Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye knipserier fra den forgangne uge...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-03-05 20:03

Nye knipserier fra den forgangne uge...

Jeg har lige lagt 84 nye knipserier on-line, der er lidt snedriver,
rimfrost, fugle og diverse, nå men tag selv et kik på flg. URL:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_9_1of7.html

Ævl, kævl, mudderkastning og troll'erier er som sædvanlig meget
velkommen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-03-05 20:12

> [...]
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_9_1of7.html
>
> Ævl, kævl, mudderkastning og troll'erier er som sædvanlig meget

Mange utroligt smukke billeder, jeg kan også li' at der, hvis man
bladrer fra begyndelsen, går en rød tråd gennem billederne, den
kan folk så lede efter, men jeg syns den er klar. Go' serie. -max-

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-05 21:03

-max- <ma22x3@hotmail.com> wrote:

> Mange utroligt smukke billeder, jeg kan også li' at der, hvis man
> bladrer fra begyndelsen, går en rød tråd gennem billederne, den
> kan folk så lede efter, men jeg syns den er klar. Go' serie. -max-

ret beset er der vel to

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-03-05 21:22

-max- wrote:

> Mange utroligt smukke billeder, jeg kan også li' at der, hvis man
> bladrer fra begyndelsen, går en rød tråd gennem billederne, den
> kan folk så lede efter, men jeg syns den er klar.

Det har jo været en uge med med hvid nyfalden sne, frostvejr, klar
blå himmel og masser af sollys, og det er jo måneder siden, at vi
har haft så meget lys, så det har jeg udnyttet fuldt ud.

Jeg har også været i Frederikssund i dag, hullet med åbent vand var
tre-fire gange større end det var i går, men der var stadig masser
af fugle og gode motiver, og jeg har også fået et par gode skud.

Men det er kun godt, at isen bryder op, for det lille hul kan slet
ikke brødføde mange tusinde svømmefugle...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-03-05 20:47

> [...]
>
> Jeg har lige lagt 84 nye knipserier on-line, der er lidt snedriver,
> rimfrost, fugle og diverse, nå men tag selv et kik på flg. URL:

Jeg giver Max ret.
Det er en meget fin billedeserie med mange gode skud.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : michael bs

Dato : 06-03-05 22:30

> [...]
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_9_1of7.html
>
> Ævl, kævl, mudderkastning og troll'erier er som sædvanlig meget

Meget poetiske billeder. Mange af billederne i denne serie er i sig selv
stimulerende for de indre billeder. Bravo.

mvh Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-03-05 22:39

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har lige lagt 84 nye knipserier on-line, der er lidt snedriver,
> rimfrost, fugle og diverse, nå men tag selv et kik på flg. URL:

Snedriver no 36 var min favorit

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-03-05 22:53

Bo Bjerre wrote:

> Snedriver no 36 var min favorit

Tja... det er jo sådan et billede, der helt sikkert vil snuppe
points i en fotokonkurrence, men er det egenlig ikke nogle nemme og
billige points...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 07-03-05 07:50

> Tja... det er jo sådan et billede, der helt sikkert vil snuppe
> points i en fotokonkurrence, men er det egenlig ikke nogle nemme og
> billige points...?

Flotte billeder fra nogle flotte dage. Billige points? - nej bestemt ikke.
Jeg er også ret vild med #36, men stort set hele serien er i top.
Hvilken objektiv(r) bruger du?

Hilsen Bo

Lidt i samme stil (som du selv påpegede)
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 07-03-05 19:23

Sun, 6 Mar 2005 22:39:21 +0100, Bo Bjerre <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev:

> Snedriver no 36 var min favorit

Det kan jeg tilslutte mig; rigtig lækkert! Også sådan en som Snedriver nr.
2 ser ret godt ud.

Mvh. Thomas Arildsen

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Lene

Dato : 08-03-05 19:11

Hej Niels,

"Niels Riis Ebbesen"
> [...]
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_9_1of7.html
>
> Ævl, kævl, mudderkastning og troll'erier er som sædvanlig meget

Jeg er meget betaget af dine snedrivebilleder. De er rigtigt inspirerende,
så jeg håber at der snart bliver lejlighed til at tage nogle af den slags.
Desværre har vi ikke fået så meget sne hernede i sydøst - bortset fra sidste
gang - hvor jeg ikke kunne komme ud og fotografere.
Det bedste er, at jeg kan se at det er muligt at lave en del af de
kompositioner, som minder meget om ørkenbilleder på en eller anden mystisk
måde, og som jeg har gået og ærgret mig over, at jeg ikke fik lavet da jeg
havde chancen i sidste måned.

I øvrigt synes jeg det var rigtigt godt med en diskution om blænde op og
ned, bare det havde været i december, så mine saltørkenbilleder ikke var
blevet så underbelyste
Mvh.
Lene

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-03-05 23:46

Lene wrote:

> Jeg er meget betaget af dine snedrivebilleder. De er rigtigt inspirerende,
> så jeg håber at der snart bliver lejlighed til at tage nogle af den slags.

Hmm... jeg kan lugte forår, så der kommer nok til at gå lang tid
inden vi igen får chanchen for at fotografere sne, og her i Danmark
sker det kun sjællent, at vi får frost, sol og klar blå himmel
samtidig med nyfalden sne, men du kan jo skrive snebilleder på to-do
listen, og så er det bare at slå til, næste gang mulighedden byder
sig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen