VHS in, hvilket kort
Fra : Erik Christensen

Dato : 27-05-01 19:32

Mit fjernsyn er kaput og jeg vil gerne kunne se videofilm på min monitor,
er det muligt med rimelig kvallitet, og hvilket kort skal man købe?

Jeg har et GeForce 2 kort, men desværre ikke med video in, kan man
montere 2 grafikkort under w2000 og så bruge det ene til spil og det
andet til film?

Kræver det processorkraft at trække video in, jeg tænker på om det
var en mulighed at tage en ældre maskine og montere det billigt
skærmkort med video in?

Mvh
Erik

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 27-05-01 19:54

Jeg mener Hauppauge TV-kort har audio/video IN, så skulle det være muligt at
tilslutte videoen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-05-01 20:30

Hej Erik

Anders har ret, men tjek lige om kortet er understøttet under Win2k ! Det er
der vist ikke mange der er! Fx ikke Hauppauge's største.
Og tjek capture kvaliteten, mange køre i halv Pal (352 * 576). Hvis du skal
have videoen i god kvalitet skal du også have en meget hurtig harddisk, og
endelig - vi taler analog video in, ikk? Hvis det er digital video (DV) så
er det en anden historie.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Erik Christensen

Dato : 27-05-01 21:25

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endelig - vi taler analog video in, ikk? Hvis det er digital video (DV) så

Hey, jeg skal kun _se_ vhs på monitoren, optage.

Mhv
Erik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-05-01 22:35

Hej Erik

Jamen så skal du blot have et tv-kort med video in! De fås fra 5-600 og op.
Men igen, husk det med opløsningen...
Tjek fx http://www.edbpriser.dk/hardware/tv-kort-show.asp

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 28-05-01 17:44

Jeg kan varmt anbefale Bilka's Avermedia 98 kort, har det selv.

Fra : Erik Christensen

Dato : 28-05-01 20:59

"Jimmy Marcus Larsen" <wario@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan varmt anbefale Bilka's Avermedia 98 kort, har det selv.

Ved du om der er drivere til W2000?

Mvh
Erik

Fra : Erik Christensen

Dato : 28-05-01 21:40

"Erik Christensen" <erikac@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmy Marcus Larsen" <wario@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Ved du om der er drivere til W2000?

Der findes beta-drivere fandt jeg lige ud af

Mvh
mig selv

Fra : Erik Christensen

Dato : 28-05-01 21:19

> [...]
> Hej Erik
>
> Jamen så skal du blot have et tv-kort med video in! De fås fra 5-600 og

Takker, jeg tjekker og lader mønten rulle.

Mvh
Erik