gruppen
>
>Har set på denne skærm
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118842

Du har nok større chancer for kvalificeret hjælp i

Der kommer folk der ved rigtig meget om det.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-03-05 14:14

"Peter Hansen"
> Hej til gruppen
>
> Har set på denne skærm

Hvad hedder den..???

> [...]
> redigere fotos ??....har hørt, at mellempris fladskærme, har det med ikke at

Som peter foreslår er news:dk.edb.hardware.skaerm nok bedre,
men, hvis jeg var dig ville jeg skrive navnet på skærmen og ikke
smide et link til edbpriser..... -max-

Fra : [HCS] 4000

Dato : 12-03-05 14:48

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved køb af denne fladskærm, vil jeg så være ligeså godt rustet, til at
> redigere fotos ??....har hørt, at mellempris fladskærme, har det med ikke

Jeg har lige set en test i den tyske blad ColorFoto nr. 3, hvor skærmene
netop er bedømt med henblik på billedbehandling. Der er 7 skærme med i
testen i priser fra 360 til 2300 Euro.

Vinderen er en 21" EIZO ColorEdge CG21 til 2300 Euro (karakter 91 point)
Bedste køb en 17" Samsung SyncMaster 173P 580 Euro (karakter 82 point)
EIZO FlexScan L795 19" til 980 Euro er også med, men får ikke så god omtale
som ovenstående. (karakter 79 point)

De øvrige skærme rangerer meget lavere i bedømmelsen med karakterer fra 42
til 64 point.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 12-03-05 16:44

Heldigt nok har Tomshardware.com en anmeldelse af lige den skærm

http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/lcd-09.html

Læs og sammenlign med de andre skærme i testen!

De kn godt lide den, men den har desværre ingen DVI input, og er derfor ikke
helt så skarp som andre skærme. I spil skal du have et godt grafik-kort, for
hvis du kører med andet end den medfødte opløsning bliver det meget grimt!
Ellers er farver og kontrast og lysforhold vis ret godt, og så er det
billigt for en 19" lcd, synes jeg!

MVH Tommy