Kan kløver bekæmpes?
Fra : René Beyer

Dato : 04-05-05 15:18

Hej

I min ellers fine plæne er der begyndt at komme kløver hist og her. Dem
ville jeg gerne af med...

Sidste sommer sprøjtede jeg med Toxan plænerens, og det virkede fint - dog
ikke mod kløver, som der også står på flasken.

Hvad kan anbefales?

På forhånd tak fra

René

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik

Dato : 04-05-05 19:57

"René Beyer" <rene@tubavej.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sidste sommer sprøjtede jeg med Toxan plænerens, og det virkede fint - dog
> ikke mod kløver, som der også står på flasken.

Måske du skulle anskaffe en ko?

Henrik

sorry, det var for fristende

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-05-05 20:35

I news:4278d961$0$652$ba624c82@nntp04.dk.telia.net <René Beyer>
<rene@tubavej.dk> skrev:

> Hej
>
> I min ellers fine plæne er der begyndt at komme kløver hist og her.
> Dem ville jeg gerne af med...

Hvorfor det? Kløver er også grønt og giver 'fast arbejde' til børn og
børnebørn med at finde firkløver :)

En tæt klipning (2 cm) kunne være en mulighed, men det har græsset
heller ikke godt af.
Jeg kender ikke nogen former for gift der angriber kløver og lader
græsset uskadt. Gødning er heller ikke løsningen, da kløveren
formodentlig har mere glæde af det end græsset.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-05-05 21:25

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev

> Jeg kender ikke nogen former for gift der angriber kløver og lader
> græsset uskadt. Gødning er heller ikke løsningen, da kløveren
> formodentlig har mere glæde af det end græsset.

Det gør plænerens, der ikke er en gift men et plantehormonpræparat, der
lader græsset være. Gødning vil ikke direkte dræbe kløveren, men den kan
ikke lide det. Det kan derimod græsset, der så udkonkurrerer kløveren. Jeg
accepterer et par småpletter hist og her, men ellers får det et pist hormon
med blomsterforstøveren (indstillet til 'vandpistol'), der skal blot doseres
lidt ekstra.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Gunnar

Dato : 05-05-05 07:38

> [...]
> hormon
> med blomsterforstøveren (indstillet til 'vandpistol'), der skal blot

Det meste af der virker kan ikke købes mere, jeg tror heller ikke plænerens
kan købes mere
jeg har ikke kunne finde det, men det er det rigtige.
Gunnar

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-05-05 08:14

On Thu, 5 May 2005 08:38:13 +0200, "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> wrote:

>Det meste af der virker kan ikke købes mere, jeg tror heller ikke plænerens
>kan købes mere
>jeg har ikke kunne finde det, men det er det rigtige.

Plænerens kan man sagtens købe endnu. Jeg tror at det som hedder Bofix
er det bedste mod kløver.

Men selv foretrækker jeg nu også kløver i græsplænen. Det ser efter min
mening godt ud, det holder sig ret lavt og så dufter det så herligt når
det blomstrer.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-05-05 08:46

I news:42792f82$0$63685$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Preben Riis
Sørensen> <preben@esenet.dk> skrev:

> Det gør plænerens, der ikke er en gift men et plantehormonpræparat,
> der lader græsset være.

Jeps. En nærlæsning påmin herbatox nævner også kløver. Det havde jeg
lige glemt :(

Fra : René Beyer

Dato : 05-05-05 09:12

Tak for alle seriøse svar...

Det blev ikke til nogen ko, men deriomod ser midlet Herbatox ud til at få
gode skudsmål rundt omkring på nettet - også over for kløver. Jeg må ud at
finde det.

mvh René