Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ISO information i EXIF
Fra : Morten Fuhlendorff N~

Dato : 23-02-05 18:27

Hej

Kan nogen sige mig hvorfor ISO informationerne mangler i mine JPG filer fra
Nikon D70.

Når jeg vælger RAW er informationerne med.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-02-05 19:04

"Morten Fuhlendorff Nielsen" <morten@3nlak.dk> wrote in message
> [...]
fra
> Nikon D70.
>
> Når jeg vælger RAW er informationerne med.

Fordi at Nikon vælger et underligt mærke for ISO. Ret irriterende faktisk,
hvis man går ind i Nikon Capture så kan man se punktet Sensitivity. Dette
punkt er som regel ikke med i EXIF info da den er skjult for at programmer
der skal bruge sensitivity kan se det.

Mvh
Simon

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-02-05 19:36

On Wed, 23 Feb 2005 18:26:54 +0100, Morten Fuhlendorff Nielsen wrote:

> [...]
> Nikon D70.
>
> Når jeg vælger RAW er informationerne med.

Aner det ikke lige, men kan du vise os et billede hvor problemmet er, for
det vil hjælpe os lidt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Morten Fuhlendorff N~

Dato : 23-02-05 21:57

Hej igen

Jeg fandt lige noget omkring problemet.

Klik på linket, http://www.nikonians.org/dcforum/DCForumID86/892.html

Her findes et lille konverteringsprogram der får ISOen frem.

Prøv det! Det virker faktisk...

Dog vil jeg mene at Nikon burde løse problemet

//Morten

Fra : Pican

Dato : 23-02-05 22:59

> "Morten Fuhlendorff Nielsen" <morten@3nlak.dk> skrev i en meddelelse

Du kan få ISO info med hvis du bruger IrfanView eller selfølgelig nikon
capture
/Allan