(Kro)ferie i England
Fra : John N. H.

Dato : 09-05-05 09:40

Min kone og jeg snakker - som så mange andre - sommerferie for tiden. Vi
kunne godt tænke os en tur til England, noget i stil med dette:
http://www.ticket2travel.dk/package/Travel_detail.asp?PK_Package=342&PK_travel=2237&PK_Pricematrix=4902&PK_Packagetype=4

Sådan en pakketur er jo nem at gå til, men vi har så snakket om,
hvorvidt man kunne gøre det lidt mere individuelt (og måske billigere)
ved selv at bestille bil, samt overnatning.

Ved at surfe lidt rundt på nettet, ser det just ikke ud til, at f.eks.
campinghytter er noget, man tilbyder i England. Desuden ser det ud til,
at overnatning på b&b/kro/hotel ligger i et ret højt prisleje.

Er der nogen, der har nogle gode erfaringer eller hints? Det kan jo
være, at vi ikke har været gode nok til at søge oplysninger. Måske skal
man bare tage den færdige pakketur, som den er?

Det skal lige tilføjes, at vi ikke synes, at vi vil på en decideret
campingtur denne gang, ejheller overnatte på vandrerhjem i sovesale.

Mvh
T&J

Fra : John N. H.

Dato : 09-05-05 18:40

"John N. H." skrev i en meddelelse:

Undskyld - det lader ikke til, at linket virker særlig godt.
http://www.ticket2travel.dk/package/package_intro.asp?PK_PackageType=4&PK_Destination=491
Det her tror jeg virker. Herefter "Den store Englandstur".

Mvh
T&J

Fra : Morten Nielsen

Dato : 09-05-05 18:51

On Mon, 9 May 2005 10:39:39 +0200, "John N. H." <crazy7dog@pxc.dk>
wrote:

>Min kone og jeg snakker - som så mange andre - sommerferie for tiden. Vi
>kunne godt tænke os en tur til England, noget i stil med dette:
> [...]

Jeg kan ikke få linket til at virke....??

>Sådan en pakketur er jo nem at gå til, men vi har så snakket om,
>hvorvidt man kunne gøre det lidt mere individuelt (og måske billigere)
>ved selv at bestille bil, samt overnatning.

Kæresten og jeg gjorde det samme sidste år - blot til Skotland, og vi
gør det igen i år. Det var meget billigere at bestille
fly/bil/overnatning selv end at købe en samlet pakke.

>Ved at surfe lidt rundt på nettet, ser det just ikke ud til, at f.eks.
>campinghytter er noget, man tilbyder i England. Desuden ser det ud til,
>at overnatning på b&b/kro/hotel ligger i et ret højt prisleje.

Sidste år fløj vi med Easyjet fra København - London - Glasgow. Det
kostede ca. 2400,- for os begge/retur.

En udlejningsbil via nettet kostede ca. 2000 for 8 dage. Vi boede på
B&B hver nat, hvilket kostede £18-£25/nat/person. Det afhang lidt af
byens størrelse etc. - men tommerfingerreglen var, at jo mindre by jo
billigere.

Jeg har set flere steder i Skotland, hvor du kan leje en campingvogn
på en campingplads. Mon ikke det er det samme i England.

I år flyver vi til Newcastle med SAS på hhv. Snowflake og bonuspoint.
Her står en bil, som endnu engang koster ca. 2000 for 8 dage.

Jeg går ud fra, at priserne i England og Skotland er mere eller mindre
ens.

Mvh,

Morten

Fra : John N. H.

Dato : 09-05-05 20:08

"Morten Nielsen" skrev i en meddelelse:

> Jeg kan ikke få linket til at virke....??

Det fandt jeg også selv ud af, se mit indlæg ovenover, det lader til at
virke.

> En udlejningsbil via nettet kostede ca. 2000 for 8 dage.

Det er også mit bud.

> Vi boede på
> B&B hver nat, hvilket kostede £18-£25/nat/person. Det afhang lidt af
> byens størrelse etc. - men tommerfingerreglen var, at jo mindre by jo
> billigere.

Det lyder rimeligt - er det nødvendigt at forudbestille, eller kan man
tage chancen? Det ville jo ikke være så rart at stå uden husly en sen
aften.

> Jeg har set flere steder i Skotland, hvor du kan leje en campingvogn
> på en campingplads. Mon ikke det er det samme i England.

Tak for tippet. Vi har ikke lige tænkt på campingvogne.

Mvh
T&J