Husmår
Fra : Kristian

Dato : 06-05-05 08:35

Jeg ved at der findes et duftstof som måren ikke kan
lide................men......hvad er det?
Og kan det købes til fornuftige priser af os almindelige mennesker?

Kristian

Fra : SA

Dato : 06-05-05 09:47

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote in
message news:427b1dc9$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg ved at der findes et duftstof som måren ikke kan
> lide................men......hvad er det?
> Og kan det købes til fornuftige priser af os almindelige mennesker?
>
> Kristian

Det er muligt der findes et duftstof, de ikke kan lide.... kender det dog
ikke!
Men, min far gjorde noget andet og med stor succes. Køb cykellygte til at
sætte forrest på cyklen, altså en af dem der blinker med hvidt lys.... og
det er vigtigt at den kan blinker! Læg den på loftet i umiddelbar nærhed af,
hvor måren holder til... tænd den og lad den være tændt.
At den blinker er meget vigtigt, idet det stresser måren, som så forsvinder
af sig selv.
Som skrevet min far gjorde det, og måren(eller hvad det nu var) forsvandt og
er ikke vendt tilbage!

/SA

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-05-05 11:09

I news:427b1dc9$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk <Kristian>
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev:

> Jeg ved at der findes et duftstof som måren ikke kan
> lide................men......hvad er det?

Det er hjortetaksolie, fås i Matas.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Kristian

Dato : 06-05-05 13:20

Jeg takker.......og vil prøve begge dele

Kristian

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-05-05 16:23

I news:427b60ad$0$307$edfadb0f@dread12.news.tele.dk <Kristian>
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev:

> Jeg takker.......og vil prøve begge dele

At jeg ved hvad det hedder betyder ikke nødvendigvis at jeg anbefaler
det ;)

Jeg har nok mere fidus til lys og støjkilder end til olien.

'Hemmeligheden' ligger i at gøre stedet til et utrygt sted at være for
måren. Det er sky dyr, og lys og larm vil få den til at flytte. _Når_
den så er flyttet gælder det om at få blokeret indgangen så den ikke
flytter ind igen. Måren er en utrolig god klatrer så intet hul er
utilgængeligt for den. Her gælder kun blokering med trådnet eller riste.

Fra : Bent E.

Dato : 06-05-05 16:15

> Jeg ved at der findes et duftstof som måren ikke kan
> lide................men......hvad er det?
> Og kan det købes til fornuftige priser af os almindelige mennesker?

Naftalin.

Mvh.
Bent E.

--
Ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-05-05 16:41

I news:1115392512.305157@dalum.dsa-net.dk <Bent E.>
<elnef@XYZdsa.net.dk> skrev:

> Naftalin.

Et gæt: Du har spurgt Alex ;) Man skal ikke tro på alt hvad han siger
:)

En bekendt forsøgte med naftalin for nogle år siden. Det eneste resultat
var at loftet og huset lugtede som et offentligt toilet :( Måren hyggede
sig gevaldigt. Måske var det en bymår der var vant til offentlige
toiletter ;)

En ekstrahøjtaler tilsluttet P3's natradio gjorde tricket. Det var _for_
meget. Måren flyttede. Måske siger det noget om P3's udsendelser?

Fra : Armand

Dato : 07-05-05 09:19

Carsten Finn Rasmussen wrote:
> [...]
>
> En ekstrahøjtaler tilsluttet P3's natradio gjorde tricket. Det var _for_
> meget. Måren flyttede. Måske siger det noget om P3's udsendelser?

Bevægelsesfølere med indbygget lampe koster nærmest intet idag og en
sådan monteret med en lille discountradio koblet på samme leder som
lampen vil afstedkomme både lys og støj i det øjeblik at måren viser sig!
Faktisk burde man alligevel have en sådan lampe på loftet, således at
der er lys ligeså snart man kommer derop.

--
Armand.

Fra : Kate

Dato : 07-05-05 12:22

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in

> En ekstrahøjtaler tilsluttet P3's natradio gjorde tricket. Det var
> _for_ meget. Måren flyttede. Måske siger det noget om P3's
> udsendelser?

Hæhæhæ, ja, mig kunne det også skræmme langt væk ;-D

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 20:19

> [...]
> lide................men......hvad er det?
> Og kan det købes til fornuftige priser af os almindelige mennesker?

Skov og naturstyrelsen kender til det:
http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Pattedyr/Rovdyr/husmaar/husmaar_paa_loft.htm

Jakob