Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Diasshow
Fra : Frank Larsen

Dato : 08-03-05 23:58

Hej !!!
Er der en herinde der ved om der findes et godt GRATIS program ( eller så
godt som gratis) som kan bruges, lig med den almindelige gammeldags analoge
overblænding, kort og godt på samme måde som man brugte i "gamle dage" med
to til tre diaprojektorer, hvor man selvfølgelig den gang brugte en
båndoptager til lyden.

Frank

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-05 07:46

Frank Larsen <frank_larsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> overblænding, kort og godt på samme måde som man brugte i "gamle dage" med
> to til tre diaprojektorer, hvor man selvfølgelig den gang brugte en

Hvis du har adgang til en Machintosh, kan iMovie lave det.
M.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 07:50

> [...]
> overblænding, kort og godt på samme måde som man brugte i "gamle dage" med
> to til tre diaprojektorer, hvor man selvfølgelig den gang brugte en

Hej Frank

Jeg bruger Proshow Gold, godt nok ikke gratis, men det koster ca. 450 Dkr,
så det er vel så godt som gratis.

Du kan downloadwe en demo samt læse mere her:
http://www.photodex.com/products/proshowgold/

Programmet har en masse forskellige overblæninger, du kan lægge musik på,
sætte lyde til de enkelte billeder, du har en tidslinie til at styre.

Når du er færdig kan du lave:
- et program til at afviklle på pc'en.
- lave screen saver af showet
- lave en DVD film af showet, så du kan se showet på fjernsynet med de
overgange du har valgt.
- lave et show der kan vises via web, hvis man har et plugín installeret.
(Du kan evt.se et show jeg lavede sidste år her:
http://www.wolfsdorf.dk/webshow/webshow_main.htm

VH
Per

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-03-05 09:20

Per Wolfsdorf wrote:

> Programmet har en masse forskellige overblæninger, du kan lægge musik
> på, sætte lyde til de enkelte billeder, du har en tidslinie til at
> styre.

Det virker fremragende. Der er rigtigt mange gode features.

> Når du er færdig kan du lave:
> - et program til at afviklle på pc'en.

Jeg kan ikke få en bare nogenlunde rimelig billedkvalitet her. Jeg synes
billederne bliver komprimeret sønder og sammen og har ikke kunnet finde
nogen indstilling, der kan skrue på dette.
Men når jeg ser din Mærsk-serie, ser det langt bedre ud.
Er der forskel på trialversionen og det indkøbte produkt på dette punkt?

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 09:45

> Er der forskel på trialversionen og det indkøbte produkt på dette punkt?

Hej

Det vil jeg ikke mene. Jeg startede med trial versionen og havde ikke nogen
problemer.

Når jeg skal lave en serie, så resizer jeg først billederne til 1024 * 768
via Acdsee. Når du laver din exe fil kan du også angive hvilken opløsningen
showet skal være i.

VH
Per

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 09-03-05 09:42

"Frank Larsen" <frank_larsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dage" med to til tre diaprojektorer, hvor man selvfølgelig den gang brugte

Hej Frank.

Skal det forstås sådan at det er et program til at styre analoge projektorer
du søger?
Eller er det til at fremvise digitale billeder på din pc?

Til de digitale billeder, er Microsoft PowerPoint nemt at gå til, men der
findes nok noget bedre.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Frank Larsen

Dato : 09-03-05 17:24

Allerførst tak til Per W. det ser udtil at det er noget i den stil jeg
søger, det er en flot præsentation du har lavet, tak.
Og til Leif L. nej det er ikke til at styre analoge projektorer med, men det
skulle gerne virke på nogenlunde samme måde med computeren og eksempelvis en
projektor til samme.
Og til alle i andre, vil jeg da gerne høre om der er andre programmer, som
kan noget lignende som det Per W. her i tråden bruger og anbefaler det kunne
jo godt tænkes at der også fandtes et program med dansk vejledning??
Men jeg er yderst taknemmelig for de svar som jeg allerede har modtaget, men
som sagtvil jeg gerne høre om andre programmer med tilsvarende gode
egenskaber.

Frank

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 09-03-05 20:33

Frank Larsen wrote:
> [...]
> brugte i "gamle dage" med to til tre diaprojektorer, hvor man
> selvfølgelig den gang brugte en båndoptager til lyden.

Der er også Photo Story fra Microsoft - gratis hvis du har Windows.
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/photostory/default.mspx
Det er ufatteligt let at gå til og kan løse de opgaver, du kræver
(overblænding, lyd osv.)

Programmet fik drøje hug af et par personer i gruppen
http://kortlink.dk/nst, men nemt er det

Mvh.
Claus