Ting til at lægge fliser
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-05-05 13:30

Hvor køber man værktøj til at lægge fliser?

Det jeg mangler er:

Aluminiumsbræt 1x10x125 cm. og
Murersnor. (hvad er det egentligt?

Vh, Lars.

Fra : Peter C:\\

Dato : 04-05-05 14:03

"Lars Bonnesen" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man værktøj til at lægge fliser?

Nærmeste byggemarked kan helt sikkert hjælpe

> Det jeg mangler er:
>
> Aluminiumsbræt 1x10x125 cm. og
> Murersnor. (hvad er det egentligt?

En snor til at spænde op så du kan lægge fliserne i samme højde
Må jeg iøvrigt anbefale at du også køber et snor-vaterpas ... (et lille
vaterpas der kan hænge på murersnoren)

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird .... afhængig af vejret !

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-05-05 14:17

"Peter C:\" <pc@FJERNDETTEtping.dk> wrote in message

> En snor til at spænde op så du kan lægge fliserne i samme højde
> Må jeg iøvrigt anbefale at du også køber et snor-vaterpas ... (et lille
> vaterpas der kan hænge på murersnoren)

Tak for anbefalingen. Lyder som en god ide.

Vh, Lars.

Fra : Nygaard

Dato : 04-05-05 14:33

> En snor til at spænde op så du kan lægge fliserne i samme højde
> Må jeg iøvrigt anbefale at du også køber et snor-vaterpas ... (et lille
> vaterpas der kan hænge på murersnoren)

Hvis det ikke er noget du skal rende og arbejde med hver dag, så er det
overkill med et aluminiumsbræt. Et stykke forskallingsbræt er længe fint til
at rette af til fliser.

Muresnoren er en tynd (oftest hvid) elastisk snor. Den kan spændes hårdt ud,
men kan alligevel gi sig når du kommer imod den.

Da snoren vel sagtens skal bruges til at holde retningen og ikke højden, er
der vel i den her henseende ikke nogen fordel i et snorvaterpas.?

/Nygaard

Fra : Peter C:\\

Dato : 04-05-05 15:36

> Da snoren vel sagtens skal bruges til at holde retningen og ikke højden,
er
> der vel i den her henseende ikke nogen fordel i et snorvaterpas.?

Det kan der jo egentlig være noget om ...
(det er fordi jeg hjælper min bror med at sætte en række kantfliser i
øjeblikket, og der lægger vi både i retning OG højde)

Fra : F.Hansen

Dato : 04-05-05 14:30

"Lars Bonnesen" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man værktøj til at lægge fliser?

> [...]
Du kan også bare bruge et helt lige bræt istedet for at købe et af alu.

Finn