Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overføre fra kamera til PC
Fra : Finn

Dato : 05-03-05 23:09

Jeg søger et simpelt program som kan følgende (hvis det findes)

Programmet skal overfører billeder fra kamera til pc MEN den skal starte i
et bibliotek (forud defineret af mig) og oprette et nyt bibliotek ud fra
dato (men i et format jeg definerer - ÅÅÅÅ_MM_DD).
Billednavnet skal ikke ændres man have navnet som kameraet har givet
billedet.

Eks overførte billeder i dag kommer automatisk i biblioteket:
//fabrik/2005_03_05/*.jpg

Kender i et (gerne freeware) program der kan det? De programmer jeg har
forsøgt mig med vil selv bestemme hvordan biblioteksnavnet skal være

Mvh
Finn

Fra : mwesth

Dato : 06-03-05 00:08

"Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender i et (gerne freeware) program der kan det? De programmer jeg har
> forsøgt mig med vil selv bestemme hvordan biblioteksnavnet skal være

Prøv at se på http://www.steves-digicams.com/digsoftware_cameractrl.html,
der er links til flere programmer.

Morten

Fra : Morten U. Hansen

Dato : 06-03-05 00:23

Finn wrote:
> [...]
>
> Kender i et (gerne freeware) program der kan det? De programmer jeg har
> forsøgt mig med vil selv bestemme hvordan biblioteksnavnet skal være

Prøv 'Downloader Pro'. Det er et fint lille program til at tømme dit
kort med billeder. I denne process laver det dagsfoldere med det navn du
indtaster.

Se en anmeldelse her:
http://www.outbackphoto.com/computers_and_more/veit_downloader_pro/essay.html

Jeg bruger det selv hver gang.

Morten

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-03-05 00:40

Morten U. Hansen wrote:

> Prøv 'Downloader Pro'. Det er et fint lille program til at tømme dit
> kort med billeder. I denne process laver det dagsfoldere med det navn
> [...]

Jeg vil anbefale dette - det har også den fordel, at det er ganske gratis:

http://home.planet.nl/~icompare/icopy.htm

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så

Fra : DUG_TEN

Dato : 06-03-05 00:43

Jeg bruger Downloader Pro, den kan alt det du efterspørger...

http://www.breezesys.co.uk/Downloader/index.htm

Hilsen

Henrik
http://www.studiefoto.dk/

Fra : Bjørn W.

Dato : 06-03-05 16:16

On Sun, 6 Mar 2005 00:42:43 +0100, "DUG_TEN" <dug_ten@yahoo.com>
wrote:

>Jeg bruger Downloader Pro, den kan alt det du efterspørger...
>
>http://www.breezesys.co.uk/Downloader/index.htm

Kan også kun anbefale det program. Det er bare lækkert.
Programmet registrerer hvad som er hentet ned og ikke er. Så man
kommer ikke lige til at slette noget som ikke er hentet ned. Det kører
på skinner med det program. Anbefales. Men er ikke gratis.

Hilsen Bjørn W.

Fra : Finn

Dato : 06-03-05 10:18