Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et billed fra Randers Regnskov
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 06-03-05 20:00

Hej
Jeg var en tur i Randers regnskov sammen med familien

http://www.gm-foto.dk/dyr013.jpg

mvh
Gerner Majlandt

Fra : Per O.

Dato : 06-03-05 20:34

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg var en tur i Randers regnskov sammen med familien
>
> http://www.gm-foto.dk/dyr013.jpg
>
> mvh
> Gerner Majlandt

Flot familiefoto .. var der ingen dyr du synes du skulle fotografere ?

Per O.

Fra : KNL DtP

Dato : 06-03-05 21:03

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var en tur i Randers regnskov sammen med familien

Har lige skrevet en kommentar på foto-basen, men du får den lige her igen:

Prøv og hæv kontrasten betydeligt, så det sorte blive dyb sort, og veranens
tekstur bliver mere tydelig. Du kan med fordel også hæve farvemætningen, så
det kommer noget mere spark i billedet.

Den udgave du har vist her, er desværre ALT for stor til skærmen. Prøv igen
med en 1000-pixels udgave, så er det nemmere at overskue motivet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 06-03-05 21:15

Hej igen.

Du får lige et forslag til forbedringer:

http://knl-dtp.dk/temp/veran_2.jpg

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-03-05 21:45

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> Hej igen.
>
> Du får lige et forslag til forbedringer:
>
> http://knl-dtp.dk/temp/veran_2.jpg

Hej Kristian

Det er en meget effektfuld ændring du har lavet. Vil du ikke prøve at
beskrive processen i PS - bare i hovedtræk?

Thomas

Fra : KNL DtP

Dato : 06-03-05 23:41

"Thomas" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en meget effektfuld ændring du har lavet. Vil du ikke prøve at
> beskrive processen i PS - bare i hovedtræk?

Naturligvis. Det gik lidt stærkt, da det foregik til forfilmen til aftenens
film :)

Billedet manglede tydeligvis kontrast, men dele af det var en smule overbelyst
(oversiden af dyret). Derfor hentede jeg en del tegning i højlyset med Image >
Adjustments > Shadow/Highlight. Hightlight sat til en 5-10%.

Bagefter fik den en tur med Brightness/Contrast. Bruger normalt Levels, men da
det skulle gå lidt tjep-tjep, skruede jeg godt op for Contrast.

Farverne kunne også trænge til en overhaling, men fremfor at hæve dem med
Hue/Saturation, som også hæver de neutrale farver, brugte jeg min eget Digital
Color Grading-action af to omgange:
<http://www.foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=26>

Slutligt resamplede jeg ned til 1.000 pixels på længste led, lavede en kopi af
laget (Ctrl + J) og gav kopien to gange Sharpen. Da det lå på et separat lag,
kunne jeg nu dæmpe det, så der ikke fremkom grimme haloes. Hvid kant på og
Save for Web.

Håber det kunne bruges - ellers må du lige skrive, hvis det skal uddybes.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : emj

Dato : 07-03-05 07:41

On Sun, 6 Mar 2005 23:41:10 +0100, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> brugte jeg min eget Digital
>Color Grading-action af to omgange:
><http://www.foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=26>

Ved du godt, at download af din color grading-action ikke virker?
Hilsen emj, som gerne ville prøve den

Fra : KNL DtP

Dato : 07-03-05 12:43

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du godt, at download af din color grading-action ikke virker?
> Hilsen emj, som gerne ville prøve den

Ups - der er en tastefejl i koden - der er et mellemrum mellem http:// og www.
Den korrekte adresse er naturligvis: <www.knl-dtp.dk/download>

Hvis du bruger IE som browser, så finder den vist selv ud af det, men det er
rigtigt at hvis du kører Mozilla e.l. så brokker den sig.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : emj

Dato : 07-03-05 15:05

On Mon, 7 Mar 2005 12:43:06 +0100, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

>Ups - der er en tastefejl i koden - der er et mellemrum mellem http:// og www.
>Den korrekte adresse er naturligvis: <www.knl-dtp.dk/download>

Tak, nu har jeg hentet den
Hilsen emj

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 06-03-05 22:04

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen
> med en 1000-pixels udgave, så er det nemmere at overskue motivet.

Så har jeg et nyt hvor jeg har forsøgt at ændre kontrast og farver.

http://www.gm-foto.dk/dyr013a.jpg

mvh
Gerner Majlandt

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-03-05 08:41

emj <emjnospam@stofanet.dk> skrev:

> Ved du godt, at download af din color grading-action ikke virker?
> Hilsen emj, som gerne ville prøve den

Der er ingen problemer med at downloade her.

--
Morten http://miljokemi.dk