Haster lidt: Hvordan skifter man kæde på
Fra : Soren Pedersen

Dato : 08-05-05 12:40

Da jeg sidst skiftede kæde på en cykel (for 25 år siden sad der en
låse clips på samleleddet, men det er der ikke på den jeg just har købt
- Og heller ikke på den kæde der sidder på cyklen. Den gamle kæde skal
jeg såmænd nok få af - Om ikke andet, så med en vinkelsliber , men
hvordan får jeg samle den nye ?

Mvh
Søren

Fra : Soren Pedersen

Dato : 08-05-05 12:48

Soren Pedersen wrote:

> [...]
> - Og heller ikke på den kæde der sidder på cyklen. Den gamle kæde skal
> jeg såmænd nok få af - Om ikke andet, så med en vinkelsliber , men

Det skal lige med at jeg ikke har noget specialværktøj.....

Mvh
Søren

Fra : Leonard

Dato : 08-05-05 12:57

Soren Pedersen <smpFJERN@munchweb.dk> wrote:

>Det skal lige med at jeg ikke har noget specialværktøj.

Måske kan du gøre det med en hammer og dorn, men jeg vil nu foreslå at
du køber et lille stykke værktøj, der kan presse nitterne ud og ind i
kædeleddet. Kan købes hos de fleste cykelhandlere.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-05-05 13:04

Hej

Soren Pedersen wrote:
> Det skal lige med at jeg ikke har noget specialværktøj.....

Det kræver en kædeadskiller/samler som er specialværktøj. De kan vist
fås fra ca 25,-.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Birgit og Michael An~

Dato : 08-05-05 16:39

Hej
Du kan købe løse led lige til at sætte på, når du har skåret din kæde til
med din vinkelsliber.
M. Ancher

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 08-05-05 17:10

Soren Pedersen wrote:

> [...]
> - Og heller ikke på den kæde der sidder på cyklen. Den gamle kæde skal
> jeg såmænd nok få af - Om ikke andet, så med en vinkelsliber , men

Tak for hjælpen - Vinkelsliberen klarede den gamle, og den nye kom på
vha. lidt overarm

Mvh
Søren