Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mangler gode råd til køb at nyt digitalkam~
Fra : Jørgen Mikkelsen

Dato : 24-02-05 22:30

Hejsa

Vi er en skuespillerforening som har været så uheldig at få strålet
hvor's digitalkamer for nylig og nu står vi og vil købe et nyt.

Den skal kunne tage bileder som kan beskeres så de kan bruges i avisen
i farver og på en hjemmesider

Den må også godt være hurtig til at tage bileder, jeg har prøvet nogle
venners kamera og de tager lidt lang tid inden de tager biled efter
man har trykket på knapen

Vi har bestemt at vi vil bruge omkring 2000.- kr. til indkøb af kamera

Hilsen
Jørgen Mikkelsen
Drabanterne Ølgod
Hilsen

Jørgen M.

Ps. for email til mig så fjern 123 i mail adrassen

Fra : emj

Dato : 25-02-05 09:08

On Thu, 24 Feb 2005 22:30:17 +0100, Jørgen Mikkelsen
<jorgenm123@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>man har trykket på knapen
>
>Vi har bestemt at vi vil bruge omkring 2000.- kr. til indkøb af kamera

Prøv at kikke i
dk.marked.privat.foto
Hvor du i øjeblikket kan byde på et Olympus C-4040.

Det er et lysstærkt 4 MB camera, som tager fremragende
kvalitetsbilleder - også indendørs, hvilket vel må være vigtigt for
jeres behov.

Det tager billedet straks, du trykker på udløseren. Det tager dog lidt
tid at lagre billedet, før du kan tage det næste. Det kan man godt
leve med, når man kun har 2000 kr at handle for.

Du bør dog ikke betale 2000 kr for et brugt C-4040.
Altså et godt brugt med godt objektiv i stedet for et nyt til 2000 kr.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 09:34

Jeg er enig i at 4040 er et godt kamera, mere lysstærkt end de fleste nyere
compact kameraer, men det har en forsinkelse fra udløseren trykkes ned til
billedt tages. work-around er at trykke udløseren halvt ned, så tiden der
anvendes til fokusering ikke bidrager til forsinkelsen..

/Henrik R

Fra : emj

Dato : 25-02-05 10:54

On Fri, 25 Feb 2005 09:33:36 +0100, "Henrik Rasmussen"
<Henrik.rasmussen(a)e-mail.dk> wrote:

>men det har en forsinkelse fra udløseren trykkes ned til
>billedt tages. work-around er at trykke udløseren halvt ned, så tiden der
>anvendes til fokusering ikke bidrager til forsinkelsen..

Det er vist almindelig standdard, at man bruger autofokusfunktionen,
hvis man er til AUTOmat, men ved manuel fokusering er der da ikke
nogen ventetid. Kameraet har i øvrigt alle gængse manuelle
indstillinger, hvilket man heller ikke får i den prisklasse på et
ordentligt kamera.

Nu ved vi jo ikke, hvad spørgeren er vant til at bruge. Måske var han
heldig med at det blev stjålet )

Hilsen emj

Fra : Jørgen Mikkelsen

Dato : 28-02-05 22:27

Fint fint vi nu har vi lidt at kikke på i får mang etak for hjælpen
for nu

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-02-05 10:29

Jørgen Mikkelsen wrote:

> Vi er en skuespillerforening som har været så uheldig at få strålet
> hvor's digitalkamer for nylig

Gad vide, om det er Startrek, der har været på spil: "Beam this camera up,
Scotty!"

Sorry!

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt tåleligt