Wild West Race report
Fra : Claus Rittig

Dato : 27-05-01 22:16

Wild West Race report.

Nu, søndag aften, sidder jeg her med et smil på størrelse med et motocross
styr, og føler mig lidt som om jeg var blevet kørt over af en lastbil.
Følelsen af glæde og lykke overskygger klart de smerter der er forbundet med
at rejse mig fra en stol, og når jeg tænker tilbage på detaljerne, glemmer
jeg helt at min røv er hudløs og mine hænder pyntet med vabler.

Mine forventninger til løbet var ikke så høje; jeg er ikke i særlig god form
i år for jeg har simpelthen trænet for lidt, og der er huleme kommet mange
hurtige kørere til i min klasse, har jeg set i sæsonens første to løb. Min
KTM var jo omsider blevet indregistreret, og jeg har trænet på den tre
gange - jeg kender den ikke godt nok endnu. Det er ikke ligesom at få ny
gadecykel, det kan være lidt akavet på første tur, men man kan hurtigt køre
den. En gadecykel skal man bare kende godt nok til at betjene den, så er der
fuld køreglæde. En racer kører man hele tiden på marginalerne, så den skal
man kende ud i krogene, for at kunne køre lige så godt som man kunne på den
gamle racer. De to træninger på motocross banen havde lært mig at den kunne
rykke armene af en gorilla, hvis man ukritisk gav gas uden at være i
balance, og at affjedringen var ganske guddommelig. Trial-løbet i klub-regi
havde oplyst mig om at den havde problemer med at dreje skarpt, noget min
gamle Yamaha var god til. Yamaha'en var også kanon god til at køre langsomt,
den kunne køre så langsomt at man kunne stå af og gå ved siden af. Det lyder
måske ikke af en kvalitet, men i tæt skov hvor man skal sno sig rundt om
træerne, er det guld! KTM'en er kanon til alt, den kan bare ikke køre
langsomt. Jeg indkasserede en satans masse strafpoint til trial'et hver gang
KTM'en kom så langt ned i fart at den bare sagde "PUW", og gik i stå. Én
ting er at være klar over at sådan gør den, noget helt andet er at reagere
rigtigt, og få trukket koblingen i tide hver gang farten bliver for lav -
det er slet ikke så enkelt som det lyder. Langt det meste af det man gør
under et race, er reflekser. Der er ikke tid til at tænke over hvad man skal
gøre, det skal gøres NU, hvis man skal bruge et sekund på at tænke, er det
allerede gået galt. Jeg skulle køre et 3-timersløb på en cykel jeg ganske
enkelt ikke kendte ret godt, og det SKAL jo give nogle fejl.

Mit mål var:
1. At have det sjovt
2. At slutte i top-10
3. At undgå at ødelægge noget på cyklen
4. At undgå at ødelægge noget på mig selv.

For en gangs skyld kom jeg afsted i tide, og følte mig faktisk udhvilet selv
om jeg skulle op halv seks for at kunne køre hjemmefra kl. 06.00. Jeg var i
militærets øvelsesterræn kl. lidt i 8, og havde god tid til at pakke ud,
sætte pit op og gå rundt og snakke med alle de andre kørere. Der er altid en
speciel stemning i pitten før et race, en stemning der ikke kan beskrives,
den skal opleves. Det er SÅ kanon hyggeligt, og der er en hjælpsomhed så man
tror det er løgn. Jeg elsker det! Efterhånden dukkede de andre rødder fra
Aalborg Off-Road MC Klub op, og vores pit så helt tjekket ud med parasokl
und alles. Cyklen blev startet op, og alt var klappet og klart. Ib (kaldet
Bette Ib) har efter at hans Yamaha blev stjålet, også købt KTM, men han
havde slet ikke været ude at træne på den endnu - så det løb skulle nok
blive godt.

Vi trillede hen til startlinien og snart var alle 70 racere linet op. Jeg
var helt afslappet og havde det dejligt, ikke de sædvanlige nerver, jeg var
her jo kun for sjov og for at lære cyklen at kende. Min start-taktik var at
tage det heeelt roligt, og se om jeg overhovedet kunne holde i 3 timer.
Faktisk skal vi køre 3 timer + en omgang, så alle kører mere end 3 timer,
nogle 3½ time. Så sænkede stilheden sig, efterhånden som motorerne blev
slukket. Og pludselig var starten som alle andre starter. Ba-dum, ba-dum,
ba-dum sagde min puls højlydt i mine ører. BANG, sagde kanonslaget, og så
kom brølet. Brølet fra 70 racere der starter og får bundgas kan ikke
beskrives, tro mig - DET skal opleves!

Jeg fik en god start. Der var 4 klasser: Elite, Bredde, Cross og Marathon.
Elite og Bredde skulle køre 3 timer, cross og marathon 6 timer, men
cross-klassen er en par-klasse, så de er to kørere der skiftes til at køre,
så hver kører skal være på banen i ca. 3 timer, de får jo dog pause ind
imellem mens makkeren er på banen. Hvor mange af de 21 andre i min klasse
der var foran mig ved jeg ikke, men jeg tror det var få. Det støvede helt
vildt, så jeg kunne ikke se en skid. Jeg hader at halse afsted med fart på i
en tyk suppedas sammen med 69 andre overgearede racerhjerner, men slækker
man gassen bliver man overhalet, og så er der endnu flere foran en til at
støve. Det var en forfjamsket panikagtig omgang, men der opstod lidt
spredning i flokken, og pletvis lettede støv-tågen, så man kunne se lidt af
sporet. Jeg følte mig lidt akavet, og dummede mig af og til. Et par gange
bremsede jeg KTM'en i stå, og der slap et par kørere forbi mens jeg startede
den igen. En hel omgang lø jeg og kæmpede med Torben fra sjælland og Martin
fra Thy, de samme to som jeg kæmpede med hele sidste sæson. Det gik fint,
jeg kunne følge med og jeg følte mig hjemme på cyklen. Vi skiftedes til at
føre og det var en fed kamp, men så bremsede jeg den skide lortecykel i stå
to gange lige efter hinanden, og så slap de fra mig. Satans. Herefter fandt
jeg ind i en rytme som passede mig fint. Det var nogle steder så snævert at
det var irriterende at raceren ikke kunne dreje skarpt nok, og jeg bremsede
den jævnligt i stå, men rytmen var fin, og der var god fart på.

Inden løbet havde jeg snakket pit-strategi med Ole (vores elite-kører) på
CR500. Han mente han ville tanke hver time, og det syntes jeg lød meget
fornuftigt. Sporet var 10 km, så et tankstop for hver 30km lød fint. 2.
omgang gik strygende, og da jeg gik ud på 3. var jeg klar over at min nye
Camelback manglede en lille justering. En camelback er en drikkedunk man har
med på ryggen, så man kan få væske mens man kører - genial dims til de lange
løb, for det kan være svært at drikke nok på de korte pitstop, men slangen
på min var for kort til at nå ind under hjelmen. Bummer. Da jeg gik i pit
efter 3. omgang syntes jeg verden var vidunderlig. Min pit-chef tankede
cyklen mens jeg skovlede bananer og vand ind.
Bare fyld den op.
Det kan du køre resten af løbet på!
Hvad?
Ja, der er gået halvanden time.
?!? . ?!?
Jeg fløj ud af pitten mens jeg tænkte: For helvede, var der ikke også en der
sagde at sporet var 16 km i år? Så kan jeg sgu da sagtens holde til mål! De
næste to omgange gik som de første, det hele spillede bare og jeg syntes det
gik kanon godt, selvom jeg stadig bremsede i stå jævnligt. På 6. omgang gik
jeg død. Jeg vidste at jeg var langt fremme, jeg havde passeret flere af
mine konkurrenter, og pit-crew'ets "Det går fint, du er med helt fremme" gav
lidt ekstra overskud. Der var 22 i min klasse, så jeg kunne miste rigtig
mange pladser hvis jeg gik død, og jeg kunne mærke at det var nu. Jeg
begyndte at lave fejl alle steder, men jeg fik sat tempoet ned, så jeg kunne
luske af sted uden at styrte. Jeg var klar over at løbet nok var kørt for
mig, og da jeg ikke havde fået "sidste omgang" skiltet, var der mindst en
omgang mere før den ternede klud. Jeg havde mødt Niels Pein og Søren
Lindholt og udvekslet hilsner med dem, og nu mødte jeg Ib. Godt nok var jeg
tæt på at gå ned med flaget, men Ib lignede en der var gået alvorligt ned.
Jeg havde ikke luft til at råbe til ham, så jeg nøjedes med at sende ham en
venlig tanke. Sidste omgang skiltet var ude, da jeg gik i pit, nørj hvor var
jeg glad for at se det skilt!

Jeg fik tanket bensin og vand, og satte afsted igen. Pludselig havde jeg det
fint igen, og alting spillede! Underligt. Jeg var altså ikke gået død, jeg
havde bare drukket for lidt. Fuld knald på, nu skulle slutspurten sættes
ind. Jeg har aldrig før kørt så stærkt som på første halvdel af den omgang!
Sporet var 50% tæt skov som krævede finesse og teknik, med lidt væltede
stammer på tværs, nogle store huller, krydret med masser af træstubbe og
garneret med hundredevis af grene i finger- og øjenhøjde. De andre 50% er
dybt løst sand hvor der BARE skal gives gas, og som tager på kræfterne. 5-6
vandhuller dybe nok til at nogle kører fast og må opgive, og nogle skrænter
som leverer over 20 styrt. Perfekt spor! Nå, med ca. en halv omgang tilbage
løb jeg "tør" igen, og måtte igen sænke kadencen for at overleve. Jeg var
ikke mange sure sild værd da jeg trillede over stregen, men udover vablerne
og lidt småkramper i et par fingre var jeg okay.

Efter en puster og en liter vand gik jeg rundt og snakkede med de andre, for
at tjekke hvordan det var gået dem. Der var 4 der var udgået, men mange
havde haft styrt undervejs. Én fik trukket en 4 cm træsplint ud af benet,
Torben havde ramt et træ og var udgået, hans fingre lignede en tømrers efter
et større uheld med en hammer. Ole var i pit. Hans 3 timer var overstået, nu
jagtede han en sejr i Marathon, og den burde være hjemme, han var MEGA langt
foran de andre. Men han virkede totalt færdig, og havde ikke spor lyst til
at køre ud igen. Han klagede over en raslelyd, men vi kunne ikke finde nogen
fejl på cyklen, så han blev venligt men bestemt sendt ud igen. En omgang
senere kom han ind med en smadret gearkasse.

Der var total hyggestemning mens alle pakkede sammen, og kiggede på de
kørere der kørte par-løb. Så kom resultaterne.
Elite:
Ole blev 5er. Det burde han være stolt over, men næh, han så lidt skuffet
ud. Sportens konge Steen Boris vandt, han er en klasse bedre end alle andre.
Kronprinserne Håkon og Jan blev 2er og 3er som de plejer, de er også
urørlige. Ole mener han er klart bedre end alle andre (pånær de 3), men der
er altså 5-6 andre elitekørere som træner mere målrettet end ham, og som har
mere moderne materiel, så hans 5te plads var bestemt ikke noget at være
skuffet over!
Bredde:
22 startende, 4 udgik. Thomas vandt som ventet. Jeg blev 3er (jubiii). Det
var langt bedre end jeg havde ventet, den KTM er vist en god investering.
Niels Pein blev 13er, så nu fik han sine første DM point! Hamrende flot
resultat, især fordi det bestemt ikke var et af de nemmeste løb, og alt det
løse sand er noget lort når man kører på en 125er. Der er bare ikke power
nok til at få løftet forhjulet op af sandet og få noget fart på. Søren
Lindholt blev 15er, også flot. Han er vist ikke i kanonform (jeg har i hvert
fald ikke set ham på motocrossbanen i år) men han disponerede kræfterne
fornuftigt, og holdt sig i DM point'ene. Ib blev 12er, slet ikke dårligt at
han kunne stage monsteret ind på en respektabel plads, efter at være gået
ned (pit-crew'et siger han gik ned på 2. omgang, men mon ikke de overdriver
lidt?). Han er tidligere Elite kører, så han kan mange ting på rutinen.

Turen hjem var lang. Mine øjenlåg var lige så tunge som mine arme, og min
hudløse røv syntes ikke det var sjovt at sidde i et bilsæde. Men for hulen
hvor var det dejligt at slappe af med kæresten på sofaen den aften!

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 27-05-01 22:36

Hehe fed beretning

Mvh
Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 27-05-01 23:49

[Enduro]

Respekt, Claus!!

Hold kæft hvor får man lyst til at prøve.

Mvh
Steen

Fra : Pein

Dato : 27-05-01 23:29

Claus Rittig skrev ...
>Wild West Race report.

** snip (en masse om forberedelse) **

>Mit mål var:
>1. At have det sjovt
>2. At slutte i top-10
>3. At undgå at ødelægge noget på cyklen
>4. At undgå at ødelægge noget på mig selv.

Den rækkefølge ser bare i orden ud!

** snip (en masse indledning) **

>Vi trillede hen til startlinien og snart var alle 70 racere linet op.

Det var også der jeg tænkte "det var sgisme en hulens masse folk" og
besluttede mig for at klø lidt mere på ind gennem første sving end jeg
oprindeligt havde planlagt. Det gav bonus.

>Faktisk skal vi køre 3 timer + en omgang, så alle kører mere end 3
>timer, nogle 3½ time.

Jeg tror det blev 3:49 for mig. Jeg kom åbenbart rundt på næstsidste
omgang lige foran ham der førte (bagud med et par omgange selvfølgelig),
så det blev til en omgang mere end jeg havde beregnet. Bæ.

> BANG, sagde kanonslaget, og så kom brølet. Brølet fra 70
> racere der starter og får bundgas kan ikke beskrives,
> tro mig - DET skal opleves!

Jeg hørte intet. Det hele var for intenst til at jeg ænsede andet end at
køre.

> Sporet var 10 km, så et tankstop for hver 30km lød fint.

Ja så kunne du da også nemt have fået brændstofproblemer, hvis du troede
en omgang kun var 10 km.
Er der ikke triptæller på sårn en KTM dims?

> Jeg havde mødt Niels Pein

Og der var jeg nærmest helt færdig. Jeg var imponeret over at du stod så
fint op i pedalerne og holdt stilen. Det kunne jeg ikke længere på det
tidspunkt.

>, og alt det løse sand er noget lort når man kører på en 125er.
> Der er bare ikke power nok til at få løftet forhjulet op af sandet
> og få noget fart på.

Det må jeg give dig ret i.
Hidtil har jeg ment, at den DT'er må være god nok til mig, for jeg
udnytter den jo ikke 100% alligevel, men de der sandene langsider var
seje.
Jeg lå og fulgte med nogle andre gennem skovstrækningerne, men når vi så
kom ud på det løse sand, så gav jeg fuld skrue (højre håndtag er helt
forvredet i dag) og fik den lokket op i 4. gear med røven helt ude over
bagskærmen (aner ikke hvilken hastighed vi snakker om), men ham/dem foran
var bare flere hundrede meter foran når langsiden var slut. Surt show. Jeg
gav den virkelig alt hvad den kunne trække på de langsider, og fik røvfuld
:-/

>hvor var det dejligt at slappe af med kæresten på sofaen den aften!

Og jeg skulle videre til svigermors 60 års fødselsdag. Hip hurra.

Pein
(STOLT over sine 3 point - og øm i kroppen)

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-05-01 17:17

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> Ja så kunne du da også nemt have fået brændstofproblemer, hvis du troede
> en omgang kun var 10 km.

Ja, man kunne jo også høre efter ved instruktionen, men da havde man alt for
travlt med at stå og tjekke hende silden der deltog på Kawa'en.

> Er der ikke triptæller på sårn en KTM dims?

Jo, men har du måske tid til at kigge på sådan en? Iøvrigt var jeg jo ikke i
tvivl, sporet har jo været 10km de sidste par år.

> Og der var jeg nærmest helt færdig.

Nå, jeg syntes da du så ret frisk ud? Du skulle have set Ib, han lignede en
sæk kartofler på en rodeo-tyr. Bagefter har han fortalt mig at cyklen gik ad
helvede til, så han havde en hård kamp.

> Det må jeg give dig ret i.
> Hidtil har jeg ment, at den DT'er må være god nok til mig, for jeg
> udnytter den jo ikke 100% alligevel, men de der sandene langsider var
> seje.

Inden du græder øjnene helt ud af hovedet, så havde du altså en fed fordel
inde i skovene, der er intet som en DT til at ligge og luske rundt i det
snævre stads, en lang Husky 4-takter er et rent mareridt i sådan noget.

> Og jeg skulle videre til svigermors 60 års fødselsdag. Hip hurra.

ROTFLMAO!

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-01 23:03

Claus Rittig wrote:

> Wild West Race report.

Det var sgu en god beretning, det var jo næsten lige som at være der selv
(er dog ikke helt så smadret :).
Når jeg flytter til Ålborg (om godt et år) skal jeg også ud at orfråwde,
det er helt sikkert
Indtil da må jeg bare nøjes med at holde gixxeren på asfalten, og så lige
pløje et par marker med TS'eren
Det kribler sq helt i fingrene efter at komme ud og ræse i mudderet
Tilykke med din placering forresten
--
mvh Jes Vestervang -som også vil ud i smadderet
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-05-01 17:11

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det kribler sq helt i fingrene efter at komme ud og ræse i mudderet

Du skal være særdeles velkommen!

> Tilykke med din placering forresten

Takker, jeg er også lidt stolt.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-01 21:22

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal være særdeles velkommen!

Det glæder jeg mig da til Ved du forresten hvad der af offroad klubber,
baner osv. her nede i nærheden af Nr. Snede? Der er jo en bane ude ved
Hampen, men jeg ved hverken hvad der bliver kørt med, eller hvornår de
kører :-/

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-05-01 22:41

> [...]
> baner osv. her nede i nærheden af Nr. Snede? Der er jo en bane ude ved
> Hampen, men jeg ved hverken hvad der bliver kørt med, eller hvornår de

Nærmeste off-road klub er nok Århus Off-Road MC Klub, men cross klubben i
Hampen er også fin, der har jeg været med i Hampen Enduro for nogle år
siden. Brødrene Tom og Frank Jensen havde en motorcykel-bix i Hampen engang,
har de stadig det? De var begge top-Elite kørere, og Frank vandt DM, men så
knuste Tom sin hånd så han ikke kunne køre mere, og så stoppede de. Et par
meget fine fyre, hils dem fra mig, hvis du render på dem. Mon ikke der er et
skilt på klubhuset med nogle træningstider? Det er ofte lørdag efter middag
det sner i cross klubberne. Hampen er en rigtig fin bane, men den er meget
blød, så den tærer på kræfterne.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-01 23:14

Claus Rittig wrote:

> klubber,
>
> Nærmeste off-road klub er nok Århus Off-Road MC Klub, men cross klubben i
> Hampen er også fin, der har jeg været med i Hampen Enduro for nogle år
> siden.
Cross? Det vil sige crossere uden plade og ingen almindelige offroadere,
eller hvordan? Mit budget rækker nok højst til en 125cc offroader (min egen
nuværende er jo desværre pladeløs
Men jeg kan jo under alle omstændigheder kigge lidt på

> Brødrene Tom og Frank Jensen havde en motorcykel-bix i Hampen
> engang, har de stadig det?

Det tror jeg ikke. Der er jo to Hampen'er. Stationsbyen og Gammel Hampen.
Jeg har aldrig hørt om nogen mc forretning nogen af steder, og jeg har jo
kun omkring 5 kilometer til Hampen (St. en mere til Gl. Hampen). Men nu har
jeg jo heller ikke været mc-interesseret i mere end 2-3 -4 år, og kun været
aktiv i omkring et :-/

> De var begge top-Elite kørere, og Frank vandt
> DM, men så knuste Tom sin hånd så han ikke kunne køre mere, og så stoppede
> de.
Ærgerligt

> Et par meget fine fyre, hils dem fra mig, hvis du render på dem.

Det skal jeg nok

> Mon
> ikke der er et skilt på klubhuset med nogle træningstider?

Jeg var der ude forbi i december og der var der da forresten et skilt. Jeg
bed dog ikke lige mærke hvad der stod, da det vist var lidt uden for
sæsonen.

> Det er ofte
> lørdag efter middag det sner i cross klubberne. Hampen er en rigtig fin
> bane, men den er meget blød, så den tærer på kræfterne.

Ok Nu må jeg hellere kigge derud og få fundet ud af hvad der sker
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-05-01 11:07

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<2kiue9.ca3.ln@jes.etellerandet.com>...

Og så er der jo "enduro-land", lige ved afkørslen (58?) ved Hedensted, en
stor brakmark med masser af sjov at køre på. Der må man efter sigende køre
lige så tosset man vil.

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-05-01 17:26

> Cross? Det vil sige crossere uden plade og ingen almindelige offroadere,
> eller hvordan?

Jep, ren cross.

> [...]
har
> jeg jo heller ikke været mc-interesseret i mere end 2-3 -4 år, og kun

Det var ikke inde i Hampen, men lidt udenfor på en gammel gård. Spørg mig
ikke lige hvor, det er nogen år siden jeg sidst var der.

> Ærgerligt

Jep. Det var lige et Grand National for meget. Motorsport er desværre ikke
ufarligt.

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 28-05-01 08:46

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<9err3c$ivm$1@news.inet.tele.dk>...
> Wild West Race report.

Ja, jeg kan kun tilslutte mig, dog skal min placering også henføres til:
(jep, det er (dårlig) undskyldnings-tid igen

- punkteret forhjul efter to omgange, og en masse fjumren med at få dækskum
i, og senere måtte jeg stoppe og lukke tryk ud igen, da forhjulet dansede
rundt. Og senere var det halvfladt igen. Den styrer som en gryde kartofler
uden luft i forhjulet.
- min naturlige høflighed der gør at jeg ikke kører henover andre der
sidder fast i mudderhuller osv,
- min indbyggede frygt for at køre over 60 henad et sandet kampvognsspor.

Ellers var det da tæt ved det bedste og sjoveste løb jeg har prøvet, et
mega sjovt terræn. Brødrene Ove og Claus var der også og kørte lidt
kranhjælp rundt omkring. Vi (jeg) troede vi skulle offroade lidt bagefter
løbet. Det skulle jeg IKKE!!! MEn søndag gik det løs igen )) og i dag er
jeg træt.

Og fortjent ros til klubkammeraterne for flotte resultater, og alle andre
for en dejlig dag.
Jeg har postet et par billeder, bl.a. af den kære 3. plads. på binaer.motor

Fra : Pein

Dato : 28-05-01 09:36

"Søren L Hansen" wrote ...

> (jep, det er (dårlig) undskyldnings-tid igen
>
> - min naturlige høflighed der gør at jeg ikke kører henover
> andre der sidder fast i mudderhuller osv,

Det var der da vist ingen der gjorde, efter hvad jeg så.
Der var da plads udenom.
Jeg så til gengæld 2 der kom op at skændes i et harmløst sving hvor den ene
lige ville lave en overhaling indenom med alt for meget fart på. Smask.

> - min indbyggede frygt for at køre over 60 henad et sandet
> kampvognsspor.

Efterhånden som jeg lærte det der sandkørsel, så fik jeg næsten en frygt for
at køre for langsomt.
Jeg synes det blev klart lettere at styre når jeg først fik den op omkring
4. gear. Lidt noget skidt på den omgang hvor jeg kørte økonomikørsel.

> Ellers var det da tæt ved det bedste og sjoveste løb jeg har prøvet,
> et mega sjovt terræn.

Det kan jeg kun tilslutte mig. Det var et kanon fedt løb.
Jeg roste også Johnny (løbsarrangør) for sporet. Sjovt og afvekslende.

Det her enduro er sgisme da sjovt.

/Pein

Fra : Søren L Hansen

Dato : 28-05-01 10:44

Pein <niels@pein.dk> wrote in article <9et2l4$ov3$1@salsa>...
> [...]
> >
> Det kan jeg kun tilslutte mig. Det var et kanon fedt løb.
> Jeg roste også Johnny (løbsarrangør) for sporet. Sjovt og afvekslende.

Enig enig. Men jeg har dog stadig en frygt for for store hastigheder i
bulet terræn med sigt på 2 meter pga støv, det må være det der tøver mig.
Og særlig træstammen i starten af det ene skovstræk gav kødannelser foran
mig på første omgang. Og indrømmet, det "lodrette mudderhul" dragede min DT
ved et par lejligheder...

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-05-01 17:25

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> Og indrømmet, det "lodrette mudderhul" dragede min DT
> ved et par lejligheder...

Mon ikke næsten alle røg i der undervejs? Jeg har ihvertfald et skide godt
billede af Ib på vej i dybet!
Selv fandt jeg ved et tilfælde (cyklen tog den retning) ud af at lyngen lige
ved siden af var ganske meget bedre at køre i. Problemet var bare at komme
derop, jeg fandt aldrig rigtig ud af hvordan det lykkedes første gang.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 28-05-01 18:06

Claus Rittig skrev ...
> [...]
>lige ved siden af var ganske meget bedre at køre i. Problemet var bare
>at komme derop, jeg fandt aldrig rigtig ud af hvordan det lykkedes

Jeg røg også ud i lyngen det sted på første omgang. I højre side, delvist
med vilje, for ellers havde jeg kørt nogen ned. Der var perfekt bid, men
det var også der jeg kom snævert rundt om en lille skyttehul, da jeg
svingede for at komme ind på sporet igen. Spændende!

De følgende omgange kørte jeg lige præcis midt i sporet. Det så drabeligt
ud nedefra, men der var godt med bid lige i midten.
Og det er jo en lærdom man kan tage med sig til mange andre mudderhuller
også.

Fedt spor. Synd man var for træt til at køre marathon. Hvis jeg får taget
mig sammen til at begynde på noget løbetræning, vil jeg køre
marathonklasse der næste gang.

Og du har ret i at DT'eren er fiks i den snævre skov, men jeg formår ikke
at udnytte det (endnu). Den kan køres helt ned til næsten stilstand uden
at gå i stå, og den hopper let og ubesværet over træstammerne der ligger
på tværs.
Jeg regner med at køre samme DT'er næste år også, og det har næsten ikke
noget med økonomi at gøre

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-05-01 17:23

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse news:9et2l4$ov3$1@salsa...

> Det var der da vist ingen der gjorde, efter hvad jeg så.
> Der var da plads udenom.

Ja, men der er nu skide godt bid i sådan en vandret Husaberg!

> Jeg så til gengæld 2 der kom op at skændes i et harmløst sving hvor den
ene
> lige ville lave en overhaling indenom med alt for meget fart på. Smask.

Det kan man kun grine af. Et 3 timers løb kan IKKE vindes ved EN tæt
overhaling. Men det kan tabes sådan...

Rittig

Fra : Per Kofoed

Dato : 28-05-01 13:21

Fed beskrivelse, man bliver helt misundelig, men nu er der kun to dage
tilbage... Skal du med til Nakskov? (Nej, jeg skal desværre ikke ;( )

/Per K
TT350, der har stået stille AAALT for længe, helt uden at fejle noget...