Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En sjov oplevelse...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-03-05 18:27

Jeg har i dag set en ingeniør fra Rambøl, der fotograferede men et
digicam, som var anbragt på en teleskopmast, der vel var omkring 25
meter høj.

Han kunne styre kameraet nede fra jorden via en bærbar PC'er,
billederne skulle laves til et 380 graders panorama, som skulle
bruge til vurdering af, om det pågældne sted er velegnet til en
mobiltelefonmast...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-03-05 18:45

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Jeg har i dag set en ingeniør fra Rambøl, der fotograferede men et
> digicam, som var anbragt på en teleskopmast, der vel var omkring 25
> meter høj.

En tilsvarende: Jeg så et firma, der skulle inspicere noget murværk ved en
skorsten. De brugte en lille fjernsyret helikopter med et digikamera og en
kabel til jorden.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Peter Bjoern

Dato : 05-03-05 09:55

On Fri, 4 Mar 2005 18:44:36 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in
dk.fritid.foto:

>En tilsvarende: Jeg så et firma, der skulle inspicere noget murværk ved en
>skorsten. De brugte en lille fjernsyret helikopter med et digikamera og en
>kabel til jorden.

Fjernsyret, det var vel så til afvaskning af murværket

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-03-05 10:43

Peter Bjoern wrote:

> Fjernsyret, det var vel så til afvaskning af murværket

Naturligvis - det fremgik måske ikke helt klart

vh
jan

Fra : Erik Thorsen

Dato : 04-03-05 19:57

> som skulle bruge til vurdering af, om det pågældne sted er velegnet til en
> mobiltelefonmast...

Vis mig et sted der er egnet til en mobilmast og jeg vil vise dig en hvid
elefant.
hilsen erik thorsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-03-05 20:05

Erik Thorsen wrote:
> Vis mig et sted der er egnet til en mobilmast og jeg vil vise dig en hvid
> elefant.

Det nærmeste kirketårn... ?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-03-05 21:56

Erik Thorsen wrote:

> Vis mig et sted der er egnet til en mobilmast og jeg vil vise dig en hvid
> elefant.

Vi er enige, mobilmaster er li'som højspændingsmaster nogle
umanerligt hæslige øjebæer, men så længe vi selv er forfalden til at
bruge strøm og mobiltelefoner, så kan vi jo ikke spille hellige.

Det panoramebillede der blev lavet, skulle heller ikke vise om en
mobilmast ville blive pæn at se på, det skulle bruges til at
analysere det forventede dækningsområde, da billedet ville vise,
hvilke områder der i forhold til det aktuelle punkt ligger i læ bag
større bygninger, og naturlige forhøjninger i landskabet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 04-03-05 20:56

> [...]
> billederne skulle laves til et 380 graders panorama, som skulle
> bruge til vurdering af, om det pågældne sted er velegnet til en

Jeg kan huske jeg for noget tid siden hørte om en der fastgjorde et
digitalkamera til en lang lægte, og satte selvudløseren til, og på den
måde, med noget øvelse, kunne få luftbilleder...

Fra : Erik W.

Dato : 05-03-05 00:05

"Martin Kaltoft" skrev i
> en der fastgjorde et
> digitalkamera til en lang lægte, og satte selvudløseren til, og på den
> måde, med noget øvelse, kunne få luftbilleder...

Der var mand her i østjylland som udviklede sit eget udstyr og sin egen
givtige forretning ved at tage "Luftfotos" på den måde. Det gik fint nogen
år, indtil han solgte systemet og forretningen til en af min brors venner.
Så nu kører forretningen fint med ham ved roret, med almindelige fotoopgaver
som supplement til indtjeningen. Kameraet bliver kørt op i stor højde og
udløst med fjernbetjening. Systemet var oprindeligt til analog foto men det
er sansynligvis blevet digitalt nu.

Mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-03-05 22:20

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> skulle laves til et 380 graders panorama, som skulle bruge til vurdering
> af, om det pågældne sted er velegnet til en mobiltelefonmast...

-endelig et fotostativ i mandshøjde

Bo //

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-03-05 23:44

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Han kunne styre kameraet nede fra jorden via en bærbar PC'er, billederne
> skulle laves til et 380 graders panorama, som skulle bruge til vurdering
> af, om det pågældne sted er velegnet til en mobiltelefonmast...

380 grader, det var alligevel noget! :)

/David

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-03-05 07:13

In article <4228e4b5$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, David Rasmussen wrote:

> 380 grader, det var alligevel noget! :)

Du skal have overlap for at lave gode panoramabilleder.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-05 10:35

Povl H. Pedersen wrote:

> Du skal have overlap for at lave gode panoramabilleder.

Jeg overvejede godt da jeg skrev det om der var en eller anden teknisk
detalje der gjorde at 380 faktisk ikke var en fejl. Og så tænkte jeg:
Hvis det er, skal jeg nok få det at vide og så bliver jeg det klogere :)

Tak!

/David

Fra : Tommy Fer

Dato : 05-03-05 14:22

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> skulle laves til et 380 graders panorama, som skulle bruge til vurdering
> af, om det pågældne sted er velegnet til en mobiltelefonmast...

Hej Niels

Det kunne havde været mig for 6 mdr siden... Jeg havde det som bijob til
mit maskinmester studie.

Kan fortælle det er et Canon poswershot G3 der sidder i toppen.

mvh Tommy Fer

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-03-05 19:59

Tommy Fer wrote:

> Kan fortælle det er et Canon poswershot G3 der sidder i toppen.

Ja det så jeg, jeg blev nemlig og overvågede hele seancen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen