Bremser på Aprilia
Fra : Anders Brask

Dato : 27-05-01 19:29

Jeg har pt lidt problemer med bremserne på min RS250. Pga utæt pakning i
forgaffel har der været olie på den ene skive. Nu er det lavet men muligvis
har klodserne i den ene side suget noget olie. Den ene skive bliver
ihvertfald varmere end den anden. Jeg har inspiceret klodserne og de virker
ok (ikke porøse). Nogen gode råd eller andre forklaringer på asymmetrisk
bremsning?

Med venlig hilsen

Anders

Fra : Adam Milborg

Dato : 27-05-01 22:03

Skift klodserne og køb en bremserensesparay til skiverne.

Milborg, zx9r.

Fra : Armand

Dato : 28-05-01 00:25

Anders Brask <brask@pbk.dk> skrev i en
> [...]
> ihvertfald varmere end den anden. Jeg har inspiceret klodserne og de
> virker ok (ikke porøse). Nogen gode råd eller andre forklaringer på

Som ved alle "assymetriske" symptomer:
Byt om på lortet (højre hhv. venstre), og se om fejlen "flytter med"

Ellers er bremseklodser jo blot en sliddel, hvorfor det burde være
indlysende for enhver ejer at dømme én gang olierede klodser for
"førtids-slidte", ikke mindst hvis man har noteret sig et problem :-|

--
Armand.