Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
I disse fugletider...
Fra : Morten Wartou

Dato : 04-03-05 20:44

Jeg tænkte, at jeg også måtte forsøge mig med at skyde en flyvende fugl. Det
kræver nok en lille smule øvelse at komme op på niveau med denne gruppes
pragtfugle fuldefotografer (plat jeg er). Det eneste jeg tør vise frem (og
det vel vidende det ikke er sublim fotokunst) er dette:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/maager.jpg

De var forfærdeligt langt borte, og skarpheden bærer præg af at billedet er
særdeles voldsomt beskåret.

Det er vist noget med tålmodighed er godt til fugleskydning, har nogen noget
til salg?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-03-05 20:48

Morten Wartou wrote:
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/maager.jpg
>
> De var forfærdeligt langt borte, og skarpheden bærer præg af at billedet er
> særdeles voldsomt beskåret.

Well. Fugle er fugle er for mig, men hvorfor har du sat en så, imho,
horribel ramme om billedet? Det er meget synd synes jeg.

Hvad "skød" du dem med i øvrigt? Og hvad er den nederste fugl for en
fætter? Bare nysgerrig

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-03-05 20:57

Thomas Schreiber wrote:

> Well. Fugle er fugle er for mig, men hvorfor har du sat en så, imho,
> horribel ramme om billedet? Det er meget synd synes jeg.
Hehe. Jeg må ud og lede efter nogle flere rammeactions, den der var, var den
mindst slemme jeg havde. :) Nuvel, jeg har lige ændret noget på det, og vil
gå i gang med at lede efter nye rammer.

> Hvad "skød" du dem med i øvrigt? Og hvad er den nederste fugl for en
> fætter? Bare nysgerrig
20D, 100-400L, monopod. Den nederste, er det ikke også en måge? Det håber
jeg, for ellers skal filen da ikke hedde maager.jpg. Jeg mener, uden at vide
det mindste om fugle, at det er en ung måge. Det kan andre garanteret sige
noget om.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...et objektivs største blændeåbning er et teknisk kompromi, der aldrig
giver bedste fotografiske ydelse" ... "...ekstra lysstærke objektiver, deres

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-03-05 21:17

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vide
> det mindste om fugle, at det er en ung måge. Det kan andre garanteret sige

Du har helt ret, den mørke er en ungfugl.
Udemærket forsøg, de er ikke helt lette når de kommer lige mod dig, kan jeg
så sige, jeg har selv mine slåskampe med den langsomme fokus på mit 75-300
objektiv, hehe. Men bare bliv ved, det skal nok lykkedes Men et råd er,
at få dem så tæt på så muligt, det giver lige den sidste tand

MVH
Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-03-05 21:26

In article <4228bb7e$0$29272$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> Hvad "skød" du dem med i øvrigt? Og hvad er den nederste fugl for en
> fætter? Bare nysgerrig

Jeg er overbevist om, at begge er rotter med vinger. Også kaldet
måger.

Fra : michael bs

Dato : 04-03-05 21:37

> Jeg er overbevist om, at begge er rotter med vinger. Også kaldet
> måger.

flyvende rotter..er det ikke duer?
Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-03-05 22:14

In article <4228c6d4$0$715$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, michael bs wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> flyvende rotter..er det ikke duer?

Nej. Duer er ikke ådsels- og affaldsædere som rotter og måger.

Fra : michael bs

Dato : 04-03-05 22:40

> Nej. Duer er ikke ådsels- og affaldsædere som rotter og måger.

Hmm.. gad vide hvilken kategori min kone tilhører...nu har hun godt nok ikke
vinger, selv om hun på mange områder er en engel.
mvh Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-03-05 21:37

Povl H. Pedersen wrote:
> Jeg er overbevist om, at begge er rotter med vinger. Også kaldet
> måger.

Det tror jeg du har ganske ret i. Lignede bare lidt en anden fugl i
hovedet. Men kan godt se det ved nærmere gennemsyn.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-03-05 10:18

Povl H. Pedersen wrote:

> Jeg er overbevist om, at begge er rotter med vinger. Også kaldet
> måger.

Ja ja - er du et byvrag, der aldrig har set en måge udfolde sig i sit rette
element?

Måger er nogle af de flotteste fugle i den danske fauna. Flyvende rotter er
de ulækre due-vrag, der hjemsøger diverse pladser i de store byer.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : michael bs

Dato : 04-03-05 21:39

> [...]
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/maager.jpg
>
> De var forfærdeligt langt borte, og skarpheden bærer præg af at billedet

Det var meget fint set at skyde lige som deres vinger stod så flot
geometrisk med hinanden.
Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-03-05 23:22

michael bs wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Det var meget fint set at skyde lige som deres vinger stod så flot
> geometrisk med hinanden.

Antyder du noget? ;) Ja, det var jo det jeg faldt for, men selvfølgelig var
det ikke det mindste tilsigtet. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Erik W.

Dato : 05-03-05 01:01

"Morten Wartou" skrev i news:Kb5Wd.977$E12.101@news.get2net.dk...

> Det eneste

Det er da et fint billede. Du har ret i at tålmodighed er en dyd når det
gælder fuglefotos, som oftest bliver billedet jo også bedre jo tættere man
er på. Det er iøvrigt godt at øve sig på måger, de har en forholdsvis jævn
flugt.
Du fik sgu da mange flere kommentaterer end jeg gjorde med mine skide
fuglebilleder

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-03-05 16:25

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flugt.
> Du fik sgu da mange flere kommentaterer end jeg gjorde med mine skide

Hehe. Jamen, jeg har da kommenteret dine glimrende fugle/kobilleder, blot
ikke her. :) Nuvel, ja, tålmodighed. Det er jo det jeg efterlyser. Jeg har
det ikke, og jeg har ledt overalt - ingen har det til salg.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-03-05 10:19

Morten Wartou wrote:

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/maager.jpg
>
> De var forfærdeligt langt borte, og skarpheden bærer præg af at
> billedet er særdeles voldsomt beskåret.

Du har ret - teknisk er billedet ikke meget værd. Men kompositorisk er det
utroligt smukt. Så samme motiv taget tættere på og måske i bedre lys ville
være et træffer.

vh
Jan