Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[spml] Rens af filter og objektiver
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-03-05 12:38

Hej,

Simpelt spml. Hvad bruger i til at rense/rengøre jeres glas med? Kan man
bruge alm. "brille renseservietter" og mikrofiber klude beregnet til
briller?

På forhånd tak

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-03-05 12:54

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> wrote in message
> Hej,
>
> Simpelt spml. Hvad bruger i til at rense/rengøre jeres glas med? Kan man
> bruge alm. "brille renseservietter" og mikrofiber klude beregnet til
> briller?

Fjern alt støv. Det ridser, hvis begynder at "gnide" i det. Brug en
blæsebold og en fin børste. Herefter en mikrofiberklud med et par dråber
optik rensevæske på. Hæld ikke væsken på linsen. Opbevar fiberkluden
støvfrit, og skift den ud ofte. Den kan bagefter bruges til PC skærme og
briller.

Google med "cleaning optics" giver læsning til flere dage.

Bo//

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-03-05 13:01

"Bo Bjerre"

> [...]
> briller.
>
> Google med "cleaning optics" giver læsning til flere dage.

Damn - det var en større operation Bo..
Jeg basker med mikrofiberkluden til alt det løse er væk
og så tørrer jeg hvor der er pletter, samme teknik på
objektiver uden filter.. Rens KUN når det er absolut
nødvendigt, den der nu keder jeg mig så kan jeg polere
mine børn, er ikke en god ide. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-03-05 13:35

Thomas Schreiber wrote:
> Simpelt spml. Hvad bruger i til at rense/rengøre jeres glas med? Kan man
> bruge alm. "brille renseservietter" og mikrofiber klude beregnet til
> briller?

Jeg "renser" filtre med en dråbe sulfo i køkkenvasken.. det virker
herregodt...

Objektiverne sørger jeg for ikke at fedte for meget til, så kan den
klares med en afblæsning af støv og en pec-pad (støvfri papirserviet).

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!