Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af Nikon D70 i Asien
Fra : Jens Willadsen

Dato : 21-02-05 23:52

Hej folkens

Jeg fuldstændig matør på fotografiens område, og vil gerne lave om på
dette!!.
Og da min lillesøster og hende kæreste i skrivende stund turer rundt i asien
har jeg fået dem til at købe et D70 til mig.

Men hvodden ligger det med garantien når man har købt dernede??, har nogen
af jer prøvet det??
Jeg har spurgt mig lidt for ved 2 forskellige fotohandlere, og fået to svar.

Den ene sagde at jeg skulle søge for at få forhandleren til at udskrive en
world warenty, som så gjorde at nikons garanti dækker i dk, og alle nikon
bikse vil reparere det.

Den anden sagde at nogen gange er det ikke kun prisen der er mindre der
ovre, men også kvaliteten og det kan være at kameraet er lavet meget
anderledes så det ikke kan repareres her i dk.

Er hvem har ret? eller har de begge ret?.

MVH Jens

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-02-05 08:15

"Jens Willadsen"
> [...]
> anderledes så det ikke kan repareres her i dk.
>

> Er hvem har ret? eller har de begge ret?.

Der er IKKE worldwide garanti på digitalkameraer, på objektiverne
er der ww garanti. Kvaliteten er den samme, hvilken fotohandler
fyrede den bemærkning af, han lyder som en sjov fætter..)

På video var der tidligere lukket for nogle af featuresne på de
kameraer der solgtes i EU, så der var det faktisk mere eftertragtet
at få et fra asien eller usa.. Ved ikke at de stadig bruger det..

Imo ikke en go' ide at købe så delikat elektronik uden garanti,
så tjek lige om besparelsen er så stor endda i forhold til feks.
Tyskland.. -max-

Fra : Jens Willadsen

Dato : 22-02-05 10:29

Iflg. ham der skal købe det er der 50% off mindst, og det er når man ikke
prutter om prisen så det kan vist godt betale sig :).
Så må man jo bare teste varen før man forlader landet og ellers betale sig
fra evt. rep.

MVH Jens

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-02-05 10:47

"Jens Willadsen"
> [...]
> prutter om prisen så det kan vist godt betale sig :).
> Så må man jo bare teste varen før man forlader landet og ellers betale sig

Wow - det var da lidt af en besparelse - noget man da skulle
overveje på objektiver fremover, det kan jo betale turen, hmm.

Har kig på Nikkor 200/2,0 - til halv pris ville der være råd til
at forkæle sig selv til et par uger under palmerne - er det
Hong Kong og Singapore..? -max-

Fra : JH

Dato : 22-02-05 12:15

De priser på objektiver jeg har set i Singapore og Malaysia er lige over
niveauet i USA. Desuden har de sjældent noget hjemme, men skal bestille med
en relativ lang leveringstid og med halv eller hel forudbetaling.
Kameraet ville jeg aldrig købe for langt væk, netop pga garantien.
Mit første D70 (som er købt i DK) blev byttet efter et par dage eller tre
hvor det indtil da havde virket som det skulle.
Jeg ville nødigt have siddet her i Danmark med et defekt D70 og skulle
diskutere med en sælger fra Singapore eller Kuala Lumpur.
MVH

Fra : Jens Willadsen

Dato : 22-02-05 13:28

Oki det var singapore han ville handle i, har fået at vide at der er et
stort elektronik varehus midt i byen, hvor priserne er meget lavere end ude
i nærheden af deres lufhavn, men det ser vi jo også først med sikkehed når
han står og forhandler prisen :)

Fra : Leif

Dato : 22-02-05 16:38

"Jens Willadsen" <jens-r.e.m.o.v.e.-@willadsen.nu> wrote in message
> [...]
> anderledes så det ikke kan repareres her i dk.
>

> Er hvem har ret? eller har de begge ret?.

Få ham lige til at kigge på mens de paskker ind til ham.
Har en kollega der blev snydt i Italien, fordi indpakningen foregik ude
bagved - der var bare papir i pakken da den blev åbnet hjemme i DK.
/Leif