Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par billeder fra den tidlige morgenstun~
Fra : Michael Bothager

Dato : 26-02-05 12:19

Hej alle

En af fordelene ved at sove lidt er at man så får mulighed for at komme
tidligt ud. Imorges var det en vidunderlig morgen, der startede med lidt
sne, og da solen stod med an dejlig klar luft.

Jeg fik lavet 2 billeder, som I kan se her:
http://www.michaelbothager.dk/da/places/200502DA00768.html
http://www.michaelbothager.dk/da/places/200502DA00774.html

Alle forslag til forbedringer, kritik, ris, spørgsmål osv. er altid
velkomne.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Brizz

Dato : 26-02-05 13:27

> http://www.michaelbothager.dk/da/places/200502DA00774.html
>
> Alle forslag til forbedringer, kritik, ris, spørgsmål osv. er altid
> velkomne.

Here it comes

Dette kan jeg bedst lide da det er nogen gode skygger du har fanget ved at
gemme solen bag træet men at man alligevel kan se den er der. Der er stadig
også god farve på slottet. Endnu bedre bliver det af at der ligger næsten
urørt sne på plænen foran.
Men at kalde det tidlig morgen er vist en overdrivelse. Stå op sammen med os
andre kl 0400 så kan vi snakke om tidlig morgen

Hvilket kamera bruger du?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-02-05 08:04

Brizz wrote:

> [...]
> også god farve på slottet. Endnu bedre bliver det af at der ligger næsten

Hejsa, og tak.

> Men at kalde det tidlig morgen er vist en overdrivelse. Stå op sammen med os
> andre kl 0400 så kan vi snakke om tidlig morgen

Det vil jeg kalde for nat.

> Hvilket kamera bruger du?

EOS 1D2, 20D, 3.

Men det er ikke for at lyde arrogant, negativ eller lignende (og jeg
svarer altid beredvilligt på dette spørgsmål), så svarer det lidt til at
spørge kokken om hvad for nogen gryder/komfur han/hun anvender. Nikon
kameraer, Minolta osv. laver lige så gode billeder.

Jeg håber ikke du misforstår, men jeg er selv meget lidt
udstyrsfikseret, og meget mere interesseret i hvordan man kan anvende
det udstyr man har bedst.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-02-05 11:24

Michael Bothager wrote:

> [...]
> at spørge kokken om hvad for nogen gryder/komfur han/hun anvender.
> Nikon kameraer, Minolta osv. laver lige så gode billeder.

Kunne dette ikke ophøjes til første afsnit i en FAQ for denne gruppe. Tænk
hvor mange kedelige tråde, der så ville forsvinde ud i NUL.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt tåleligt

Fra : Erik JP

Dato : 26-02-05 16:26

"Michael Bothager" <not@valid.com> wrote in message

> Alle forslag til forbedringer, kritik, ris, spørgsmål osv. er altid
> [...]

Det ovenstående er absolut min favorit. Lys, skygge, sol og farven på
slottet går bare op i en højere enhed her.

http://www.michaelbothager.dk/da/places/200502DA00768.html
På dette er skyggerne blevet for mørke for mig. Det er en ren personlig
mening.
Farverne stå stadig klart.
Jo mere jeg kigger er skiltet et forstyrende element.
Det er ikke et dårlig billede, men alligevel er det bare noget over det som
ikke tiltaler mig.

--
Erik JP

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-02-05 08:08

Erik JP wrote:
> [...]
> Det ovenstående er absolut min favorit. Lys, skygge, sol og farven på
> slottet går bare op i en højere enhed her.

Tak, jeg har længe haft det billede i tankerne, bare med græs i stedet
for sne, så i løbet af sommeren skal jeg lave det igen med en anden sæson.

> [...]
> Jo mere jeg kigger er skiltet et forstyrende element.
> Det er ikke et dårlig billede, men alligevel er det bare noget over det som

Skiltet er det bærende forgrund-element, og hvis det ikke virker, så
falder billedet helt fra hinanden. Mit mål var at illustrere hvad der
findes på Valby Bakke, nemlig vejen, officersskolen på slottet,
cyklister, fodgængere etc. Men jeg må tage handsken op og prøve at finde
en endnu bedre måde at vise det på

Fra : Erik JP

Dato : 27-02-05 12:16

> [...]
> findes på Valby Bakke, nemlig vejen, officersskolen på slottet, cyklister,
> fodgængere etc. Men jeg må tage handsken op og prøve at finde en endnu

Ok, kan godt forstå hvor du vil hen. Min øjne flakker bare rundt og ramme
hele tiden skiltet. Det kan være jeg er mærkelig eller lign. men jeg ender
op ved skiltet hele tiden og bliver der. Det er jeg ked af, da billedet
fortæller så meget mere.

Men som sagt så er det min rent personlige mening om de ting der er i
billedet og smag er forskellig, hvilket jeg priser mig lykkelig for.
--
Erik JP

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-02-05 12:31

Erik JP wrote:
> [...]
> op ved skiltet hele tiden og bliver der. Det er jeg ked af, da billedet

Det er meningen at øjet skal vende tilbage til skiltet, og stille
spørgsmål ved f.eks. teksten på skiltet, som hvorfor skal fodgængere
derhen, hvorhenne er fodgængerne osv.

Så jeg syntes ikke du skal være ked af det. At skiltet virker for
kraftigt, det er noget /jeg/ skal gøre bedre, så igen, tak for input.

> Men som sagt så er det min rent personlige mening om de ting der er i
> billedet og smag er forskellig, hvilket jeg priser mig lykkelig for.

Jeg vil til enhver en tid støtte op om det

Fra : Erik JP

Dato : 27-02-05 12:49

> [...]
<snip>
> Det er meningen at øjet skal vende tilbage til skiltet, og stille
> spørgsmål ved f.eks. teksten på skiltet, som hvorfor skal fodgængere
> [...]

Så virker det jo
Kan du gøre skiltet lidt lysere i eks. PS så det kommer tydeligere frem hvad
der står?
--
Erik JP

Fra : Michael Bothager

Dato : 01-03-05 19:54

Erik JP wrote:
> [...]
>>

> Så virker det jo
> Kan du gøre skiltet lidt lysere i eks. PS så det kommer tydeligere frem hvad

Det kan sagtens lysnes, men på min skærm (kalibreret med en spyder) kan
man sagtens se teksten, og skiltet var lidt mørkegråt og i skygge. Det
skal heller dominere, blot være det punkt man kommer tilbage til. Men
jeg vil prøve at lege lidt med at gøre det lysere