Jagt i england
Fra : Arne Jensen

Dato : 09-05-05 11:34

Jeg ved ikke hvor mange af jer der ser Discovery, men personligt er
jeg en del mere til oplysende tv frem for den ligegyldige
underholdning på andre kanaler.. Ingen nævnt ingen glemt.

Nå men jeg sad altså og så det program der hedder "Tilbage til
rivercottage"

Den unge mand var i et af programmerne ude og regulere kaniner sammen
med et par andre.. Lidt anderledes end i danmark måske.. Jagt om
natten fra en bil og med lygte til at finde bugs bunny!

Jeg skal overhovedet ikke moralisere... Og hvorfor skulle jeg i
grunden også det... Men det sætter da tingene i perspektiv at man
herhjemme dårligt heller kan eje en halvautomatisk salonriffel til at
regulere råger med, mens man i England gladeligt kan gå ud og skyde
duer og kaniner som det stort set passer en.. Med grundejers
tilladelse..

Egentligt en ret spændende debat at starte ikke mindst i lyset af
vores norske venner der ofte deltager her og intet galt ser i at skyde
6 bukke på en jagt, mens nogle forargede (brødnid?) danskere syntes
det er utilstedeligt.

Venligst
Arne

Fra : Odense

Dato : 09-05-05 23:39

Hej
Jeg mente det var på BBC Food, men du har ret.
I andre dele af verden er der andre normer for hvad der OK.
Jeg har selv været på lampejagt efter kaniner. Det var noget vi på forhånd
havde set som noget værre "cowboyjagt" , men det var nu ret underholdende og
ikke værre end at skyde fasaner i røven når de letter fra en stående hund,
eller flygter fra klapperne ud over skytterne på en klapjagt. Ganske svært
at ramme fra laddet af en pick-up der fræser ud over en ujævn mark. (Jeg har
selv stående hund og er glad for hundearbejdet og skuddet efter en god
stand)

--
MVH Per