Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Et nyt billede
Fra : Michael Bothager

Dato : 11-03-05 10:39

Hejsa

Kritik, ris og generel nedsabling modtages som altid, og diskussioner om
eksistentialisme ligeså

Jeg har lagt et enkelt nyt billede op her
http://www.michaelbothager.dk/en/latest.html (200503DA00492), taget i
forgårs ved vagtskiftet på Amalienborg slotsplads.

Pigen virkede en smule skuffet over at det "kun" var det lille
vagtskifte, og at kongefamilien ikke var hjemme. Hun var en del af en
lille gruppe fra en daginstitution jeg mødte derinde.

Har også fået lavet nyt design på siden, hvis I vil kommentere designet,
så gør det direkte på min mail så det ikke bliver OT her i gruppen.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : N/A

Dato : 11-03-05 12:04

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-03-05 12:04

Erik W. wrote:
> Jeg har selv lidt samme problem her
> http://w-foto:8080/displayimage.php?pos=-33

Har du ikke andre problemer tror du? Hvis jeg klikker på dit link
ender jeg på http://www.photolinks.ch/links/directories/w.html

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Erik W.

Dato : 11-03-05 12:07

"Thomas Schreiber" skrev i

> Har du ikke andre problemer tror du? Hvis jeg klikker på dit link
> ender jeg på http://www.photolinks.ch/links/directories/w.html

Der mangler et .dk det skal se sådan ud
http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?pos=-33 Det burde hjælpe på det.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 11-03-05 12:13

"Michael Bothager" skrev i
> [...]
> http://www.michaelbothager.dk/en/latest.html (200503DA00492), taget i
> forgårs ved vagtskiftet på Amalienborg slotsplads.

Jamen det lægger ihvertfald op til en eksistensialistisk diskussion af om
ens hovedmotiv må ligge i Bokeh. Ved nærmere granskning fungerer billedet,
men lige når man ser det tænker man det er sgu da ærgeligt hun lige stikker
hovedet op der. Jeg tror billedet ville være lettere tilgængeligt hvis du
havde ladet hendes ansigt stå skarpt og gårdspladsen ligge i bokeh.

Jeg har selv lidt samme problem her
http://w-foto.dk:8080/displayimage.php?pos=-33
Her er det pigen der er det naturlige hovedmotiv, men autofokus'en har
fanget mågen foran pigens ansigt. Jeg kan ikke finde ud af om billedet
fungerer.

Mvh Erik

Don't blame it on sunshine
Don't blame it on moonlight
Don't blame it on good times
Blame it on the bokeh

(Frit efter Mick Jackson 1978)

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-03-05 18:11

Erik W. wrote:
> [...]
> hovedet op der. Jeg tror billedet ville være lettere tilgængeligt hvis du
> havde ladet hendes ansigt stå skarpt og gårdspladsen ligge i bokeh.

hehe, hovedmotivet er garderne og den delvist tomme slotsplads, pigen er
med til at skabe en forgrund og dybde til historien. og billedet skulle
gerne få folk til at tænke "hvem er hun" "hvorfor er hun der" "hvad sker
der på pladsen". og det virker tilsyneladende , tanken er ikke at det
skal være let tilgængeligt

> [...]
> Her er det pigen der er det naturlige hovedmotiv, men autofokus'en har
> fanget mågen foran pigens ansigt. Jeg kan ikke finde ud af om billedet

min helt personlige mening er at mågerne meget gerne måtte være uskarpe,
på grænsende til "hvide klatter" (hehe), men så man kan ane at det er måger

tak for kritikken

Fra : Thomas

Dato : 11-03-05 15:34

"Michael Bothager" <not@valid.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Har også fået lavet nyt design på siden, hvis I vil kommentere designet,
> så gør det direkte på min mail så det ikke bliver OT her i gruppen.

Det ser fint ud - bare ikke i Firefox hvor siden ser lidt "sjov" ud.

Jeg bruger selv Simple Viewer på www.tschmidt.dk men har haft en del
problemer med at styre størrelsen på billederne. Er der alt for meget tekst
på siden bliver billederne kraftigt reduceret i størrelse på en 1024x769
skærm.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så så dit gamle layout nok en smule mere
seriøst ud... uden at jeg dog kan pege på nogle konkrete problemstillinger.

Thomas